Побудова стратегії розвитку маркетингової агенції Stroom Digital

Програма з інновацій та підприємництва Бізнес-школи УКУ надала мені глибинне розуміння бізнес-процесів на різних управлінських рівнях, відтак накопичені інсайти й експертизу я прагну конвертувати у стратегію розвитку свого бізнесу – маркетингової агенції Stroom Digital.

За два роки роботи агенції ми виходили з різних криз: внутрішніх та зовнішніх, зокрема спричинених пандемією, повномасштабним вторгненням, а відтак і з блекаутами. Сьогодні ми віримо, що наша організаційна спроможність та стійкість дозволяють будувати стратегію розвитку, а не виживання.

Ринок маркетингових агенцій ще далеко не сформований, і бенчмарків (принаймні у Львові) зовсім недостатньо, аби модель розвитку була “на поверхні”. На контрасті з брендинговими, дизайн чи рекламними агенціями, у найближчий період ми експериментуватимемо з форматом аутсорс маркетингу. Stroom Digital, по суті, зможе стати маркетинговим відділом компаній на аутсорсі. Ключова цінність такого підходу для власників бізнесу – делегування цілого функціонального блоку бізнесу без затрат у HR-процеси, без ризиків постійної зміни кадрів та без потреби інвестувати у цілу ін-хаус команду, коли в цьому немає потреби. Ми пропонуємо пакети послуг залежно від масштабів, які необхідні бізнесу – але в будь-якому разі всередині команди маємо експертизу для різних рівнів робіт. Іншими словами, масштабування маркетинг-інструментів бізнесу відбувається з нами за один день – на відміну від місяців перебудови ін-хаус маркетинг відділу зі всіма супровідними HR та організаційними процесами.

Наразі ми тестуємо цей формат із деякими клієнтами, водночас наявних даних недостатньо для цілеспрямованого масштабування. Одна з цілей дослідження – провалідувати гіпотезу про такий формат і про болі підприємців, та зрозуміти, чи є попит на такий сервіс.

Аби не розпорошувати фокус на різні сфери, у дослідженні ми зосереджуємося на львівських аутсорс-компаніях розміром орієнтовно 30-200 спеціалістів. Не менше, тому що до цього моменту компанії зазвичай ще не доросли до розв’язання маркетингових проблем. Не більше, тому що на той момент вони вже їх розв’язали в якийсь зі способів, зокрема створення власного ін-хаус відділу.

Вибір ІТ-сфери зумовлений рядом факторів: насиченість ринку у Львові, динаміка розвитку галузі, маркетинг часто не є в основі бізнес-моделі, відтак ще менша потреба створювати саме внутрішній відділ маркетингу. Водночас перелік проблем розширює сервіси, які ми можемо надавати. Серед напрямків діяльності: побудова/розвиток бренду, рекрутмент-маркетинг (бренд роботодавця – як назовні, так і внутрішньо), особистий бренд керівництва компанії тощо.

Один з інструментів нашого дослідження – це customer development interview. Уже на цьому етапі ми отримали цінні висновки: ІТ-компанії часто не задумуються про маркетинг або мають нерозв’язані проблеми, які відходять на другий план, бо не впливають критично на продажі та основу виробництва. Водночас у власників компаній є розуміння необхідності маркетингу, проте часто відсутність розуміння перших кроків для його побудови.

Паралельно з дослідженням попиту на ринку, ми працюємо над внутрішніми процесами в агенції. Налагоджений customer journey map, вибудувані управлінські процеси, актуальне позиціонування під конкретну цільову аудиторію – необхідні елементи “домашньої роботи”, яку нам треба проробити, аби масштабувати запропонований сервіс після валідації попиту на нього. В результаті втіленої стратегії ми очікуємо на масштабування обороту агенції принаймні вдвічі. Та, що важливіше, сформовану бізнес-модель та позиціонування, які додадуть нам фокусу на найближчий період.

Автор Роман Тимоцко

Науковий керівник Олена Занічковська