Час думати глобально: навчальний модуль для інноваторів

27 Тра 2015

Я живу у Львові і день навчального модулю на  MS in Innovations and Entrepreneurship  зазвичай починався з горнятка кави, очікування зустрічей із непересічними людьми, впорядковуванням запитань у голові, на які необхідно знайти відповіді, а закінчувався – робочими зустрічами із командами проектів, у яких працюю, і довгим «to do» листом. Цього ж разу, у Києві, я оцінила як добре бути учасником програми з іншого міста – у тебе є чотири дні лише на self-discovery, лише на відповіді, лише на запитання. 

Думати глобально. Мабуть, через ширший простір і більшу конкуренцію, відчувалось, що ті підприємці, з якими ми зустрічались у Києві, як-от Богдан Купич (KMCore), Андрій Логвін (ModnaKasta), Макс Яковер (Часопис), готові не просто працювати над розвитком свого продукту на ринку. Навпаки, вони орієнтуються на глобальний ринок, запитують себе: «Яка моя частка у світовому масштабі?». Вони постійно слідкують за світовими тенденціями і грають на ринку, де конкурентами є компанії зі США, Сходу чи Європи… Ми, ті, які лише починають, часто забуваємо, що світ такий великий і в ньому стільки людей із схожими думками й ідеями. Тож, чим ми будемо кращі? Чим конкуруватимемо? Отож, висновок перший – думати глобально.

До 1 червня триває рання реєстрація на магістерські програми LvBS – просто заповніть аплікаційну форму  

Висновок другий – чарівної пігулки не існує. Після зустрічей з self-made людьми зайвий раз переконуєшся, що після однієї гори, на яку доводиться підніматись, – видніє інша. І, можливо, лише згодом ти знайдеш собі супутників, а ще пізніше – того, хто понесе твій наплічник:), але подорож – залишається. Зазвичай, вона складна, дуже. Але якщо це твій шлях, то ти зможеш нею насолоджуватись.

Як отримати стипендію на навчання на Програмі з інновацій і підприємництва?

Існують конкуренти – мій третій висновок. Конкуренти, які також піднімаються на гору, тільки вони ідуть з іншого боку гориJ. Про це нам нагадали на тест-драйві бізнес-ідей експерти: Олексій Орап (YouScan), Віта Базан (Велика ідея) та Ігор Стефорук (GrowthUp). Загальні рекомендації до групи були такими:

– Аналізуйте добре ринок і приділяйте увагу своїм конкурентам. Чим ви будете кращі за них?
– Чи проблема, яку ви вирішуєте є дійсно такою? А що стоїть за нею?
– Якими компетенціями володіє ваша команда і чому саме вона здатна вирішити цю проблему?

Але попри усе, поруч завжди є одногрупники – і, скажу відверто, це, мабуть, саме те, заради чого варто йти навчатись на Програмі з інновацій та підприємництва:). Часто в повсякденному житті, коли кажеш комусь, що ти займаєшся соціальними інноваціями чи розвитком освітнього середовища – отримуєш здивовані погляди і питання: «навіщо тобі це все? Усіх дітей в Африці не нагодуєш». Але коли потрапляєш в середовище людей, які так само трішки «ненормальні», які також прагнуть змінити суспільство через зміну поведінки клієнтів, які мають на меті бути творцями свого життя і хочуть запропонувати світові якусь цікавинку, – полегшено переводиш подих. Берешся до робити і з нетерпінням очікуєш наступної зустрічі 🙂

Цього навчального року на програмі MS in Innovations and Entrepreneurship ми пропонуємо Вашій увазі замість  традиційного звіту про модуль, персональний блог, який веде учасниця третього набору #MSIE3 Ліля Боровець.