Розпізнати, визнати, керувати! У Львові відбулася презентація книги про емоції у бізнесі

13 Чер 2019

«Емоційний інтелект є серед тих топ-5 компетенцій у світі, які є найбільш актуальні і глобально визнані для професій і теперішнього, і майбутнього. Відповідно, ми у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS) не могли цю тему оминути і 4 роки тому, спільно з Валерією Козловою, створили курс по емоційному інтелекту», – такими словами розпочала презентацію книги «Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті» Ярина Бойчук, СЕО LvBS. Книга авторства Валерії Козлової є першим виданням українського автора на тему емоційного інтелекту в бізнесі і є спільним проектом LvBS та «Видавництва Старого Лева».

Презентація відбулася у форматі дискусії, яку блискуче змодерував Ігор Блистів, зазначивши, що ця книга для тих, хто хоче більшого, хто хоче розуміти власні емоції та емоції інших, хто хоче навчитися використовувати емоційний інтелект у бізнесі і робити це щодня. Ми публікуємо найважливіші висновки учасників обговорення книги.

Ярина Бойчук, CEO LvBS:

«Дуже часто в людях, які приходять вчитися у LvBS, ми бачимо більший потенціал, аніж просто задоволення тих запитів, з якими вони приходять. І, власне, емоційний інтелект  дає силу збільшити вплив наших учасників на середовище, реалізувати цей потенціал, творити зміни. Поширена думка, що бізнес це раціональне і прагматичне явище: цифри, гроші, таблиці та ін. Мабуть тому багато людей від емоцій у бізнесі захищаються, хоча насправді їх потрібно усвідомити і керувати ними».

Валерія Козлова, авторка книги, власниця компанії Corporate EQ, експерт з EQ в бізнесі:

«Між уявленням про те, що ми можемо і в якому місці ми справді знаходимося в даний момент є суттєва різниця, і полягає вона саме в емоції. У нових починаннях нас часто зупиняє страх, а емоційний інтелект це якраз про те, як вловити цю різницю, як «заменеджити» свій страх, аби бути там, де ми хочемо бути. Нам усім важливо пам’ятати: наше раціо це про «що», емоціо це про як цього «що» досягти. І між ними має бути баланс: 50%на 50%, тоді ми демонструємо найкращі результати».

Мар’яна Савка, співвласниця і головна редакторка «Видавництва Старого Лева»:

«Емоції відіграють велику роль у видавничому бізнесі, та і ми самі створюємо емоції, адже книги це саме про це. Під час роботи «Видавництва Старого Лева» відбувається комунікація людей по всьому світу і що тепліші й емоційніші ці стосунки, то міцніше люди об’єднуються і створюються нові можливості для розвитку. Звичайно, з певними емоціями складно давати собі раду: до прикладу, коли це розчулення, щось спонтанне і зворушливе. Проте, згодом я особисто навчилася керувати емоціями і це рятує мене від моїх страхів, а надалі це допомагає й у бізнес-комунікації».

Павло Гайдай, CEO та власник Avtologistika & Supply Net Company:

«Людина істота, в першу чергу, емоційна, а вже потім раціональна. Емоція це різновид мислення, який дає нам ресурс і довіру. Зазначу: довіра, насправді, економічна категорія і вона визначає наші успіхи як суспільства, держави чи бізнесу. Довіру потрібно заслужити своїми вчинками, адже довіряти ми можемо тоді:

коли є впевненість у компетенції людини,

якщо є позитивні результати у моменті, коли ви довірилися.

У бізнесі довіра це наслідок корпоративної культури. У нас є цікавий приклад: ми у Avtologistika & Supply Net Company створили щорічне свято конкурс помилок «Epic fail contest». Ми відмінили покарання за помилки, натомість створили премію. І от коли людина публічно, театрально і весело розповідає про свій фейл 3-4 місяці (згідно умов конкурсу), вона кожен раз по-новому переживає цю помилку, і навряд чи вона в майбутньому її повторить. Після введення такого підходу до помилок ми зафіксували чіткий і швидкий розвиток компанії, це працює.
Також важлива річ менеджмент емоцій, управління ними, адже вони впливають на прийняття рішень. Ми постійно відчуваємо емоції, втім формула реальної свободи людини прийняти вірне рішення не під дією емоції, для цього, в першу чергу, треба цю емоцію чітко виявити і визнати. Я думаю, що усвідомлюю приблизно 30-40 % своїх емоцій і це добрий результат».

Найцікавіші запитання з аудиторії були відзначені спеціальними призами від LvBS, одне з них звучало так: «Яку емоцію найважче зрозуміти і прожити?»

Валерія Козлова«Є емоції, що заважають бізнесу (образа, страх), але найбільше гальмує розвиток – сором. Це взагалі складна емоція, яку важко віднайти у собі, також її непросто  побачити в іншій людині, бо часом, відчуття сорому еквівалентно бажанню померти, тому людина приховує цю емоцію «захистом» (злість, або заперечення «це не я!»). Ще важче буває у цій ситуації керівнику, адже розпізнати у людині емоцію сорому, яка прикривається злістю – важко. Але і у цього керівника теж, уже рефлекторно, може спрацювати злість чи роздратування, яке також треба розпізнати і усвідомити, тобто викликів дуже багато. Добре, коли у компаніях працює підхід, описаний Павлом Гайдаєм, бо тоді замість емоції сорому моделюється емоція радості, а це позитивно впливає довіру у колективі».

25 червня 2019 року відбудеться презентація книги «Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті» у Києві.

*Валерія Козлова – український експерт з емоційного інтелекту. Викладачка  Львівської бізнес-школи Українського Католицького Університету (LvBS), авторка менторського курсу LvBS для власників та керівників бізнесу. Першою в Україні розпочала вивчати тему емоційного інтелекту в бізнесі. Консультує та навчає, як командам, компаніям та стартапам досягти високих результатів. Тренер навиків SoftSkills для експертів бізнесу та ІТ.