Закінчився 8-й модуль на програмі з інновацій і підприємництва. Ми прослухали курс з інноваційного маркетингу з Ігорем Гутом, майстер-клас про особливості інвестування від Дмитра Симовоника, тестували свої ідей з експертами – учасниками групи Key Executive MBA та підбили підсумки курсу «ExpertsinTeamwork», організований спільно з норвезьким університетом NTNU.
Курс «Experts in Teamwork» закінчився презентаціями проектів для Львівської міської ради. У групах ми шукали рішення для двох проблем Львова: ми мали місяць, аби 1) зрозуміти як розвивати локальний бізнес та 2) вдосконалити роботу театрів.
Ідеї, які народились – це:
– створити простір у Львові (своєрідний бізнес-hub), де підприємці можуть збиратися, працювати, спілкуватися, отримати підтримку на різних етапах реалізації проекту;
– створити он-лайн платформу для продажу продукції львівських товаровиробників, які виробляють споживчі товари (сфера B2C). Таким чином, просувати бренд місцевого виробника і допомогти бізнесу розвиватися;
– маркетинг та PR для театрів міста: пілотним проектом, з яким уже розпочали робочу учасники #MSIE3 став Перший український театр для дітей та юнацтва Львові.
Та все ж таки великий фокус у цьому курсі був, власне, на роботі в командах. Курс був доволі психологічним, побудованим на емоційній взаємодії між учасниками. Сказати, що було важко – не сказати нічого. Та мені видається, що цінність цього курсу можна буде зрозуміти лише з часом. І лише те, що вимагає значних зусиль – варте результату. Мабуть, підсумувати цей курс найкраще зможуть слова: «Changing the way we act by changing the way we think».
Катінка Колсакер, куратор курсу з Норвегії, СЕО компанії Innoco, яка працювала з учасниками у LvBS:
«Творення інновацій все більше залежать від перетинів та міждисциплінарних команд. Працювати у команді – це виклик, а коли разом працюють люди з різних професій, з різними навичками і з різних середовищ – це ще більший виклик. Курс «Experts in team» створює «безпечні» умови, щоб попрактикуватися працювати у такій команді і у цьому його вартість».
Наступні дні модулю ми провели з Ігорем Гутом – це, мабуть, перший маркетолог, якого я знаю, що порекомендував читати Біблію у пошуках законів маркетингу:) А ще з його рекомендацій варто читати «Енциклопедію Амосова», все Еріха Фромма, «Шок майбутнього» Тоффлера, «Зіткнення цивілізацій» Хантінгтона. Ми говорили як про баланс (бізнес, сім’я, особисте життя), так і про важливість вибору бізнес-моделі, силу бренду, що опирається на «трикутник Сливоцького». І щоб дізнатись більше, рекомендую прочитати особисту колонку Ігоря Гута на Forbes.ua.
Крім того, разом з Дмитром Симовоником із Citadel Capital розмовляли про інвестиції: що потрібно підготувати стартаперові для зустрічі з інвестором, на якому етапі і до яких фондів можемо звертатись тощо.
На сам кінець – ми протестували свої ідеї з учасниками групи Key Executive MBA, які виступили експертами. Порада для тих, хто за 5 хвилин хоче розповісти про свою ідею, – знайдіть для себе відповіді на запитання:
– Чи зміниться щось у світі, якщо ваша ідея не буде реалізована?
– Чию проблему ви вирішуєте?
– Чи є у вас план Б, якщо план А не спрацює?
– Чи є у вас команда, яка готова втілювати ідею в життя?
Ну і вперед – діяти і втілювати в життя свої мрії:)
Цього навчального року на програмі MS in Innovations and Entrepreneurship ми пропонуємо Вашій увазі замість традиційного звіту про модуль, персональний блог, який веде учасниця третього набору #MSIE3 Ліля Боровець.