Дизайнерка Олена Даць: «Ніхто не повірить в тебе, поки ти сам в себе не повіриш»

Як змогла тендітна українська жінка підкорити світ? З цим запитанням випускниці Львівської бізнес-школи УКУ прийшли в гості до відомої  львівської дизайнерки світового рівня Олени Даць в Olena Dats’ Gallery.

У творчій атмосфері спілкувались про моду, креативні індустрії та слухали історію успіху львівської дизайнерки світового рівня. Олена Даць стала першою дизайнеркою, яку обрали від України створити сукню за власним ескізом на світовому Експо-98 у Лісабоні. Тоді Олена навчалась на 3 курсі. Але це був тільки початок: сукню викупили в постійну експозицію музею костюма в Японії. 

Сьогодні бренду Олени Даць – 13 років. Дизайнерка входить у рейтинги найуспішніших жінок Львова та України, бере участь в Ukrainian Fashion Week та Paris Fashion Week. Одяг бренду продається в США, Франції, Бельгії, ОАЕ, Кувейті, Саудівській Аравії. Серед шанувальниць суконь: Шерон Стоун, Джессіка Кларк, Скайлар Грей, Іггі Азалія, Каміла Банус, Залеу Хенао. 

«Коли я тільки починала свою кар’єру, у мене був звичайний салон. Сиділа, чекала клієнтів, яких спочатку було небагато. Але я мріяла про масштаб.  Тому наважилася взяти кредит, щоб виготовити одяг і повісити у різних магазинах під реалізацію. Було сильне бажання, щоб власники магазинів побачили, що одяг продається і подобається людям. Ніхто не повірить в тебе, поки ти сам в себе не повіриш. Сьогодні українські дизайнери вже на тому етапі, коли нас знають та впізнають, нам довіряють»– ділиться Олена Даць.

Колекцію з Оленою створюють 3-6 людей. За 13 років роботи команда майже не змінювалась. Чому? Бо ті люди, з якими Олена Даць працю для неї є партнерами, а не найманими працівниками. «Я не перевіряю виконання роботи, бо довіряю людям, що поряд», – розповідає дизайнерка.

Одна колекція бренду Olena Dats’ складається приблизно зі ста сукенок. Коли Олена створює образ, вона уявляє, як живе ця людина, що любить, куди вона може піти в цьому вбранні. «Кожна дівчина є особливою, має якісь свої мрії. Одяг у колекції залежить від способу життя людини, а не від конкретного ринку. Чим українські дизайнери цікаві світові? Тим, що створюють не  просто футболку чи сукню, а вкладають в кожен візерунок зміст та якусь історію», – вважає дизайнерка. 

За словами Олени, відношення до моди й до українських дизайнерів за ці 13 років дуже змінилось. І завдяки тому, що дизайнери стають глобальними та є представленими за кордоном, змінилось і відношення в нашій державі. Дизайнер не просто одна людина, яка собі вдома щось шиє і працює тільки для свого задоволення. Дизайнери люди, які їздять на тижні моди, дають робочі місця іншим.