Олександр Пірог – випускник програм Executive Education (управлінського розвитку). Його бренд Pollardi потрапив у список Forbes Next250 – перелік 250 перспективних малих і середніх компаній, за якими майбутнє.
Цей бренд на сьогодні є флагманом весільної моди і експортує свою продукцію по цілому світу, та при цьому має принципову громадянську позицію і планує розвивати виробництво саме в Україні. В інтерв’ю Олександр розповів про принципи успішного бізнесу і значення постійного навчання для підприємця.
Компанія починалася з маленького цеху у Хмельницькому, а вже цьогоріч потрапила у список Forbes. У чому формула успіху?
Перш за все, це, мабуть, бажання. Якщо ти маєш ціль і готовий піти на все заради досягнення цієї цілі, то успіх гарантований. Це такі прості, здавалось би, речі, але вони працюють.
От хотілося продавати весільні сукні з України за кордоном. Люди навколо казали, що це неможливо, і це був виклик.
Хотілося довести, що українцям це під силу і що нічого недосяжного не буває.
Коли ми поїхали на першу виставку в Німеччину, в Дюссельдорф, і коли там стояла черга до нашого стенду, це стало реальністю. У наш успіх повірили навіть ті, хто спочатку ставився скептично.
З якими викликами стикнувся бізнес після повномасштабного вторгнення?
Було питання зі швеями, яких бракувало, але ми відкриті, беремо людей без досвіду і готові навчати. Тому ця проблема була вирішена. Якщо виникали питання із продажами, так само брали людей не місцевих, а також долучали представників з інших країн.
Тому з будь-якими викликами, з якими ми стикалися, за місяць-два вдавалося дати раду. Головне, щоб було бажання і команда, з якою всі ці труднощі долаються.
Також на початку повномасштабного вторгнення ми шили бронежилети, це була точкова допомога. Наші колеги, які шиють форму, сказали, що не вистачає людей, що потрібно підстрахувати. І ми на якийсь час переключилися, щоб допомогти ЗСУ і відшити замовлення. Тепер усе стало на свої місця.
Як компанія функціонує зараз? Наскільки вдалося зберегти колектив і виробництво у цих умовах?
Спочатку був період місяць-два, коли люди були налякані і повиїжджали за кордон, але зараз компанія вийшла на показники, які були до повномасштабного вторгнення, і вже навіть на 10-20% покращила їх.
Дійсно, український ринок наразі трохи просів. Але в нас основна діяльність – це експорт у 80 країн світу, які війну так не відчувають. А Україна вже давно диктує Європі моду – це факт. Наприклад, на те, що ми продавали за кордон у 2022 році, перші рік-два не було дозамовлень, до них ця мода тоді ще не дійшла. А потім ми дивуємось, коли робимо аналітику і бачимо, що Європа починає замовляти наші старі колекції. Це означає, що на рік-два Україна у сфері моди випереджає Європу.
Україна посідає третє місце світі після Китаю і Туреччини, яка продає весільні сукні. Думаю, за років десять Україна стала серйозним гравцем у цій галузі, з нашими брендами у весільній моді рахуються в світі.
З вашого досвіду, яка роль бізнес-навчання у житті підприємця?
Розумієте, не можна почистити зуби на рік уперед. Так і зі знаннями. Ти мусиш постійно тримати себе у формі, постійно розвиватися. Без цього бізнес не може існувати. Це просто must have.
Олександр є випускником 6-ти програм управлінського розвитку Бізнес-школи УКУ. Тематики і тривалість він обирав в залежності від викликів та запитів бізнесу на той час.
Що знадобилося на практиці з того, про що дізналися під час навчання на програмах управлінського розвитку?
Пам’ятаю, був дуже крутий курс про фінанси. Ми вивчали такі поняття як Баланс, PNL, cash flow – як правильно їх читати, як правильно робити і застосовувати.
До навчання я думав, що без цього бізнес існує, але зараз дивуюся, як я до цього взагалі вів бізнес.
Зараз в мене в планах MBA (магістерська програма Бізнес-школи УКУ для топ-менеджерів та власників бізнесу). Зараз стоїть тільки питання часу.
Про що мрієте та які плани будуєте?
У Хмельницькому і Кам’янці-Подількому в нас загалом працює три фабрики, але цього недостатньо. Плануємо відкривати фабрики у таких містах як Тернопіль, Рівне, Вінниця.
Ми розуміємо, що потрібно розширювати географію і ще додатково набирати людей на роботу. Принципово плануємо робити це в Україні.
Хоча є можливість відкривати виробництво в Туреччині або в Китаї, але для себе вирішили, що будемо робити це в Україні.
Можливо, Китай за цінами міг би бути навіть кращим варіантом, але інвестуємо ми в Україну. Як кажуть, де народився, там і знадобився.
Це стосовно виробництва. В планах також виходити на свої власні магазини. У нас багато партнерів, близько тисячі клієнтів. Але у весільному салоні ми займаємо від 5 до 15%. Якщо ми будемо мати свої салони, це збільшить замовлення в рази.
Читайте інші історії наших учасників на сайті.