Кожна компанія, яка має практику безперервного розвитку, все одно опиняється у ситуації, яка вимагатиме істотних змін. Ці масштабні зміни ми називаємо трансформацією. Завдання HR’а – розставити людей, які робитимуть трансформацію, та інтегрувати зміни у їх щоденне життя. HR має стати опорою для бізнесу в період змін.
Про все це під час HR Friday «Навіщо HR-у компетенція Change Management» розповіла випускниця магістерської програми MA in Human Resources and Organization Development LvBS, Culture&Engagement Manager «МЕТРО Cash&Carry» Олена Скляренко.
Розвиток компанії в результаті виглядає як поєднання періодів маленьких кроків та великих стрибків – трансформацій. Це і робить Change Management однією з професій майбутнього, а сьогодні – дуже необхідною компетенцією, яка є в небагатьох організаціях. Це та компетенція, з якою ейчару необхідно буде працювати щодня і, яка дозволить йому перейти на рівень HR – бізнес-партнер. Адже паперова робота рано чи пізно все одно автоматизується. «Ми всі хочемо, щоб керівники до нас дослухалися. То ж маємо й робити щось таке, щоб до нас дослухалися. Адже цінність HR’а для бізнесу – це створення інструментів впливу на людей. HR має стати опорою для бізнесу в період змін», – пояснює Олена Скляренко.
MA in HR and Organization Development – єдина програма магістерського рівня в Україні. Набір розпочато!
Найчастіше, говорячи про зміни, люди асоціюють їх зі страхом. «Усі розуміють, що зміни – це, в принципі, про розвиток, що десь наприкінці ми матимемо хороший результат. Та поки ми все це переживаємо, ми всі у стресі, – каже Олена Скляренко. – Коли починаються зміни, задоволення відчуває лише одна людина – ініціатор змін. Але теж лише на початку, бо спостерігаючи за опором та результатами, він уже не такий радісний».
Олена Скляренко пояснює, що більшість працівників має достатньо енергії для спротиву змінам, вони добре навчилися чинити опір. І навіть жартує, що люди, які працюють зі змінами – це, по суті, камікадзе. Що робить упровадження змін складним? Зазвичай, страх та невизначеність.
HR рідко виступає генератор змін, зазвичай, це виключення. «Більшість змін у компанії генерує не HR . Хтось має змінювати процеси і думати, як бізнес працюватиме завтра. І має бути хтось, хто забезпечить ментальний перехід людей з тієї ситуації, яку ми маємо сьогодні, в ту, яку ми матимемо завтра. Це і є завдання для ейчарів», – пояснює спікер.
HR – той, хто має розставити людей, які робитимуть трансформацію, і має інтегрувати зміни у наше щоденне життя.
Читайте також: Мистецтво HR: баланс між інтересами бізнесу і людей
HR – має дати чітке бачення, які ми будемо після трансформації. HR – це про людей, про вплив на людей і вміння передбачати, як зміни відіб’ються на працівниках. «Ми маємо розуміти, де можемо докласти зусиль для того, аби люди почали рухатися в потрібному нам напрямку. Тому що працівники не завжди рухаються туди, куди має рухатися компанія», – пояснює Олена Скляренко.
Функція HR у змінах – інтеграційна для людей, щоб працівники прийняли зміни. HR’и залучені в будь-які трансформації в організації. Менеджери потребують їх підтримки, щоб перевести людей до тих змін, які потребує компанія.
Чотири типи трансформацій: зміна стратегії, структурна трансформація, зміна бізнес-процесів, культурна трансформація.
Питання, які варто собі поставити: Чи зміна стратегії матиме вплив на перегляд процесів? Чи нові процеси потребують нової структури? Чи люди сприймають нові процеси? Чи вважають їх справді корисними та ефективними?
Завдання HR’а працювати над переконаннями, процесами, поведінкою лідерів.
Дізнатися про найближчі можливості навчання та зустрічі для HR’ів у Львові та Києві.
Інформаційним партнером зустрічі стала rabota.ua