Як поводитися HR-менеджерам, коли на компанію починають впливати чинники зовнішнього середовища, що спричиняють кризу або дестабілізацію? Які моменти можна передбачити і вже зараз впровадити процеси, що, або повністю мінімізують наслідки, або ж частково зменшать негативний вплив на компанію?
У межах презентації магістерської програми MA in Human Resources and Organization Development під час «LvBS Open House: Бізнес-освіта 2019» HR-менеджер, тренер, консультант, випускниця програми MA in Human Resources and Organization Development Наталя Кіяновська провела майстер-клас «Тактика роботи HR за умови зовнішньо організаційної нестабільності».
У командах учасники напрацювали план дій HR-менеджера в компанії, в залежності від дестабілізаційного фактору (неактуальна освіта, погана екологія, бюрократія, нестабільна економіка).
На власному кейсі Наталя Кіяновська розповіла про антикризові кроки. Говорячи про кризу, вона наголосила, що мова йде про чинники зовнішнього середовища або зовнішньо організаційні зміни, які призводять до дестабілізації. В першу чергу потрібно опитати людей і визначити больові точки. Вона зазначила, що вони зібрали дані всередині компанії, хоча й мали підозри щодо джерела нестабільності, але вирішили опиратися на конкретні цифри, а не припущення. Опісля отримали чітку картину, які саме потреби за ієрархією Маслоу порушені і вирішили рухатися у напрямку подолання цих проблем.
Після цього зробили два важливих кроки:
1. Відкрита комунікація. Щотижня керівники подавали найактуальнішу інформацію. Це було зроблено для того, щоб працівники відчували довіру до компанії.
2. Гарантії. Керівництво компанії відкрито окреслило, що в силах зробити у цій ситуації і що саме вони можуть гарантувати всім працівникам.
Також для того, аби підвищити залученість людей і задоволеність від життя в цілому, у компанії було вирішено згуртувати працівників через: активний відпочинок, спорт, розваги, благодійність, залученість сім’ї працівника та турботу про здоров’я.
Завершила Наталя Кіяновська майстер-клас чек-лістом, що HR-менеджерам варто робити у момент кризової для компанії ситуації:
✓ Готуйтесь до непередбачуваних обставин вже сьогодні
✓ Зберігайте спокій
✓ Збирайте й аналізуйте інформацію всередині та зовні компанії
✓ Знаходьте слабкі зони, на які впливає дестабілізація
✓ Сформуйте тристоронню комунікацію: працівники – HR – керівництво
✓ Залучайте необхідні ресурси для підтримки компанії та підсилення слабких зон
✓ «Міряйте температуру» організації – проводьте опитування, щоб мати точні дані
✓ По завершенні кризи проведіть ретроспективу й зробіть висновки.
Детальніше про магістерську програму «MA in Human Resources and Organization Development» та реєстрацію можете дізнатись за посиланням.