Співпраця між випускниками Key Executive MBA: Кейс «ESEP Consulting» та «Видавничий дім «Укрпол».

9 Вер 2024

Завдяки навчанню на магістерських програмах Бізнес-школи УКУ учасники отримують і цінні знання та навички, і людей з багатогранним досвідом управління у різних сферах, з якими вони взаємодіють протягом двох років, проведених в аудиторіях, а згодом і після навчання. У середовищі довіри творяться не лише глибокі рефлексії, а й спільні проєкти та плідні співпраці.

Одним з прикладів такої колаборації бізнесів випускників магістерської програми Key Executive MBA є співпраця «Видавничого дому «Укрпол» та «ESEP Consulting». Своїм досвідом з нами поділилися Світлана Палько, заступниця генерального директора «Видавничого дому «Укрпол», Роман Петриляк, комерційний директор «Видавничого дому «Укрпол» та Олена Созанська-Іванків, засновниця «ESEP Consulting», членкиня Ради Асоціації випускників Бізнес-школи УКУ, ініціаторка Книжкового клубу UCU Business School Alumni та Дорадчої ради Бізнес-школи УКУ. Всі вони навчалися разом на Key Executive MBA-2019.

Історією своїх компаній, результатами співпраці та імплементацією практик сталого розвитку Світлана, Роман та Олена поділилися в межах події «Партнерство в дії: відкрити потенціал сталого розвитку» на Форумі випускників УКУ.

Про «Видавничий дім «Укрпол» 

Світлана Палько та Роман Петриляк розповіли про компанію, у якій кожен з них працює вже понад 20 років.

«Видавничий дім «Укрпол» засновано в 1997 році. Із маленької команди в 10 ентузіастів «Укрпол» виріс до провідного гравця на ринку картонної упаковки в Україні та Європі. Компанія має 19% долі ринку та експортує 17% своєї продукції за кордон. Сьогодні «Укрпол» працює на 23000 м² виробничих площ у Стрию та виготовляє 100 мільйонів одиниць продукції щомісяця.

«Всі запрошені гості, які приїжджають до нас, здивовані, що в такому провінційному місті є така компанія, яка використовує поліграфічне обладнання, виготовлене світовими лідерами на ринку, та співпрацює з такими великими компаніями. Сьогодні «Видавничий дім «Укрпол» займає перше місце на ринку виготовлення картонної упаковки в Україні», — поділилася Світлана.

Як компанія обрала шлях сталого розвитку

Головною сферою діяльності компанії є виготовлення картонної упаковки для харчових продуктів, цукерок, чаїв, ліків та косметики. Співпраця з міжнародними корпораціями, такими як McDonalds, Nestle, Jacobs, KFC, Unilever, висуває перед «Укрполом» нові виклики, серед яких, наприклад, вимоги щодо використання відновлюваної енергії та контролю за викидами CO2. Крім того, компанія зіштовхується зі зростаючим інтересом до соціальної відповідальності, включаючи умови праці та «аудити щастя працівників».

В інтернаціональних компаній був запит на сталий розвиток компанії, у якої вони замовляють поліграфічну продукцію, адже такі корпорації інтегрують сталий розвиток у свої ланцюги постачання.

«Від наших міжнародних клієнтів йдуть запити, аби ми продемонстрували частку відновлювальної електроенергії в наших технологічних процесах, Також вони просять надати запит на кількість викидів СО2, яку генерує наша компанія від моменту закупівлі картону до його перетворення у готовий продукт та логістику. Мультинаціональні компанії хочуть розуміти, що їхня бізнес-діяльність не приносить шкоди для навколишнього середовища. Крім цього, є дуже багато запитів щодо соціальної сфери, наприклад, чи дотримуються умови праці на виробництві, чи працівники отримують «білу» зарплату. Самостійно або із залученням третіх сторін компаніх регулярно проводять у нас соціальні аудити, адже вони розуміють, що якщо в нашій компанії будуть незадоволені працівники, вони завтра не вийдуть на роботу, відповідно наша компанія не зможе виготовити для них поліграфічну продукцію, і це буде проблема для їхнього бізнесу також», — обґрунтовує доцільність практик сталого розвитку Роман Петриляк.

Олена Созанська-Іванків — бізнес-консультантка у сфері сталого розвитку та управління змінами, викладачка курсів про сталий розвиток на магістерських програмах Бізнес-школи УКУ та засновниця «ESEP Consulting». Її компанія спеціалізується на створенні стратегій, звітностей та аудитів сталого розвитку підприємств. Тому, зважаючи на те, що в керівників «Укрполу» був великий кредит довіри до Олени, як до своєї одногрупниці, вони почали спільний проєкт.

Олена підготувала для «Укрполу» звіт практик сталого розвитку за 2019—2023 роки, у якому йдеться про екологічні, соціальні та економічні аспекти діяльності компанії. До прикладу, компанія робить багато у сфері енергоефективності та утилізації відходів, і під час дослідження вдалось зібрати дані щодо того, який це має вплив в тому числі на економію ресурсів, а значить – зменшення витрат компанії. Відходи картону «Укрпол» відправляє на переробку в ПАТ «Кохавинська паперова фабрика», де залишки картону перетворюються на 13 мільйонів рулонів туалетного паперу в рік.

«Ми описали всі сталі практики «Укрполу» для того, щоб всі стейкхолдери, зокрема інвестори, працівники і менеджерська команда мали спільне розуміння і бачення, що компанія робить. На основі цього ми провели ідеацію і створили мапу можливостей, як компанія буде рухатися далі, що можна та варто розвивати, враховуючи потреби бізнесу», — каже Олена Созанська.

Олена провела аудит вже існуючих у бізнесі сталих практик. «Вона йшла до людей та розпитувала і коли ми всю отриману інформацію розділили по напрямках, то виявилося, що ми вже використовуємо багато сталих практик, не усвідомлюючи цього», — так коментує співпрацю Світлана.

Таким чином Олена у звіті проілюструвала, як компанія бореться з викидами вуглецю, підтримує військових, важкохворих та вразливі верстви громадян у Стрию, підтримує добробут та здоров’я працівників, дотримується гендерної рівності, навчає своїх працівників та популяризує професію поліграфіста серед студентів, підтримує місцеву громаду у сфері культури, освіти та охорони здоров’я. Таким чином у звіті на реальних прикладах показано, як компанія долучається до 12 з 17 Цілей Сталого Розвитку ООН.

«Важливо, щоб це працювало не лише на запит чи з остраху перед законодавством, а щоб це було усвідомленою потребою і розумінням, що так треба діяти і так треба жити», — каже Роман.

Цей кейс співпраці наших випускників – лише один із багатьох, але він чудово ілюструє, що під час навчання у Бізнес-школі УКУ учасники мають щось набагато більше, ніж конспекти лекцій та свій дипломний проєкт – вони отримують людей, з якими можна трансформувати бізнес, будувати нові проєкти і творити нове майбутнє для країни.

Key Executive MBA — це магістерська програма для власників та топ-менеджерів (С-level) українських компаній, які хочуть масштабувати бізнес в Україні та на міжнародних ринках, для тих, хто мають мандат на прийняття стратегічних рішень в бізнесі, який працює більше, ніж 5 років на ринку, тих, хто прагне стратегувати на 10 років, а не на 10 місяців. Асиметричні рішення, нестандартні стратегії, глобальні проєкти — все це завдяки навчанню на цій програмі.

Шукайте детальну інформацію про вступ на сайті lvbs.com.ua та не втрачайте останню можливість стати частиною спільноти Бізнес-школи УКУ вже у цьому році.