Від виживання до процвітання: відновлення бізнесу після COVID-19

Багато керівників проходить сьогодні найважчий тест з лідерства: як повернути бізнес у звичне русло поки не знайдено вакцину, а економіка все ще хитка. Експерти припускають, аби після кризи стати сильнішими, компанії повинні переосмислити власну бізнес-модель. Це треба робити негайно, поки світ ще не повернувся до попередньої швидкості. І цього моменту не можна втрачати. Адже ті, хто активізуються зараз, будуть краще підготовлені, щоб відповісти на виклики та можливості нового «післякрантинного» світу. 

 

LvBS Consulting пропонує переклад уривку зі статті на McKinsey як бізнесу діяти зараз в умовах кризи та невизначеності. 

4 стратегічні напрямки, на яких керівникам варто сфокусуватися: 

  • відновлення доходів;
  • перебудова процесів,
  • переосмислення організації;
  • пришвидшення впровадження цифрових рішень.

Швидкість важлива
Компаніям недостатньо просто поступово відновлювати доходи під час того, як стихатиме криза. Вже зараз треба ґрунтовно переосмислити свій профіль доходів так, щоб він допоміг закріпити надійні позиції для себе у довготривалій перспективі та дав змогу випередити конкурентів. Щоб зробити це, компанії повинні «підтягнутися» і суттєво покращити свою роботу.  

Реєструйтесь на програму «Стійкість лідера: шлях компанії від виживання до розвитку» [online]

Мисліть як стартап
Такий підхід віддає перевагу діям над дослідженнями і тестуванню над аналізом. Запроваджуйте короткі цикли, щоб заохочувати пластичність і надійність: щоденні командні зібрання, щотижневі зустрічі зі СЕО і годинне підбиття підсумків двічі на місяць. 

Визначте і пріоритизуйте джерела ваших доходів
Найважливіше зараз визначити основні джерела ваших доходів. І базуючись на цій інформації, зробити рухи «зараз або ніколи». Їх треба впровадити ще до початку повного відновлення.

Під час раннього періоду відновлення і часткового відкриття, керівники зіткнуться з декількома вагомими викликами. Один із них – поведінка їхніх покупців і сама модель попиту значно зміняться і будуть мінятися надалі. Іншим викликом є те, як економіка, повертаючись назад до життя, буде відрізнятися від країни до країни і навіть від міста до міста.

Дійте терміново
Під час кризи багато компаній працюють швидше і краще, аніж вони могли мріяти ще кілька місяців тому. Підтримка цього відчуття швидкості і можливості працювати у новому ритмі може стати надійним джерелом конкурентної переваги.

Розвивайте операційну модель «Agile»

Керовані терміновістю, керівники відділів маркетингу та продажу все охочіше застосовують  Agile-методи; вони стрибають з наради на нараду (звісно в онлайні), аби швидко вирішити проблеми та надати віддаленим командам більше повноважень щодо прийняття рішень. Важливо, щоб багатофункціональні команди не втрачали з поля зору довгострокові цілі і уникали панічних рішень.

У цьому контексті спритність (agile) означає створення нової операційної моделі, побудованої навколо споживача і підтримуваної правильними процесами та управлінням. Agile-організації з продажу постійно пріоритизують рахунки і угоди, та швидко вирішують куди інвестувати. Але такий підхід є ефективним лише за умови наявності чіткого плану, який включає переможну стратегію для кожного типу замовника.

Хто ми є? 

Під час кризи стає швидко і чітко зрозуміло, а що насправді є важливим. Стратегія, ролі, особиста відповідальність, зовнішня орієнтація і лідерство – все можна побачити значно чіткіше. Одна помітна характеристика компаній, які добре адаптувалися, полягає в тому, що вони мають сильне відчуття власної ідентичності. Лідери і працівники поділяють це почуття місії, мети та мають спільну культуру продуктивності; вони знають, що відстоює компанія поза межами цінностей акціонерів і як чинити правильно.

Виходячи з кризи, організації повинні відповідати на важливі питання щодо зростання та масштабованості. Три фактори матимуть найбільше значення: 

  • здатність інтеграції даних та аналітики у прийняття рішень; 
  • створення навчальних платформ, які підтримують як індивідуальні, так й інституційні експериментування, а також навчання в масштабі; 
  • формування організаційної культури, яка сприяє створенню цінності з іншими партнерами.

Щоб розібратися з кризою та її наслідками, компаніям потрібно не тільки швидко розробити цифрові рішення, а й адаптувати свої організації до нових операційних моделей та масштабно впровадити ці рішення для клієнтів і працівників.

Повну версію статті читайте на www.mckinsey.com