Як ефективно управляти сімейним бінесом, – поради від провідних експертів на конференції LvBS

10 Чер 2013

«Найуспішніша компанія – це сімейна компанія, найгірша компанія – це сімейна компанія, якою погано управляють», – таку думку висловив Чарльз Пітер, власник та генеральний директор (у п’ятому поколінні) компанії «Беннінгер Гусс» під час конференції у LvBS «Управління сімейним бізнесом з покоління в покоління». Співорганізатором конференції виступила міжнародна компанія «Ернст енд Янг».

Чарльз Пітер порадив залучати якомога більше членів родини до процесу розробки стратегії компанії та для вирішення важливих питань. «Однак, якщо власник не бачить зацікавленості в управлінні компанією серед своїх нащадків, варто задуматися про продаж», – порадив експерт.

Партнер «Ернст енд Янг» (Швейцарія) Хайнріх Крістен вважає, що до сімейних компаній є завжди велика довіра як зі сторони працівників, так і зі сторони партнерів, адже це компанії, які працюють на довгу перспективу розвитку, а не на миттєвий прибуток. «Як правило, у сімейному бізнесі переважає добре ставлення до персоналу, тут високі зарплати та хороші можливості для зростання», – сказав він.

Що стосується наступництва у сімейних компаніях Швейцарії, то там, за словами партнера «Ернст енд Янг», як правило, нащадки не працюють у сімейному бізнесі мінімум 5 років після закінчення навчання. Якщо ж члени сім’ї не виявляють бажання долучитися до управління компанією, то варто розглянути можливість залучити найманого менеджера на певний період, скажімо, 5-7 років.

Клод Корназ, наступник компанії «Ветропак», поділився своїм досвідом переймання сімейного бізнесу, який був дуже цікавим та практичним. Зокрема, він порадив перш ніж ввійти в сімейний бізнес, відповісти собі на наступні запитання: Чи справді це робота моєї мрії? Чи у мене є необхідні компетенції, щоб управляти компанією? Чи це компанія, в якій я хочу працювати до самої пенсії? Чи можливий вихід з компанії? Хто зможе вказати мені на власні помилки?

«Важливим та корисним є пропрацювати певний час зі своїм попередником, поступово перебираючи управління компанією, при цьому чітко прописавши план відходу теперішнього керівника від справ», – порадив Клод Корназ.

Основна порада від всіх доповідачів – почати якнайшвидше думати про наслідування у сімейному бізнесі, оскільки це довгий і непростий процес.

Крім того, учасники почули від міжнародних експертів практичні поради про можливі форми ефективного управління сімейною компанією з точки зору податкових та фіскальних інструментів, а також про можливості вибору місця проживання.

Доповідачами конференції стали міжнародні експерти із значним досвідом управління сімейними компаніями чи їхнього консультування  –  Хайнріх Крістен, партнер, «Ернст енд Янг» (Швейцарія), Роджер Крапф, партнер, «Ернст енд Янг» (Швейцарія);  Клод Корназ, генеральний директор (у третьому поколінні), компанія «Ветропак»; Чарльз Пітер, власник та генеральний директор (у п’ятому поколінні) компанії «Беннінгер Гусс». Український досвід представили Ольга Горбановська, керівник практики «Human Capital», «Ернст енд Янг»  (Україна) та Альберт Сич, старший менеджер, керівник юридичної групи компанії «Ернст енд Янг» (Україна).

{album_9}