Як LEAN-методологія допомагає бізнесу в умовах ощадливості?

Технологія LEAN не є новою, але сьогодні її використовують все частіше. 1950 року компанія Toyota розробила систему ощадливого виробництва. Відтоді аж до 1996, LEAN використовувалась автомобільним сектором як найефективніша система. А з 1996 року інструменти LEAN активно поширюється в креативних індустріях, сервісних організаціях, державних установах.

Toyota, розробник інструментів LEAN, стверджує, що на початку діяльності будь-яка компанія на кожному процесі створює лише 10% цінності й аж 90% втрат. Цінність – важливі характеристики продукту або послуги, за які готові платити клієнти. 

«LEAN – це система управління, філософія, інструментарій, що має на меті максимізувати цінність для споживача та мінімізувати витрати для компанії», – зазначає Антоніна Носко, експертка з LEAN-методології, викладачка Львівської бізнес-школи УКУ.   

Якщо розглядати з погляду Цілей сталого розвитку, то LEAN – це спосіб вивільнити час, гроші, ресурси компанії для досягнення результатів нового рівня, впровадження сталості та реалізації Цілей сталого розвитку (ЦСР). LEAN є практичним інструментом, яким користуючись у бізнесі можна досягати результатів. Цілі сталого розвитку перестануть бути теоретичним підґрунтям, а стануть практичним інструментом в бізнес-житті, вважає Антоніна Носко.  

Як взаємопов’язані LEAN та сталий розвиток? 

Сталий розвиток характеризується трьома основними компонентами:

  1. Економічне зростання.
  2. Соціальний прогрес.
  3. Захист навколишнього середовища.

Щодо LEAN, то він спрямований на

  1. Скорочення ресурсів, які компанія використовує під час виготовлення продукту чи сервісу.
  2. Забезпечення здорових та безпечних умови праці, а також взаємодію зі стейкхолдерами.
  3. Утилізацію відходів, зменшення забруднення та збереження ресурсів. 

Як залучити команду до впровадження LEAN? Завдання керівників – сформувати такий middle management, який буде двигуном змін в компанії, готовий транслювати LEAN-знання та ініціювати наступні проєкти.  

Основні кроки LEAN трансформації:

  1. Підтримувати ініціативу впровадження.
  2. Запалити управлінців до змін.
  3. Допомогти управлінцям запалити middle management.
  4. Сформувати команду LEAN змін, не обов’язково з керівного складу.

Для того, аби більше дізнатись про технологію та її застосування, Львівська бізнес-школа запрошує на дводенний практичний курс «LEAN. Ощадливість, яка створює можливості». Використання LEAN-інструментів дієве для усіх індустрій.  Їх можна використовувати у бізнесі, стартапах, у веденні сімейних бюджетів, адже LEAN-підходи допомагають ефективніше використовувати час, гроші та людські ресурси.