Як написати бриф для агентства на створення бренд-дизайну, щоб потім не вжахнутися від результату?

10 Лют 2020

Успішне виконання завдання дуже часто залежить від того, наскільки правильно була поставлена задача. Що потрібно знати про бриф (опис задачі, технічне завдання) і як його заповнити так, щоб результат тримісячної співпраці не вжахнув вас? Читайте поради від засновника та CEO агентства Gram Branding Олександра Топольницького, викладача програми «Маркетинг для бізнесу».

«Пам’ятайте: якщо ваш бриф буде посереднім – таким же буде результат», – наголошує Олександр. За його словами, писати бриф повинна людина, яка приймає рішення, а не делегувати цю задачу кому-небудь іншому.

Що повинен робити документ?

  1. Сформувати образ результату
  2. Дати розуміння, яке агентство потрібне
  3. Надихати агентство
  4. Давати критерії оцінювання результатів агентства

Реєструйтесь на навчальну програму «Маркетинг для бізнесу»

У самому брифі слід поставити задачу і одночасно надати всю необхідну інформацію. Максимально багатослівно розказати про свій продукт чи послугу, в якій категорії на ринку представлені, описати своє позиціонування та цільову аудиторію.

Якомога детальніше опишіть вашу цільову аудиторію та buyer персону: середовище, в якому вона живе, потреби, цінності, мотивацію, поведінку. Для кращого розуміння варто написати, які є страхи, бар’єри, стереотипи та упереджене ставлення цільової аудиторії щодо продукту.

Про свій бізнес ви повинні сказати: навіщо він клієнту, і чесно про переваги та недоліки свого продукту. Агентству також важливо розуміти ціновий сегмент продукту чи послуги.

Опишіть власне позиціонування на ринку: у чому суть бренду, що ви обіцяєте клієнтам, емоційні та раціональні переваги, бренд-персону (характер та цінності бренду), атрибути бренду, інсайти.

У гайдлайнах вказуйте бажані та небажані кольори, точне формулювання назви, технічні вимоги, тощо, щоб агенство не пропонувало ті рішення, які вам точно не підходять.

У задачі ви повинні описати причини, чому вам це потрібно, яких цілей в результаті ви плануєте досягти, ключове повідомлення, яке плануєте донести до своєї цільової аудиторії, а також описати, які ваші основні побоювання. Одне з ключових, що ви повинні сказати – основні вимоги, яким повинен відповідати проект. 

Чого не варто робити при заповненні брифу:

  • залишати порожні рядки,
  • давати заповнювати асистенту, маркетологу-початківцю,
  • робити поверхневий опис цільової аудиторії, 
  • писати «на розсуд агентства», «запропонуйте свої варіанти»,
  • використовувати слова-кліше: сучасний, модерний, модний, технологічний. 

Чим відповідальніше та скурпульозніше ви заповните бриф, надісланий агентством, і більше інформації ви надасте – тим якіснішим буде результат вашої співпраці. 

Реєструйтесь на навчальну програму «Маркетинг для бізнесу»