Які соцмережі зараз найпопулярніші та як почати там працювати

Усе частіше власники або менеджери підпадають під чари слова «діджиталізація та соцмережі». Цю думку міцно закріпив карантин і все більше бізнесів зрозуміли, що єдиний шлях до порятунку веде у смартфони їхніх клієнтів. Проте, далеко не всі розуміють, що робити з цим далі і з чого починати. Менеджерка з цифрового маркетингу у Львівській бізнес-школі УКУ Ірина Пакош про те, з якої соцмережі розпочати роботу, що писати у них та як правильно креативити.

Згідно з дослідженням, яке провела Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) 23% опитаних власників бізнесу заявили, що під час карантину їхні видатки на цифрові канали комунікації зросли, а у 48% опитаних – ця стаття бюджету не змінилася в той час, коли інші видатки довелось скорочувати.

То у яких соцмережах сидять українці? Трохи статистики із трьох джерел. Відповідно до результатів дослідження соціальних мереж в Україні, оприлюднені R&B Group у лютому цього року, найпопулярніша соцмережа в Україні – це Facebook – 58% опитаних. YouTube займає друге місце з 41%, Instagram посів третє місце із 28%, Telegram – 14%. Далі, на жаль, йдуть дві російські соцмережі Вконтакті та Однокласники, якими все ще користуються українці, а після них twitter із 5%. LinkedIn має тільки 1% користувачів.

Також маємо останнє дослідження, проведене комунікаційною групою Plusone. Відповідно до результатів український Facebook має 15 млн користувачів, а Instagram – 13 млн. Найпопулярніший Instagram серед аудиторії 18-24 років, а загалом ця соцмережа випереджає Facebook серед користувачів до 29 років. А ось користувачі 30+ надають перевагу Facebook. Жіноча аудиторія переважає чоловічу в Facebook та Instagram.

Водночас, згідно з дослідженням Kantar Україна, серед мобільних інтернет-користувачів першість за YouTube (96,1%), далі йде Facebook (88,5%), Instagram (74,3%). Дуже цікава інформація щодо TikTok. Ця соцмережа з початку 2020 року наростила аудиторію з 460 тис. до 1,23 млн мобільних користувачів. Ще одна соцмережа, яка стає все популярніша – Telegram, у червні 2020 року досягла 5,6 млн користувачів.

Ок, цифри зрозумілі, а що далі?

  • Проаналізуйте вашу цільову аудиторію і тоді зможете обрати найрелевантнішу соцмережу. Не варто починати з усіх, бо по дорозі у вас виникне дуже багато запитань, а розбиратися з однією легше, ніж з кількома.
  • Робіть якісний креатив: і це не тільки про гарне фото вашого товару. Пам’ятайте про емоції і спробуйте передати атмосферу того, як людина буде себе відчувати, купивши ваш товар. Не забувайте про відповідність товару та зображення. Іноді в гонитві за красивим зображенням втрачається розуміння, що саме рекламують. Як наслідок – нерелевантний трафік, бо люди просто клікали на гарну картинку, а перейшовши за посиланням виявляють, що це зовсім не те, що вони очікували.
  • Стратегія зареєструватись у всі можливі соцмережі і дублювати той самий контент – погана, бо кожна з них вимагає персоналізованого підходу. Адже будьмо відверті: на те, щоб вести кілька соцмереж потрібно багато ресурсів. Якщо відчуваєте, що не даєте з цим ради, то шляхів два. Перший – віддавайте на аутсорс чи збільшуйте штат. Другий – ухвалюйте вольове рішення, що пора попрощатися з котроюсь соцмережею.

Читаючи про найкращий час для постингу, завжди накладайте на свою аудиторію: а чи буде ця інформація для неї релевантна у цей день тижня і в цей момент? Коли читаєте про те, що популярність чергової соцмережі набирає обертів, запитуйте себе: а чи особисто я підписана на той чи інший бренд? А чи вистачить у мене ресурсів ще й на цю соцмережу? Тому у гонитві за ідеальними соцмережами ніколи не забувайте про здоровий глузд.

І останнє. Дуже часто, коли бізнес лише вирішує створити сторінку у соцмережі, виникають запитання: чи можна просувати ресурс безкоштовними методами? Пам’ятайте, що основні соцмережі орієнтовані на те, що бізнес вкладає у просування контенту. Якщо хочете результату без грошей – докласти доведеться багато зусиль і спрацює це лише при умові, що ваш контент цікавий не тільки вам і вашим рідним, а й десяткам тисяч користувачів. Чи реально це? Головне тверезо оцінити свої сили.

 Львівська бізнес-школа УКУ спільно з «Твоє місто» реалізовують проект «Підтримка українського бізнесу в час кризи», який виконується в рамках Проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).