Під час курсу учасники працюватимуть над виявленням можливостей для прориву (disruption), аналізуючи активи/системи/екосистеми та десять видів інновацій, а також визначать ті цифрові інструменти, які найкраще сприятимуть трансформації бізнесу.
У зв’язку з тим, що програма англомовна і важливо не втратити наповнення курсу під час перекладу, опис курсу описано нижче англійською мовою.
- Introduction to the course.
- Cases: company overview (each team presents to the rest of the class).
- Asset/system/ecosystem enterprise model: lecture and facilitated discussion.
- Group work on the characterization of enterprise issues and opportunities based on the case study.
- Group presentation and critique.
- Ten types of innovation model: lecture and facilitated discussion.
- Group work on the identification of innovation opportunities based on the case study (including mapping to enterprise model layer and definition of relative value and cost levers).
- Group presentation and critique.
- Digital agility model: lecture and facilitated discussion.
- Group work on framing a digital transformation based on the case study: intent, scale, and value.
- Group work on prioritization of opportunities and configuration of 2-3 imagine/deliver/run iterations (including demonstration of empirical behaviors).
- Group discussion about communicating value and opportunity to clients (e.g., issue to impact model).
- Group presentation and critique.
- Final presentations.
Нагадуємо, що окрім курсу «Моделювання цифрових інновацій», до Сертифікатної програми Technology Management також входять наступні курси:
- Трансформаційне лідерство
- Стратегічний маркетинг у технологічних компаніях
- Архітектура програмного забезпечення для менеджерів
- Моделювання цифрових інновацій
- HR-менеджмент та організаційний розвиток
*у програмі можливі незначні зміни