«Асиметричне мислення та навчання через дію – наші конкурентні переваги у глобальному світі», – Адріан Сливоцький

Чотири ітерації, близько двох тисяч учасників з України та різних куточків світу, ефективне корпоративне навчання та впроваджені асиметричні проєкти в компаніях – ділимося першими проміжними результатами 4-х наборів авторського курсу Адріана Сливоцького від Бізнес-школи УКУ «Давид перемагає: сила асиметричного мислення»

Адріан Сливоцький – провідний бізнес-консультант світу, перший американець українського походження, який двічі потрапляв до переліку «Top 50 business-thinkers». Він дослідив сотні стартапів і знайшов код їхнього успіху – асиметрична модель конкуренції та 8 важелів впливу. Усі, без винятку, найкращі гравці глобального ринку використовують ці 8 важелів: масштабні проблеми, вміння швидко і правильно помилятися, швидкість, ощадність, доступ, алгоритми, магнетизм і розповідь. Детальніше про них ви можете прочитати у книзі «Давид перемагає».

На екваторі та наприкінці авторського курсу учасники мають можливість відвідати очну зустріч з бізнес-футурологом (включення наживо з Бостона) ​​з детальним зворотним зв’язком від Адріана Сливоцького. 10 грудня 2021 р. підсумкова зустріч із засновником курсу для учасників 4-х наборів відбулася у гібридному форматі: так, частина гостей та доповідачів перебували наживо в авдиторії на кампусі УКУ, а частина – в онлайні: Адріан Сливоцький був у прямому зв’язку з Бостона, Денис Блощинський – з Києва.   

Асиметричне мислення – звичка та ремесло 

«Асиметрична модель – це не інертна збірка компонентів, а жива модель, яка постійно працює й удосконалюється, – поділився на заключній лекції Адріан Сливоцький. – Не я її вигадав – це підсумок спостережень мислення і дії найкращих стартапів по цілому світу. Тепер до кола тих, хто діє найкраще, починають приєднуватися й українські компанії. GitLab (10 років на ринку) нещодавно вийшов на IPO і ринкова капіталізація досягла майже 15 млрд доларів. Gramarly (13 років на ринку) буквально два тижні тому залучили нове фінансування і зараз їх оцінюють у 13 млрд. дол. Ці компанії досягли таких неймовірних результатів надзвичайно швидко. І вони нам показують, що навіть в українських непростих реаліях можна осягнути багато. Вони також є вартісним джерелом асиметричного мислення та асиметричних дій»

За словами бізнес-мислителя, дисципліна асиметричної дії молода і динамічна, тож ми не тільки можемо її вивчати, а й стати співтворцями! «Почати думати асиметрично​​ – це звичка, навичка, це – врешті-решт, ремесло – вчитися від попередників, постійно застосовувати, спостерігати за новими прикладами. Самонавчання і навчання через дію – два колосальні важелі впливу для України та нашої конкурентної переваги на глобальному ринку», – наголосив Адріан Сливоцький. 

Він також додав, що найкращі відповіді на впровадження асиметричної моделі по 8-ми важелях впливу нині дають компанії Tesla та Space X. За словами Адріана Сливоцького, це «асиметрична модель +», і він уже працює над тим, аби її описати.  

Асиметричний підхід в онлайн-освіті 

Перший набір на курс «Давид перемагає: сила асиметричного мислення». стартував напередодні локдауну, у лютому 2020-го року на Prometeus, найбільшій українській платформі онлайн-освіти. Запускаючи його, команда LvBS не здогадувалася, що світ накриє пандемія і які виклики на них чекають, тож вчилася разом із учасниками шукати асиметричні підходи до організації дистанційного навчання. 

За словами Роксоляни Вороновської, керівниці Центру бізнес-дизайну LvBS, яка уже понад 10 років співпрацює із Адріаном Сливоцьким, та очолила команду по розробці і веденні курсу,  «Давид перемагає» змінювався з кожним набором. Так, Бізнес-школа УКУ разом з Адріаном Сливоцьким впроваджує систему активного навчання. «Ми також спостерігаємо за командами, які успішно вчилися та прикладають знання, розповідаємо іншим про їхній досвід. Таким чином бачимо, як ефективніше застосувати асиметричні моделі, даємо практичні поради. Так з набору у набір передається досвід і тяглість», – каже Роксоляна Вороновська. 

Відкриттям курсу для команди Бізнес-школи УКУ стало корпоративне навчання, адже більшість клієнтів, які прийшли на навчання командами, успішно його закінчували. «Ми також відстежуємо успіхи наших корпоративних клієнтів, і бачимо, що ті, компанії, які вирішують вчитися командами та організовано виконують завдання й рекомендації викладача, отримують надзвичайні результати. Наприклад, як компанія «Кормотех», яка запустила новий продукт за 4 місяці, замість 12», – коментує Роксоляна Вороновська, CEO LvBS Consulting

Також, впроваджуючи дистанційний формат, Бізнес-школі УКУ вдалося значно розширити коло своїх учасників: «До нас прийшли багато управлінців зі Сходу та Півдня України, яким просто до локдауну було надто далеко їздити на програми до Львова», – ділиться Роксоляна Вороновська. Окрім слухачів курсу з України, серед учасників чотирьох наборів були управлінці з Німеччини, Нідерландів, Швейцарії, Польщі, Естонії, Китаю, ОАЕ, США. Це представники таких галузей як ІТ, франчайзинг, виробництво, агропромисловий сектор, архітектура та дизайн, ритейл, видавнича діяльність, медіа та комунікації, банківський сектор, мистецтво, освіта та медицина, неприбутковий сектор  та громадські організації, органи державної влади та місцевого самоврядування. 

Відгуки учасників нашої дискусії:

Ростислав Вовк, CEO «Кормотех»

Компанія  входить до топ-70 виробників зоогалузі у світі за версією Petfood Industry, менеджери проходили корпоративне навчання на програмі «Давид перемагає: сила асиметричного мислення»

«Я хочу, аби стаючи все більшою компанією, ми не втрачали мислення та швидкості стартапів. Бо стаючи великим, є страх уповільнитися, а саме у повільних ми виграли ринок. Саме цьому вчить нас асиметричний підхід. Це курс для команд: уже майже 200 людей з компанії «Кормотех» пройшли навчання на програмі, і уже чимало проєктів ми впровадили в життя».  

Вадим Костенко, засновник мережі ресторанів «Хінкальня»

«Усією управлінською командою пройшли навчання на курсі, з блискавичною швидкістю стартували 6 нових проєктів ще до закінчення програми. 

Для нашого офісу курс Адріана Сливоцького та підхід «навчання в дії» стали рушіями, які об’єднали нашу команду. Так кожен у колективі може зробити свій внесок у розвиток мережі та почуватися частиною великого процесу. Ця програма є важливою і на рівні влади, і на рівні місцевого самоврядування, і для великих корпорацій. Але особливо цінною вона є для малих компаній: там, де людям потрібне відчуття команди та розуміння того, що вони роблять все правильно». 

Денис Блощинський, співзасновник «Агенції 42»
Працює в індустрії подій, яка чи не найбільше постраждала від пандемії, і асиметричне мислення його компанія впровадила дуже практично – організувала перше в Україні весілля онлайн. 

«Онлайн-весілля, яке ми організували через півтора місяця після початку локдауну стало першим масштабним в Україні, і одним з перших у світі. Ми були першопрохідцями, всі інші вже копіювали з нас, тож про нашу говорили провідні ЗМІ в Україні та Європі. Подію змогли провести завдяки асиметричним підходам та колаборації, у ній взяли участь 29 партнерів. У таку співпрацю, до речі, ніхто не вірив! Але нам вдалося «закохати» у нашу ідею партнерів. Модель асиметричної конкуренції – не є панацею, але, якщо вона докладається до допитливого розуму, вашої проактивної життєвої позиції, постійного пошуку відповідей на складні запитання й виклики, то ви досягнете неймовірних проривних ідей, які допоможуть реалізовувати власний поклик та місію бізнесу». 

Цікавим спостереженням поділився отець Любомир Яворський, патріарший економ УГКЦ, який зараз навчається на програмі KEMBA LvBS. На зустрічі він розповів, що після прочитання книги «Давид перемагає» асиметричне мислення стало для нього щоденним наскрізним гаслом, він почав шукати його усюди, наприклад, у Святому Письмі: «Я побачив, що Біблія криє у собі асиметричну дію: Ісус помер і Воскрес, спустився до аду – зійшов до гори, тягар важкий, але водночас легкий. Для мене це заклик до того, аби Церква виходила назовні!», – зазначив о. Любомир. 

Роксоляна Вороновська каже, що нині часто точаться суперечки про те, який формат ефективніший: онлайн чи офлайн. «Правда в тому, що обидва є корисними та потрібним. Ми всі заходимо у нову парадигму навчання протягом життя. Онлайн-формат часто є не менш ефективним, наприклад, це можливість зібрати усю команду, коли в аудиторії це не завжди можливо, особливо в час пандемії. Так, дистанційне навчання не дає такого якісного спілкування, як наживо, та все ж дає тобі відчуття масштабності, коли ти бачиш учасників з різних міст, країн, компаній, чуєш їхні запитання, рефлексії. Так ми можемо навчатися один від одного та зростати»

Наостанок зустрічі Адріан Сливоцький закликав написати свій додаток до книги «Давид перемагає».«Опишіть власні приклади асиметричної дії, які ви знайшли через спостереження і навчання, особливо з українських організацій. Опишіть свої ідеї, ідеї своєї команди – як прикладати ці приклади асиметричної дії. Розкажіть про ваші приклади, коли ви застосували асиметричні ідеї, як ви експериментували, які мали висліди, які помилки робили, де був успіх, і чого вони нас навчили?».   

Наступний старт авторського онлайн-курсу Адріана Сливоцького запланований на літо-осінь 2022. Стежте за анонсами у соцмережах та на сайті Бізнес-школи УКУ. А також запрошуємо вас на сайт Центру бізнес-дизайну LvBS, де ви можете безкоштовно спробувати побудувати асиметричну модель для вашої компанії чи проєкту. 

Довідка

Адріан Сливоцький – бізнес-мислитель, один із найвизначніших фахівців сучасного менеджменту, який входить до топ-25 бізнес-консультантів світу та консультує компанії зі списку Fortune 500, серед яких Nike, Hyundai, Samsung. Тепер, завдяки авторському онлайн-курсу LvBS на навчальній платформі Prometheus, українські підприємці отримують доступ до провідних світових практик і найактуальніших знань: як зростати у час кризи, у чому сила асиметричних змагунів, як разом з командою розробити ефективну антикризову стратегію для свого бізнесу, проєкту.