«Бренд – це люди, об’єднані вірою у спільні цінності», – Олексій Малицький

27 Тра 2016

Суперсервіс, нетипове мислення та вміння постійно рухатись вперед – одні з ключових аспектів успішного бренду. «Ви маєте виділятися, об’єднати людей зі спільними цінностями та розповідати історію про себе, тоді ви створите проривний продукт», – вважає Олексій Малицький, бізнес-консультант, співзасновник таких відомих українських брендів, як Sammy Icon, Clan-P, Morza.

Під час майстер-класу у Львівській бізнес-школі УКУ він розповів, як творити такі історії, що роблять бренд унікальним. Захід відбувся у межах проекту LvBS Лабораторія ідей. Ми обрали для Вас найцікавіші та найкорисніші цитати спікера:

Oleksiy Malytskyy

Якщо ви робите щось посереднє – ви вже нікому не цікаві. Ваш бренд має виділятися. Щось з вами має бути не так (сміється). І у вас все має бути ідеально: тексти, фото, продукт. Інакше з’являться молодші за вас та «зубатіші» молоді хлопці, які не полінуються, готуватимуть ідеальний контент, куплять фотоапарат, почнуть користуватися фотошопом, а ви й не знатимете досі, що це таке.

Ми з партнерами створили бренд, але не знали, як його продавати. За перші 3 місяці ми продали 108 пар шкарпеток по 35 грн і це при інвестиції у 20 тис. доларів! Зрозуміли, що щось пішло не так, і почали думати над змінами, які можна реалізувати без грошей. Таких нестандартних ходів було багато, наприклад, безкоштовна кава у кав’ярні для людей, що заходили у шкарпетках Sammy Icon…

Наш бренд – один з перших в Україні, хто запустив суперсервіс. Так трапляється, що шкарпетки іноді рвуться. І ми вирішили, що як тільки людина пише нам про проблеми з нашою продукцією, ми одразу відправимо їй нову пару шкарпеток. Або ж зробимо це у разі, якщо ми помилково відправили людині не те замовлення. І ми досі це практикуємо. IdeasLab

Коли ми тільки починали робити шкарпетки Sammy Icon (яскраві, кольорові, дизайнерські, – авт.), 92% шкарпеток на українському ринку – це були чорні шкарпетки, 4% – темно-сині, темно-зелені та темно-сірі. Решта – білі і ще якась частка інших, часто дивних, шкарпеток. Тому в ринок, де усі їдять макарони, ми зайшли з рисом – у нас була унікальна пропозиція!

Коли ви думаєте, що нового зробити на ринку, – візьміть на себе максимальну відповідальність за вирішення проблеми клієнтів. Насправді, усі хотіли б перекинути свої денні справи і проблеми на вас.

Складові бренду:

  • візія
  • маніфест
  • обіцянки
  • візуальний образ
  • сторітелінг

IdeasLab

Візія. Дуже часто її творить власник бізнесу. Консультантів з брендингу у нас наразі дуже мало.

Маніфест – це прапор, під яким розвивається бренд. Він має закликати ваших клієнтів до дії.

Сторітелінг. З цим у нас майже ніхто не працює, бо це поки заскладна річ для українського бізнесу, часто незрозуміла. Але потрохи з’являються вдалі приклади і у нас.

Важливе завдання сторітелінгу – давати такий контент, яким захочуть ділитися і розповідати про нього друзям.

IdeasLab

Ваш бренд може видавати справді класний контент. І ваш продукт може бути там присутнім лише опосередковано. Але саме завдяки цьому контенту люди казатимуть: «Класний бренд!»

Дуже важливо, аби всі складові розвивались рівномірно: навіть якщо одна з них «просідає», проблеми бренду стають глобальними. Проте в Україні, на жаль, поки що «інший зоопарк» і це правило не цілком працює. Втім це не означає, що ми не маємо користуватися такими цивілізованими принципами, будуючи свій бренд у нашій країні.

IdeasLab

Ми – український бренд, але це не та річ, яку ми першою кажемо при спілкуванні з людьми. Тому що зараз масово цим користуються… Ми вважаємо, що, перш за все, одяг має бути якісним, красивим і відповідати вашим цінностям, а також бути українським. Інакше є ризик запустити машину неякісного виробництва, продукцію якого купують тільки за те, що воно зроблене у нас.

Єдине, що має кожен бізнес, – це лояльні клієнти, євангелісти його бренду.

Бренд не завжди вдається зробити швидко. Бренд – це не продукт. Це одна дуже проста річ – люди, об’єднані вірою у спільні цінності!

Довідка:

Олексій Малицький – 27 років. Родом із Дрогобича, живе і працює у Києві. Співзасновник брендів: Sammy Icon (кольорові шкарпетки, білизна. Бренд представлений вже у 10 країнах світу), Morza (персоналізовані браслети), Clan-P (одяг), One Factory (молодіжні магазини), 5000 Miles (бренд спортивних аксесуарів). Понад рік щотижня тижня читає та публікує рецензії на книги про бізнес, учасник Українського списку Forbes «30до30», консультант з питань брендингу. Пише книжку «Як почати бізнес в четвер».