HR-тренди: Як використовувати в роботі Теорію поколінь

18 Лип 2016

Що різниця поколінь означає для HR-фахівця? Не слід бачити у ній лише протистояння та суперечності між людьми різного віку, переконана Анна Сегедіна, HR-фахівець з 10-річним досвідом роботи, директор з персоналу мережі ресторанів. Адже, якщо правильно розуміти покоління та знати, в чому цінності кожного з них, ця різниця може відкрити нові можливості для ефективної роботи не лише HRів, але й для розвитку бізнесу загалом. Про те, як краще зрозуміти покоління «Y» та використовувати різницю для пошуку нових ідей та бачень вона розповіла на лекції «Теорія поколінь для HR».

Anna Segedina

Пропонуємо найцікавіші цитати Анни Сегедіної:

«Теорія поколінь була розроблена в 1991 році американськими вченими: демографом Нейлом Хоувом і істориком Вільямом Штраусом. Вона виникла на перетині економіки, демографії та історії. Основою теорії стали цінності представників різних поколінь, що формуються під впливом різних зовнішніх факторів.

Sokrat

Часто чуємо «ця молодь не хоче працювати», «ця молодь не знає, чого вона хоче». Нове покоління, покоління «Y» відрізняється тим, що формує такі стереотипні думки у покоління «Х» та представників ще старших поколінь. Та це насправді не відповідає дійсності. Покоління «Y» сповідує свої цінності, які відрізняються від цінностей «іксів». Для них важливі здоровий спосіб життя, доступність технологій, мобільний інтернет, світ брендів.

Pokolinnya

Лозунгом покоління «Х» можна назвати фразу «Все наше життя – боротьба!». Натомість «ігреки» зовсім інші: «Не важливо, чого я вартий, важливо, скільки мені потрібно».

Pokolinnya

Насправді «ігреки» не працюють, вони збирають «лайки». Тому, не оцінена схвально робота викликає у них відчуття невиконання і власного неіснування. Керівник, який прийшов повз і не посміхнувся «ігреку», втратив можливість залишити йому «лайк». Керівник, який зробив слушне зауваження – спалив 5 «лайків» із запасу, несправедливе – спалив 15 «лайків». Мало «лайків» в результаті – погана робота. «Ігреки» тоді думають: потрібно звільнятися і зачекінитись десь іще.

Читайте також: HR Friday: «Навики впливу для HR» та презентація навчальних програм

Y – це покоління, яке не розуміє, що немає життя без інтернету. Інтернет – це їхній спосіб життя.

«Ігреки» часто говорять і думають: «Кожен живе, як хоче». Вони продовжують сприймати світ, як набір картинок. Але не тому, що не здатні, а просто не хочуть читати тексти. Їхній світ – малюнки, схеми, мультипрезентації. Змушувати їх писати документи – Сізіфова праця.

Люди покоління «Y» не можуть з’їсти слона, поки ви не розрізали його на шматочки. Маленькі доручення з чіткою перевіркою виконання – це те, що треба.

Типові помилки менеджерів покоління «Х»:

  1. «Крок вліво, крок вправо – розстріл». Жорстка дисципліна і штрафи – це не те, що готові сприймати і розуміти «ігреки».
  2. «Буде сидіти – я сказав!» Вони не сприймають авторитарний стиль управління.
  3. Довгі листи, довгі нудні наради. Такий стиль спілкування не для них.

iHUB

Покоління – це вічна проблема і завжди такою буде. Але їх, покоління, дуже багато об’єднує і про це треба пам’ятати!

Читайте також: Чому HR – це не психолог

Не варто шукати конфронтації в поколіннях. Треба їх аналізувати і шукати точки перетину, коли спільна робота буде ефективною.

HR потрібна аналітика. Зараз HR без аналітики – це ніщо, як вітер подує. Вона дає підґрунтя для прийняття правильних рішень. Вивчайте покоління, розумійте їх і вони самі вам допоможуть у роботі!

ПРЕЗЕНТАЦІЯ АННИ СЕГЕДІНОЇ

Довідка: Анна Сегедіна – директор з персоналу мережі ресторанів «SALAD» (піцерії Маріо, суші-бари Черепаха, BBQ PUB Pleasantville). Має практичний досвід роботи в сфері HR та побудові HR-систем у різних компаніях понад 10 років. До мережі «SALAD» приєдналась 2011 року, входить до Ради директорів, бере участь в побудові стратегії компанії.

Закінчила Житомирський державний технологічний університет за спеціальністю «Управління персоналом та економіка праці». В 2012-13 роках навчалась в Школі HRMMBA Анни Власової.

Започаткувала навчальні курси HR-менеджерів у Житомирі, брала участь у створенні першого HR-клубу в Житомирі. Постійно працює з молоддю всіх університетів та професійних коледжів Житомира та Рівного, започаткувала «Бізнес-школу для студентів» –  безкоштовне навчання основ маркетингу, фінансів та управління персоналом.

Anna Segedina