«Ми покажемо не глянцеві історії успіху, а чесні розмови про те, чому одні стартапи отримують інвестиції, а інші – назавжди залишаються на старті», – зазначив Іван Петренко, керуючий партнер Angel One Fund та CEO Ideas Center UCU.
«Don’t Waste My Time» – 18 вересня вийшов перший зі серії відео-подкастів, де у форматі відвертих розмов відомі інвестори, а саме Адріан Сливоцький, ангел інвестор, бізнес-футурист і консультант, партнер Oliver Wyman, Наталія Аньон, ангел інвесторка, CEO і засновниця компанії Svitla Systems та підприємець Іван Петренко діляться порадами, як стартаперам вдало провести пітч деск, та чому швидкість важлива.
Швидкість – вирішальна
Іван Петренко у першому епізоді «You’re way to slow» про швидкість зазначив, що топові стартапи рухаються щонайменше втричі швидше, ніж інші. Тож чому швидкість є критичною, коли мова йде про мислення, ухвалення рішень і дії стартапів?
Адріан Сливоцький навів приклад, коли в 1996 році Amazon тільки починав, була реклама, де Джефф Безос шукав розумних розробників, і які могли б працювати з комплексними системами і робити складні розробки втричі швидше, ніж інші. Адріан зізнається, що коли вперше це побачив, подумав: це щось надто амбіційне. Але коли почав вивчати, що робили люди під час Другої світової війни, і що роблять найкращі стартапи, це виявилося стандартом, а не винятком.
«Перша перевага швидкості — це шанс випередити конкурентів. Друга — ринок змінюється, і ви маєте бути готовими в той момент, коли зможете випередити ринок. Якщо запитати лідера, наприклад, Стіва Джобса про iPod, який мали зробити за 18 місяців, а він сказав: «Маємо зробити за дев’ять», — він жартував: «Якщо ви робите щось за дев’ять місяців, у вас менше шансів витратити і розтринькати гроші». І це правда. Але найбільш парадоксальна й, можливо, найважливіша ідея була у Донни Ширлі, яка очолювала проєкт Mars rover у 1997. Вона сказала: «Бути швидким і дорогим — це не швидкість, це просто дорого. Бути швидким і неякісним — це не швидкість, це катастрофа. Наше завдання — бути швидкими, якісними й менш затратними».
Іван Петренко також відзначив, що додавання занадто багатьох функцій сповільнює. Й підмітив, що українських бізнес-засновників часто лякає швидкість.
Наталія Аньон зі свого боку додала, що завжди рекомендує українським підприємцям рухатись швидко. Особливо, якщо йдеться про стартапи, повязані з оборонною сферою.
Цей відео-проєкт передбачає вихід ще 10 епізодів з порадами, як успішно провести пітч деск, залучати інвесторів та масштабувати свій бізнес. Бонусом стане виступ «Хрещеного батька Кремнієвої долини» Стіва Бленка, автора методології Customer Development та одним із найвпливовіших людей у світі підприємництва. Don’t Waste My Time створено за ініціативи Ideas Center Українського католицького університету (Ideas Center UCU) та венчурного фонду Angel One Fund. Підтримку проєкту надано Harvard Ukrainian Research Institute та Vilni Media. Інформаційні партнери випуску: Український фонд стартапів, UCU Business School, УКУ-онлайн.