Творіть і дивуйте! Чому вам треба вирішувати проблеми ваших клієнтів?

12 Бер 2018

Можливо, ми б досі їздили на шопінг на конях, якби хтось сміливий не винайшов двигун. Перший автомобіль став причиною справжньої революції, зруйнував увесь існуючий лад суспільства. Тільки уявіть, скільки людей було залучено у сфері перевезень кіньми – хтось їх вирощував, доглядав, створював мережу обслуговування. Скільки усталених життів було зруйновано переходом на нові технології, скільки нових робочих місць та можливостей прибутку було створено… Зараз дуже важко зробити аналогічний прорив, інновації рухаються більш поступальним шляхом. Шанси створити новий Google, Facebook чи винайти пеніцилін мізерні. Але щодня бізнес потребує свіжих креативних рішень, щоб відповідати на потреби ринку, оновлювати моделі ведення справ.

LN

Про це розповіла у межах навчальної програми із соціального підприємництва «Biz East» менеджер магістерської програми професійного рівня MSc in Innovations and Entrepreneurship Олена Андрющенко у Костянтинівці. Як вашому бізнесу пересісти з коня на автомобіль, читайте далі.

Ефективна трансформація та оновлення компанії, унікальність пропозиції та її клієнтоорієнтованість неможлива без застосування творчого підходу до ведення справ. Є довготермінові способи розвитку креативності, навіть якщо слово «творчість» ви асоціюєте виключно з мистецтвом.

Першим є емоційний досвід знайомства з різними культурами, подорожі, робота та проживання в різних середовищах. Традиції та правила інших країн можуть неймовірно розширити ваші горизонти та навчити дивитися на завдання з несподіваних точок зору, іти шляхами непритаманними українському світогляду. Недарма при навчанні у бізнес-школах існують освітні тури, які мають на меті знайомство з організаційною та професійною культурою закордонних практик.

Другий спосіб полягає у самоосвіті. Навчайтесь різному, щоб не застрягати на певному способі мислення, комбінуйте знання з різних галузей. Чи знаєте, що Едісон майже не мав власних ідей? Що він був самоучкою та просто намагався зрозуміти, знайти практичне застосування винаходам своїх сучасників?

Якщо ж вам потрібні миттєві рішення для пошуку інноваційних стратегій тут і зараз, існує чимало методик, які можуть допомогти вам і вашій команді отримувати інсайти. Ось деякі з них:

Використовуйте обидві півкулі! Працюючи над певним завданням, ми автоматично використовуємо домінуючу півкулю мозку. Спробуйте контролювати цей процес і після звичного аналізу ситуації змінити погляд. Якщо раніше ви аналізували свою комерційну доступність та привабливість для клієнта у порівнянні з конкурентами, тепер спробуйте сфокусуватись на його емоціях та відчуттях. Чи зручно розташоване обладнання у вашому відділенні, магазині, чи привітний до нього персонал, чи в наявності у вас пандус або обладнання для відвідування з дітьми, спробуйте відчути та перейнятися на власному досвіді усіма цими дрібничками, які часто є ключовими при прийнятті рішень клієнтами.

Читайте також: LvBS розпочала співбесіди вступників на магістерські програми. Запрошуємо на зустріч!

Наступна методика полягає у тому, щоб модифікувати ваш продукт чи сервіс у незвичний спосіб. Спробуйте мислити як дитина, яка не обмежена асоціативними бар’єрами. Коли дитина дивиться на коробку, вона бачить не лише упаковку для транспортування, а також потенційний корабель, машину чи замок! Замініть у свої уяві чи за допомогою простого прототипу частину вашого продукту, комбінуйте з незвичними раніше частинами, предметами, продуктами, адаптуйте для нових потреб, модифікуйте, збільшуйте, зменшуйте, використайте не за призначенням, виключіть певну ланку!

Уявіть, що ви фермер, який робить доставку молока у магазин, щоб клієнти могли отримувати задоволення від вашої продукції. А якщо виключити цю ланку у вигляді магазину-посередника та доставляти ще свіжішу та дешевшу продукцію за рахунок скорочення шляху до споживача прямо до дому клієнта?

І остання у моєму списку сьогодні методика популярне зараз дизайн-мислення. Це більш тривалий та ресурсозатратний спосіб, ніж згадані вище. Процес завжди стартує з клієнта, розуміння його досвіду користування продукту та потреб на власному досвіді. Як правило, подібні спостереження провокують численні нові ідеї, після чого ви створюєте та швидко тестуєте прототип, який забезпечить кращий користувацький досвід вашим клієнтам. При негативних відгуках на запропоновану новинку, ви ітерація за ітерацією удосконалюєте свою ідею та отримуєте фідбек від споживача. Подібна практика дозволяє помилятись дешево та створювати дійсно клієнтоцентровані продукти, сервіси та моделі бізнесу.

Повірте, що не існує такого поняття, як не творча людина. Переконайтесь, що не слідуєте за усталеною схемою, що розглянули усі можливі варіанти перед прийняттям важливого рішення, що ви не втрачаєте можливості, яка зробить вашу пропозицію унікальною та затребуваною.

Нагадуємо, у Львівській бізнес-школі УКУ триває реєстрація на магістерські програми професійного рівня, зокрема на MSc in Innovations and Entrepreneurship. Дізнайтеся більше про випускників цієї програми та їхні бізнес-проекти.

«»