Минулого тижня відбулась третя цьогорічна зустріч Книжкового клубу LvBS Alumni. Обговорювали книгу «Безпрограшна стратегія. Як уникнути промахів у бізнесі», Роджера Мартіна та Алана Лефлі. Цього разу дискутували на тему: Чи існує таки ідеальна інструкція побудови стратегії? Ділимось думками учасників нижче в матеріалі.
Про книгу
Порекомендував книжку «Безпрограшна стратегія. Як уникнути промахів у бізнесі» учасникам Книжкового клубу Ігор Блистів, директор магістерської програми MSc in Marketing Management Бізнес-школи УКУ, маркетинг-директор та директор з інновацій компанії «Кормотех».
«Він розповів, як використовує дану методологію для розробки маркетингової стратегії в «Кормотех», а ще поділився планами і мріями компанії. Я вже пишаюсь, що є такий глобальний український бізнес, і дуже вірю в їхній подальший успіх», – розповідає Софія Опацька, декан-засновниця та Голова Наглядової ради Бізнес-школи УКУ.
«Безпрограшна стратегія. Як уникнути промахів у бізнесі» – це книга, що розповідає про необхідність розробки стратегії на прикладі компанії Procter & Gamble, попри те, що це справді важке завдання, що потребує зусиль і часу.
Як відбувалася зустріч? Цінні думки учасників
Розпочали нашу зустріч з екскурсії компанією «Кормотех». Ігор Блистів з радістю поділився з нами планами та розповів про роботу команди.Далі перейшли до обговорення. Розпочали з цитати Олени Созанської, випускниці програми Key Executive MBA 2019 року, ідейної засновниці Книжкового клубу випускників та засновниці сімейної компанії Smartspace, яка, на її думку, окреслює те, як часто компанії підходять до побудови стратегії:
«Стратегія не може бути загадковою:
- її концепція має бути простою і зрозумілою,
- її створення потребує чіткого та наполегливого мислення, творчості, сміливості та впевненості.
І це завдання цілком реально виконати».
«Чомусь в багатьох компанія і багато хто трактує, що стратегія – щось складне, і є ефективною лише для достатньо великих компаній, що мають ресурси. Для мене ця книжка – покрокова інструкція. Вона наголошує на тому, що ти маєш думати про стратегію, навіть якщо компанія складається з однієї людини», – ділиться Олена.В нас було багато дискусій, та найціннішими думками ділимось нижче:
- «Стратегія – це про рішення. Адже завжди складніше вирішити те, що ти не будеш робити і вибрати основні цілі. З кожною наступною стратегією ми вчимося це робити і все більше людей з команди розуміють, чому цей вибір насправді важливий», – Софія Опацька.
- «Я дуже люблю цю книжку, тому що вона дивиться на стратегію зовсім з іншої сторони, ніж колись дивився на неї я. Коли ми робили стратегію, ще дуже давно, я базувався на знаннях, що я отримав до цього і вони не мали нічого спільного з тими, що є у книжці. Якої помилки я допустився? Найбільший мій промах при побудові стратегії був в тому, що я бачив цілі, лише через призму власної уяви, як я б хотів, щоб вони виглядали. Важливо було розрізнити реальні цілі від тих, які я хотів і які хотіла наша менеджерська команда. А це можливо лише тоді, коли ти спираєшся на дерево рішень і контролюєш його», – Мирослав Ціздин, випускник програми Key Executive MBA 2019 року, Президент та засновник «The BLPS Group».
Також активно обговорювали одну цитату з книги: «Стратегію потрібно формувати не для того, щоб досягти досконалості, а для того, щоб збільшити ймовірність успіху».
- «Після побудови стратегії, нам завжди хочеться досягти тих цілей, що ми вже поставили перед собою. І для мене особисто дуже тяжко відмовитись від деяких з них, і погодитись змінити шлях. Це важлива думка у цій книжці», – Оксана Герман, випускниця програми Key Executive MBA 2020 року, власниця Львів Трейдінг.
- «Я обрала саме цю цитату, адже з початку прочитання книжки я собі говорила, що це є послідовна інструкція і потрібно дотримуватись всіх кроків, щоб все було добре. А вже потім, коли перейшли до кейсів мені здалось, що книжка описує постфактом, що вдалось, а що ні. І я зрозуміла, що тут не прописаний стовідсотковий шлях до успіху, а якраз говориться про те, як збільшити його ймовірність», – Алла Сковронська, випускниця програми MA in Human Resources and Organization Development 2022 року, Senior HR Administrator у Infineon Technologies AG
«Найбільше зрезонувало, хоча ми це вже використовуємо в нашій компанії, це саме тема уникання небезпечних спокус:
- Невміння зробити вибір. Адже не можна кидати компанію в потік і думати, що все якось та й буде.
- Визнання непорушності рішення, що існує. Кидати виклик стратегії – нормально, це одна з життєдайних основ будь-якого бізнесу, коли щось не є висічене в камені, а навпаки змінюється раз на якийсь період часу», – Олег Піх, випускник програми MSc in Innovations and Entrepreneurship 2016 року, Senior Talent Marketing SpecialistSenior Talent Marketing Specialist у компанії Xenoss
Учасники не лише ділились власними кейсами, а й розповідали про уроки, які вони винесли, прочитавши цю книгу. Зокрема Ігор Блистів поділився цікавою цитатою про один з методів роботи компанії Procter & Gamble:
«Майже 20 років тому Procter & Gamble почав залучати співробітників з відділу маркетингу, логістики, виробничого та фінансового відділу, IT-відділу та відділу з людських ресурсів у команду з обслуговування клієнтів, відділу продажів. Ці команди працювали з найбільшими клієнтами компанії.
Їх завдання полягало в тому, щоб зрозуміти клієнтів таким чином, аби співпрацювати для розвитку спільних бізнес-цілей, стратегій створення спільних цінностей та спільних планів дій націлених на перемогу. Кожна команда спеціалістів, до яких входили співробітники компаній клієнтів і працівники Procter & Gamble, повинна була вирішити питання як зменшити витрати у ланцюгу постачання та підвищити рівень, кількість та обсяг продажів. Ця діяльність, що була спрямована на один результат, допомогла створити спільну цінність, а саме стратегічні переваги для клієнтів і для Procter & Gamble».
«Для мене це про пошук ціннісної пропозиції, те чим я цікавлюсь найбільше та те, чого нам потрібно ще вчитися. Це про те, як співпраця різних відділів може створити цінність, як для компанії, так і для бізнес-партнера. Це про те, що ми намагаємось зараз впровадити в компанії, та поки це дуже боляче вдається. Ця співпраця допомагає вирішити питання партнерів та краще взаємодіяти з ними, формує інший рівень зв’язків та цінностей пропозиції», – розповідає Ігор Блистів.
Запрошуємо всіх випускників доєднатись до наступного обговорення книги. Деталі повідомимо згодом.