Денис Довгополий: Львову потрібен ІТ-патріотизм

«Вивчати чужий досвід дуже важливо. Але завжди треба фокусуватися на помилках. Фактор успіху – це дуже часто випадковість чи unfair advantages. Розглядаючи кейси банкрутств, закриття стартапів на різних етапах, ви можете навчитися, як не треба працювати», – переконаний Денис Довгополий, співзасновник та керуючий партнер GrowthUP Group. Під час WakeUpMeeting #5 у Львівській бізнес-школі УКУ він розповів, чому варто витися на fail stories, а не історіях успіху ІТ-бізнесу.

Denys Dovgopolyy

WakeUpMeeting #5 з Денисом Довгополим на тему «Створення локальної екосистеми» відбулась у межах спільного проекту LvBS та «Креативного кварталу». Під час зустрічі також відбулася презентація проекту «Топонімія Криму» від журналіста, історика та викладача УКУ Вахтанга Кіпіані.

Ми зібрали найцікавіші думки та цитати спікерів, озвучені під час зустрічі:

Денис Довгополий, співзасновник та керуючий партнер GrowthUP Group:

Denys Dovgopolyy

Успіх Силіконової долини в тому, що це повноцінна екосистема. Як і будь-яка інша екосистема, без якогось із елементів вона б просто розвалиться.

Якщо говорити про підприємницьку продуктову ІТ-екосистему, то Львів займає п’яте місце у всеукраїнському рейтингу. Але за потенціалом розвитку – перше місце. Це означає, що у Львові є екосистема, але вона недорозвинута.

WakeUpMeeting

Часто у Європі ми зустрічаємо стартапи, де засновниками є представники Західноукраїнського регіону. Тут, у Західній Україні, є великий потенціал, але, як я вже казав, немає сформованої екосистеми, яка б дозволяла стартапам працювати так, як у Європі.

Ми почали створення екосистеми в Києві 2005 року і три роки активно розвивались. Але криза 2008 року нас дуже відкинула назад. Узагалі, криза збила з ніг весь український е-commerce. Тому 2009 року ми вирішили працювати вже не стільки над екосистемою, як над інфраструктурою.

WakeUpMeeting

Вивчати чужий досвід дуже важливо, але завжди треба фокусуватися на помилках. Дуже часто фактор успіху – це випадковість чи unfair advantages. Розглядаючи кейси банкрутства чи закриття стартапів на різних етапах, ви зможете навчитися, чого не треба робити. Вважаю, це – чи не найголовніше!

Дві головні причини неуспіху українських стартапів:

  • відсутність релевантного досвіду у відповідальних людей;
  • відсутність екосистем.

Дві проблеми українського ІТ-ринку:

  • короткотермінове панування;
  • відсутність релевантного досвіду.

У Львові багато ІТ-бізнесу, але продуктового практично немає. У місті потрібно розвивати інфраструктурні проекти. Також тут я ще не бачу ком’юніті, але місця, де ці спільноти можуть творитися, безсумнівно є, і їх вже достатньо.

Denys Dovgopolyy

Треба виявляти трохи більше патріотизму і намагатися зачепитися за місто (а не їхати у Європу, - авт.). Це, можливо, менш виграшно для стартапу, але це дуже важливо для бізнесу на перспективу.

Щоразу WakeUp Meetings мають благодійну складову. У попередні місяці під час зустрічей учасники робили пожертви, які було скеровано на діяльність Волонтерської сотні УКУ, що опікується українськими військовими на Сході України. Цього разу було обрано ще одну благодійну ціль – під час зустрічі проходив збір коштів на закупівлю унікальних карт Криму для шкіл міста Львова. «Ми першими в Україні зробили такі карти, аби зрозуміти, чий насправді Крим», – розказав ініціатор цього картографічного проекту під назвою «Топонімія Криму» Вахтанг Кіпіані

Vakhtang Kipiani

«Є тисячі речей, які нам треба проговорити про пам'ять, історію, біль, Голокост, Голодомор, відповідальність батьків… Крим – це одне з місць, де ми не могли не програти, адже ми дуже погано знали історію Криму. У нас досі немає уявлення про те, який він насправді – чи раніше чи зараз», - зазначив Вахтанг Кіпіані.

З його слів, на картах позначено більшість населених пунктів півострова. Історичні назви цих територій свідчать, що історія їхня глибша, аніж здається. «90% назв – кримськотатарські. Ці карти – це подарунок вчителю історії, який за 25 років такої «наочної агітації» не мав. Ми це зробили вперше, ні держава, ні Меджліс таких проектів не реалізовували. Це – наша спроба зрозуміти, чий насправді Крим».

Особливістю WakeUp Meeting #5 став новий формат – лекція+BBQ, під час якого учасники змогли не лише поспілкуватися зі спікерами, але й ближче познайомитись та обговорити проблеми ІТ-бізнесу у Львові та Україні.

BBQ на WakeUpMeeting

Довідка: Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) спільно з «Креативним кварталом» започаткували проект Wake Up Meetings для працівників ІТ-галузі. Мета проекту – стимулювати розвиток інновацій, продуктових компаній та підприємницького ІТ-руху у Львові. У межах проекту впродовж 2016 року ми плануємо провести 12 майстер-класів, доповідачами яких стануть успішні українці-підприємці, що вже створили свої продуктові компанії та досягли глобального визнання. Вони поділяться досвідом і нададуть практичні поради, як здійснити перші кроки до успіху. Спікерами попередніх зустрічей були Євген Сисоєв, Влад Воскресенський та Девід Браун (Давид Арахамія), Максим Бахматов.