Криза як каталізатор створення інновацій

Як працювати у світі, який так швидко змінюється? Що робити у ситуації невизначеності? Як вести бізнес з умовами, які вас обмежують? Як забезпечити «той самий» disruption?

Про це ми поспілкувались із Олександром Акименком, засновником консалтингової компанії «Yes&Design», викладачем програми «Дизайн-мислення в бізнесі» у LvBS, що стартує зовсім незабаром.

У цьому вам допоможе метод дизайн мислення – перетин технологій, бізнесу і людських цінностей.

Інновації під час кризи народжуються, коли ви починаєте задавати собі питання:

– Що важливе для людей?
– Чому вони поводяться зараз саме так?
– Як змінилася їх поведінка під час пандемії?

Чек-ліст, як створювати інноваційні ідеї у сьогоденні:

1. Творча впевненість – здатність вірити в те, що ви можете створити новий,
цікавий і крутий продукт.
2. Емпатія – здатність задаватись питанням “Що допоможе людині впоратись із проблемою?”.
3. Створювати (робити) – “ні” безкінечним нарадам без рішень. “Так” створенню прототипу, який удосконалюєте.
4. Робити помилки і вчитись на них – тут про принцип “Fail fast”, адже швидко змінювати напрямок, – це запорука успішного бізнесу.
5. Інтерація, інтерація і ще раз інтерація. Бо кожна наступна версія продукту – краща за попередню.
6. Оптимізм, звісно!

Поради, як працюватиме підхід у застосуванні ще краще:

1. Слідуйте за людьми, а бізнес піде слідом – перебувайте у тісному контакті із своєю аудиторією. Якщо доставка свіжих овочів у ресторани, які зачиняються, – не релевантна. То ж чому не доставляти їх до домівок людей?
2. Будуйте неочікувані партнерства і змінюйте напрямок швидко. Видання Forbes Україна, яке можна отримати у інтернет-магазині книг Yakaboo? Цікаво, чи не так?
3. Експерементуйте сьогодні, щоб змінювати бізнес завтра. Як-от студія Дісней випустила у світ мультиплікацію «Frozen 2» раніше на 2 місяці від офіційного релізу. У форматі онлайн!
4. Використовуйте дефіцит та обмеження у своїх інтересах. Так зробив П’єтро Ферреро, один із засновників італійської компанії «Ferrero». Какао для солодкої пасти було в дефіциті, тому на заміну їй пригодились горіхи і цукор. Обмеження, яке викликало ринкову інновацію – продукт «Nutella».

Невеличкий Q&A із Олександром Акименком:

1. Як переконатись в тому, що інновація справді “вистрелить”?
Тестування на «мікро» масштабі. Дивіться на реакції, тестуйте і слухайте фідбеки. Якщо перевага виявиться у позитиві, аніж у негативі – це те, що принесе вам успіх, славу і, звісно, гроші.

2. Де ж черпати натхнення для створення інноваційних ідей?
Одне з місць – Програма MSc in Innovations and Entrepreneurship. І це не збіг! Бо саме тут буде відбір, фільтрація і подання якісної інформації, аби у вас у процесі навчання народжувались цікаві ідеї.

3. Які 3 риси є критичними для підприємця?
– Розуміння клієнта, ринку і допитливість. Іншими словами – curiosity.
– Хороший підприємець вміє швидко змінюватись.
– Здатність зібрати навколо себе людей, які розумніші за вас. Адже незалежна команда сильних людей = сильна компанія.

У нас хороші новини – Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) запрошує на навчальну програму «Дизайн-мислення в бізнесі», яка є одним з найбільш ефективних способів створення інновацій.

Програма побудована на теоретичній та практичній базі курсу Стенфордського університету з дизайн-мислення, а також на кращих практиках впровадження інновацій з Кремнієвої долини та інших інноваційних центрів.

Під час навчання на цій програмі ви вирішуватимете проблеми та виклики реального клієнта: шукатимете інсайти, створюватимете продукти, сервіси, інноваційні рішення та концепти покращення сервісу.

До зустрічі на курсі!