Офіційна заява бізнес-лідерів США щодо цілей бізнес-корпорацій 

Днями бізнес-лідери США, включаючи керівників Apple, Pepsi та Walmart, намагалися переосмислити роль бізнесу в суспільстві і його сприйняття все більш скептично налаштованою громадськістю. Представники найбільших компаній Америки The Business Round Table підписали офіційну й дуже важливу заяву щодо цілей бізнес-корпорацій.

«Для чого потрібні корпорації?» У 1970 році відомий економіст Мілтон Фрідман дав просту, але авторитетну на той час відповідь: корпорації існують, аби створювати прибуток для їхніх акціонерів. Будь-які розмови про те, що корпорація може мати ще й інші «обов’язки», були лише припущеннями.

Однак, більшість лідерів бізнесу сьогодні вважають, що ця «доктрина Фрідмана» не актуальна, бо не відображає реальної ситуації щодо того, як вони підтримують довгостроковий успіх: як для своїх організацій, так і для своїх акціонерів. Днями The Business Roundtable (група майже 200 американських бізнес-лідерів) офіційно відхилила погляди Фрідмана з новим документом: «Заява про цілі й призначення корпорації». Найвпливовіші підприємці закликають бізнес бути більш соціально відповідальним, боротися зі змінами клімату, зменшувати нерівність доходів та покращувати охорону здоров’я. І на таких зустрічах, як Всесвітній економічний форум у швейцарському Давосі (нагадаємо, у межах Ukraine House Davos цього року виступила декан-засновниця LvBS Софія Опацька) – дискусії часто були зосереджені на тому, як бізнес може допомогти вирішити глобальні проблеми.

У заяві «Statement on the Purpose of a Corporation» підкреслюється, що крім отримання прибутку для стейкхолдерів, корпорація повинна також створювати «цінність для клієнтів», інвестувати у працівників, сприяти «різноманіттю та інклюзії», «чесно та етично працювати з постачальниками», «підтримувати громади, в яких ми працюємо» та «захищати довкілля».

Група керівників, які підписали цей лист, повідомила, що незабаром будуть озвучені більш детальні пропозиції щодо того, як корпорації можуть дотримуватися викладених ідеалів, а не зосереджуватися вийнятково на економічній політиці. Детальніше ознайомитися із заявою та підписами лідерів корпорацій можна за посиланням.

Photo nytimes.com