Сила маркетингу. Як учасники Бізнес-школи УКУ підтримують проєкти Тустань, Пласт та Колискові для Олекси?

23 Вер 2024

17 вересня на магістерській програмі MSc in Marketing Management Бізнес-школи УКУ відбулася важлива подія – презентація результатів роботи учасників над соціально значущими проєктами в межах суспільно-орієнтованого навчання.

Понад рік учасники магістерської програми працювали над маркетинговим консалтингом для трьох соціальних проєктів: заповідника «Тустань», національної скаутської організації «Пласт» та соціального проєкту «Колискові для Олекси» Соломії Чубай. 

Український католицький університет – перший в Україні, який впроваджує суспільно-орієнтоване навчання за зразком провідних університетів світу. Такий підхід є одним зі стратегічних напрямків розвитку університету у рамках Стратегії УКУ-2025 «Університет, який служить». Бізнес-школа УКУ, як частина університету, теж активно бере участь у реалізації цього проєкту.

Тому ділимося з вами детальніше про проєкти та рішення, які запропонували учасники MSc in Marketing Management.

Над якими проєктами працювали учасники?

Три групи учасників працювали над такими соціальними проєктами:

  • Тустань – залишки давньоруського оборонного комплексу на скелях, що входить до складу однойменного історико-культурного заповідника. Одночасно Тустань є цікавою пам’яткою геології, а також унікальною історичною знахідкою.
  • Пласт – це українська скаутська організація. Метою Пласту є сприяти всебічному, патріотичному вихованню та самовихованню української молоді. Пласт виховує молодь як свідомих, відповідальних і повновартісних громадян місцевої, національної та світової спільноти, провідників суспільства.
  • «Колискові для Олекси» Соломії Чубай – це музично-терапевтичний проєкт, який покликаний привернути увагу суспільства до інакшості, зокрема, до особливих дітей.

Які проблеми вирішували учасники та які рішення пропонували?

«Тустань»

Команда, яка працювала над кейсом Тустані, вирішувала проблеми збільшення кількості туристів, особливо у «низький сезон», збільшення періодичності візитів кожного з туристів, та впізнаваність серед людей з інших регіонів України.

Учасники провели цілий ряд досліджень: це і кількісні дослідження, Jobs to be done, SWOT-аналіз, розробку бренд-моделі, і напрацювали комунікаційну стратегію та рішення для досягнення цілей замовника.

Команда напрацювала комунікаційні меседжі для різних груп відпочивальників: сімей з дітьми, креативного класу, шкіл та університетів, туристів, які відпочивають на інших локаціях неподалік, та виявили, що Тустань може бути цікавою для туристів з різних причин — як провідник у дитинство для дорослих, як аніматор для дітей, як місце для ретриту для шукачів спокою та духовного відновлення, або можливість дізнатися більше про історію України та регіону для школярів, студентів та дорослих.

Василь Рожко, голова ЛОГО «Тустань» та випускник програми Key Executive MBA, поділився, що маркетинг та просування заповідника дало змогу перетворити кам’яні брили Тустані, які не є ані замком, ані палацом, на топову туристичну дестинацію, яка створена навколо каміння.

Над проєктом працювали Христина Клімаш, Ольга Панкевич-Шийко, Ярина Сеник, Богдана Кондратик, Марія Мисик та Дем’ян Служалий. 

«Колискові для Олекси» Соломії Чубай

Ще одна команда працювала над проєктом для дітей з РАС «Колискові для Олекси», який створений Соломією Чубай. Учасники сфокусувалися на завданні розробки ціннісних пропозицій для основних стейкхолдерів — грантодавців, бізнес-партнерів та кінцевих споживачів. Таким чином проєкт «Колискові» має цінність для грантодавців, адже він допомагає не лише дітям з РАС, але й усім дітям, які постраждали внаслідок війни, та має водночас і терапевтичну, і культурну цінність. Для бізнес-партнерів цей проєкт важливий для позиціонування себе як соціально відповідального лідера, що піклується про інклюзію та підтримку дітей з особливими потребами. І, очевидно, цей проєкт має неабияку цінність для підтримки дітей, які мають потребу у заспокоєнні та розвитку, та для батьків, які шукають інструменти для покращення якості життя своїх дітей.

Використовуючи різні інструменти маркетингових досліджень, такі як SWOT-аналіз, кількісне дослідження, якісне дослідження за методологією JTBD та інші, учасники магістерської програми з маркетингу розробили шляхи комунікації та активностей для кожного зі стейкхолдерів.

Крім того, учасники виокремили, що набагато зручніше та ефективніше для досягнення комунікаційних цілей буде створення потужного особистого бренду Соломії, аби підсилювати і «Колискові для Олекси», й інші проєкти, які Соломія створює для допомоги дітям з розладами аутистичного спектру та їх батькам.

Соломія Чубай, засновниця проєкту та учасниця програми Ефективне управління малим бізнесом Бізнес-школи УКУ, зазначила, що щиро вдячна учасникам, оскільки вони допомогли їй усвідомити власну цінність. Це те, чого вона навчає свого сина та батьків дітей з особливими потребами, адже важливо, щоб діти бачили приклад самоцінності у своїх батьках. «Це також є вагомим для українців — розуміти власну гідність і цінність», — додала вона.

Над проєктом працювали Юлія Паук, Христина Волошина, Роксолана Салашник, Павло Сидорук, Даша Король, Олена Сітченко та Наталія Котляр.

«Пласт»

Третя команда учасників магістерської програми працювала над кейсом скаутської організації «Пласт». Частина учасників і самі є пластунами та пластунками, що допомогло їм під час роботи ще глибше усвідомити проблеми та особливості організації. Проблема, яку опрацьовували учасники, була рівномірна присутність «Пласту» в усіх регіонах країни, зокрема не лише на заході країни, з якої випливала інша перешкода — мала кількість виховників. Учасники дізналися, що 64% виховників є колишніми пластунами, а отже, у регіонах, де «Пласт» не є активний, немає можливості для стрімкого росту, адже навіть за умов високої зацікавленості серед дітей, в організації є брак дорослих, які будуть займатися з ними.

Учасники провели якісне дослідження, у якому виявили job stories виховників, їхню мотивацію, бар’єри, з якими вони зіштовхуються та їхній шлях. Команда виявила, що разючих відмінностей між регіонами, віком та наявністю власних дітей у виховників немає. Таким чином учасники запропонували організації два ключові аспекти вирішення цієї проблеми: організаційний, а саме – краще опрацювання анкет виховників шляхом створення системи моніторингу волонтерів та отримання зворотного зв’язку і впровадження менторства в перший рік діяльності виховника; та комунікаційний, який включає бренд-амбасадорство та збільшення акценту в комунікації про виховника — молодій людині та бренд-особі.

Ксенія Дремлюженко, голова «Пласту» в Україні, поділилася, що для неї шлях виховника — це потяг, який їде через тунелі, для якого потрібна або менша кількість тунелів, або провідники, які будуть допомагати на шляху. І вона поділилася, що організація буде працювати в напрямку збільшення кількості провідників та менторів для починаючих виховників.

Над проєктом працювали Тетяна Буць, Ірина Степанець, Дарина Беген, Дмитро Троцько, Катерина Кучернюк та Соломія Боднар. 

Презентація соціальних проєктів на магістерській програмі MSc in Marketing Management є яскравим прикладом того, як Бізнес-школа УКУ формує лідерів, які служать суспільству. Соціально орієнтоване навчання дозволяє студентам не лише здобувати практичні навички, але й робити внесок у розвиток важливих для України ініціатив. Це показує, як бізнес-освіта може бути інструментом позитивних змін, сприяючи розвитку соціальних проєктів і створюючи нові можливості для їхнього зростання.

MSc in Marketing Management – сучасна магістерська програма з менеджменту маркетингової діяльності, покликана сформувати нове покоління маркетологів-управлінців з цілісним розумінням маркетингу як системи, де в центрі – клієнт/споживач, та вмінням створювати цінність для нього.

Програма від досвідчених викладачів-практиків з України та з-за кордону. Оновлена магістерська програма для маркетологів, які прагнуть створювати системні рішення в маркетингу, будувати магнетичні бренди та формувати ефективні маркетинг-команди.