Знайти надійного бізнес-партнера, якому можна довіряти, створити основу для спільної справи – непросто. Які є типові помилки у бізнес-партнерстві та чи можна їх уникнути? Як виходити з кризових ситуацій? Про це та інше розповіла тренерка з організаційного розвитку, викладачка LvBS Наталія Кадя, яка детальніше розкриє цю тему під час навчальної програми «Партнерство в бізнесі».
Бізнес-партнерство: про що варто говорити на початку
Перш за все, при виборі партнера потрібно звертати увагу не на ваше уявлення про те, яким мав би бути партнер, а на те, яка людина перед вами. Проблеми виникають, якщо стоячи на березі, не домовляються про те, що буде, коли будуть плисти в човні до своєї мети. Найкорисніше, що треба зробити – виконати домашню роботу і прогнозувати всі запитання, що так чи інакше виникатимуть на шляху. Очевидно, що всього передбачити неможливо. Але все можливе потрібно проговорювати і прописувати на самому початку. Не тільки, щоб забезпечити дотримання, але й для того, аби краще зрозуміти свого партнера.
Реєструйтесь на навчальну програму «Партнерство в бізнесі».
Ще однією важливою складовою, яку не варто забувати – це ваші цінності і цінності потенційного партнера. Якою б не була амбітною мета, але якщо цінності різні, то ви не зможете взаємодіяти.
Третій важливий момент: намагатись відділяти емоції від фактів і приймати рішення, спираючись не лише на емоції. Коли ми на стадії обговорення про майбутню спільну справу – налаштовані позитивно і точно впевнені, що все вдасться. І, якщо не до кінця розібратися з аналітикою, з конкретними фактами і вчинками, а бачити тільки те, що хочемо, тоді пізніше виникатимуть непорозуміння.
Щодо критики, то потрібно розділяти критику. Якщо критикують певні дії, ви повинні розуміти, що партнер це говорить не тому, що хоче принизити, а тому, що це дає можливість робити по-іншому. Також це залежить від форми, в якій подається критика.
Четверте: партнерам слід синхронізувати цілі. Якщо у вас різні цілі, то ви і ваш партнер будете приділяти увагу і витрачати енергію кожен на шляху до своєї цілі. Тому потрібно проговорити, як саме ви бачите свою мету.
Типові помилки і як їх уникнути
Чи можна уникнути помилок? Чи будуть розчарування? Будуть. Чи можна їх подолати? Так. Як саме? Тільки через комунікацію. Щирість, відвертість і побудова довіри – це те, що потрібно, якщо ми говоримо про довгострокове партнерство.
Типові помилки у бізнес-партнерстві:
- Ми не завжди говоримо те, що думаємо, а говоримо те, що, на нашу думку, партнер сприйме, чи почує. Тому перше правило – відвертість і відкритість. Коли партнер – це особа, з якою спільно працюємо над однією метою, тоді ніхто не повинен підбирати слова, а треба бути максимально відвертим і чітким у своїх висловлюваннях.
- Якщо виникає відчуття, що щось йде не так, що про таке не домовлялися – відразу говорити про це.
- Систематично зустрічатися з своїм партнером і давати зворотний зв’язок для того, щоб синхронізуватися, розуміти, які речі подобаються, що викликає дискомфорт, що допомагає.
Детальніше про партнерство у бізнесі Наталія Кадя розповість під час навчальної програми «Партнерство в бізнесі», що стартує 25 лютого.