Репортаж з міжнародного навчального туру у Шанхай, Шеньжень, Гонконг (2011 р)

14 Бер 2013

20 березня 2011р
Сьогодні розпочався міжнародний навчальний тур Executive МВА до Китаю. 17 учасників групи прибули до Шанхаю. Навіть перші хвилини перебування в цьому великому мегаполісі справили враження на учасників. Дві частини міста – як дві історії: минулого та майбутнього.

21 березня 2011р
Другий день перебування в Китаї відбувався дуже активно як з бізнесової, так із культурної точки зору. Зокрема, це були відвідини компанії із виробництва мікросхем Jinpeng та Суджоуського індустріального парку. Ці дві зустрічі дали можливість учасникам як подивитись на типове китайське виробництво, так і краще зрозуміти стратегію розвитку країни таодного з найперспективніших її міст зокрема. Особливим моментом дня стало відвідання діючого буддиського монастиря та спілкування із монахом про самопізнання як основу філософії будизму.

«Для того, щоб щось змінити в своєму житті, пізнання інших культур та світу є ключовим фактором».
Олена Лексікова, учасниця Executive MBA 3, директор департаменту аудиту «Концерн Галнафтогаз»

«Те, що ми знаємо, не є і не повинно бути догмою, особливо це відчувається перебуваючи за декілька тисяч кілометрів від щоденного життя, роботи, і в культурі, яка суттєво відрізняється, в тій культурі, де можна побачити абсолютно інші погляди, практики».
Тарас Филипчук, учасник Executive MBA 4, власник «Бей Транс»

22 березня 2011р
Цей день перебування у Шанхаї був більше спрямований на пізнання теперішнього політичного та соціокультурного стану країни та яким чином у ній можуть співіснувати такі контроверсійні, здавалося б, речі, як капіталістичні відносини та планова економіка, жорсткий державний контроль і стратегія держави, спрямована на формування потужного середнього класу, чітке дотримання одних правил і майже повне ігнорування інших. А розпочався день з рефлексій учасників туру щодо того, якою вони побачили країну у перші дні перебування у ній.

Кілька з них:
«Вражають темпи розвитку міста Шанхай та й усієї країни – у багатьох районах чуєш, що ще 10-15 років тому тут нічого не було.»
Тарас Филипчук, учасник Executive MBA 4, власник «Бей Транс»
 
«До поїздки було враження, що більшість інвестицій у країну – іноземні. Вчора зрозумів, що бажання збудувати надпотужну державу та більшість інвестицій у країну іде саме від уряду.»

Андрій Павлів, співзасновником та керуючим партнером компанії N-iX

«Вражає рівень освіти людей з державного управління та їх лояльність до своєї роботи, свого міста та своєї країни.»
Ігор Блистів, учасник Executive МВА 4, начальник відділу маркетингу ЗАТ«Ензим»

А далі досвідом поділились Сергій Лесняк, генеральний директор компанії «Raw and Refined», та його колега Олексій Москаленко, які за час багаторічного перебування у цій країні спробували пояснити філософію, особливості поведінки та бізнес практику Китаю через метафори, аналогії зі світу тварин, історію становлення цієї країни. А також неабияке зацікавлення викликала презентація про формування інформаційного простору Китаю, зокрема Інтернету, та його відмінності у порівнянні з європейськими.

А після обіду учасники змогли підсилити свої враження від країни, відвідавши діючий досі китайський павільйон «Шанхай-експо», та піднявшись на донедавна найвищий оглядовий майданчик у Світовому Фінансовому Центрі. Гігантські масштаби та розмах будівництва дійсно вражають.


23 березня 2011р
Сьогодні учасники зустрілись із Генеральним консулом України у Шанхаї п. Сергієм Бурдиляком, який детально розповів про можливості розвитку економічних, політичних та культурних зв’язків між Україною та Китаєм, відкрито відповідав на питання учасників про особливості налагодження бізнесу з китайськими партнерами, обговорив можливі загрози, які може принести демократизація у країні.

Особливий інтерес та навіть захоплення викликала розповідь про чітку, із залученням кращого досвіду та представників усіх верств населення, систему прийняття державних рішень, що змінило дещо однобоке уявлення про систему влади у цій країні. А у другій половині дня учасники познайомились з генеральним директором однієї з найуспішніших компаній – розробниць комп’ютерних ігор «Joyzone», який розповів про те, як народилась та втілювалась ідея цього цікавого стартапу, розвиток ігрового бізнесу у країні та світі в цілому, відмінність їхнього продукту від інших на ринку, зокрема ігор у соціальних мережах, та що є в основі їхньої ефективності та успіху.
А завершився день звідинами таємничого та такого різнобарвного Старого Міста Шанхаю…
Також була нагода повечеряти в ресторані однієї з найпопулярніших мереж Китаю, яка славиться рівнем сервісу та створенням атмосфери вражень для відвідувачів. Директор ресторану розказувала про систему відбору персоналу, можливості його росту та інструменти мотивації.
 
24 березня 2011р
День знайомства із людьми Китаю….
Переїзд до міста Шенжень – міста, яке виросло за останні 30 років із 30000 населення до 14 мільйонів жителів. Шенжень межує на півдні Китаю із Гонконгом та вважається одним із найпривабливіших міст для інвестицій.


25 березня 2011р
Китай загалом як країна славиться своїми темпами розвитку. Такими ж інтенсивними є темпи розвитку компанії в цій країні. В п’ятницю учасники туру відвідали компаніюBYD(“Build Your Dreams”), створену в 1995 році. За 16 роківBYD виросла із 30 працівників до 200 тис. працівників, одним із інвесторівBYD є Уорен Баффет. Основні сфери, за якими працюєBYD – IT технології, автомобільний бізнес (особливо цікавими є розробки гібридних та електромобілів) та енергозберігаючі технології, зокрема як можна створити місто майбутнього, максимально задіявши безпечні джерела енергії.
Після обіду учасники мали нагоду познайомитись з іншим дуже динамічним бізнесом – Refond– виробництво світлодіодів. Компанія, створена в 2000 році, за 10 років стала одним із лідерів Азійського ринку. Особливо зацікавила учасників організація R&D процесу, оскільки він ключовий в інноваційному бізнесі.

«Стереотип про те, що китайське – дешеве та поганої якості, зруйнований у мене лише на частково – лише стосовно дешевизни праці. Робоча сила є доволі дорогою, жителі країни будуть дедалі більше заробляти, а отже більше їсти. А продукти харчування – це чи не єдиний товар, який неможливо скопіювати. Поки в нашій країні не буде чіткої державної політики (в тому числі протекціонізму), є мало шансів скористатись їх досвідом в повній мірі»
Андрій Вишневський, учасник Executive MBA 3, директор департаменту ІТ «Концерн Галнафтогаз»
 
«Я шукаю нашу конкурентну перевагу з ними. З того що я побачив на даний момент – наш бізнес середнього масштабу на порядок вищий та освіченіший в плані побудови бізнесу як системності та тривалої перспективи. І це може бути нашою конкурентною перевагою. Ми вирішуємо проблеми іншого порядку – мені здається, складніші»
Олесь Піщак , учасник Executive MBA 4, директор департаменту продажу, компанія Demis kanc


27 березня 2011
Третє місто навчального туру – Гонконг – один з ключових і найбільш розвинених фінансових центрів Азії. «Одна країна – дві системи» – характеристика рівня взаємовідносин між Гонконгом і так званим материковим Китаєм.

28 березня 2011
Навчання в одній з наймолодших і разом з тим кращих бізнес-шкіл Азії та світу Hong Kong University of Science and Technology (HKUST). Як розпочати бізнес в Китаї, і яку стратегію вибрати не лише на початковому етапі, але й на етапі розвитку бізнесу – про це учасники програми спілкуються із професорами Біліан Саліван та Лоуренсом Франкліном. Кейси про успіхи та невдачі стратегій e-bay, Firestone, Pepsi допомогли краще зрозуміти особливості роботи на азійських ринках.

29 березня 2011
Останній день перебування у Гонконзі, хоч і в неформальному спілкуванні , та все ж якнайбільше допоміг зрозуміти це унікальне місто з точки зору особливих привабливих умов ведення бізнесу (як спеціальної економічної зони, чи, зрозуміліше, офшору), а також його історію, культурні та політичні особливості розвитку тепер вже у складі КНР. Це були зустрічі з представником компанії «Paifang Limited» Стеллой Мен, що надає послуги компаніям з питань офшору та професором Гонконзького Університету Анатолієм Олексієнком. Ну і як без звідин найцікавіших туристичних атракцій – The Peak Tower (найвищого оглядового майданчика), The Ocean Park (величезного розважального парку) та інших! Незабутні враження!

А далі…. далі осмислення, аналіз, рефлексія…. Формування основних управлінських висновків, планування конкретних кроків змін у своїх компаніях. Цікаво дізнатися, якими саме будуть ці висновки – про це у звіті після презентації учасників туру для керівників компаній – учасниць Спільноти та партнерів LvBS та у матеріалах Азійського центру LvBS! Слідкуйте за нашими подіями та дізнавайтесь більше!