Support Ukraine now! Learn more

Business Recipes for Medical Centers

Start

Autumn, 2024

Duration

4 modules

Бали БПР

20 балів БПР

City

Lviv

Price

50 000 UAH (excluding VAT)

Про програму
The educational program «Business Recipes for Medical Centers» was created with the aim of increasing the number of effective medical institutions in order to create quality competition and improve the level of services in the market. The knowledge gained in the program will help managers and owners of medical businesses understand how to build effective management of a medical center. During four modules, you will learn how to build an effective company strategy, how to quickly and efficiently make operational and financial decisions, and how to adjust the work of the institution so that it is as client-oriented as possible and inspires trust among patients.
pageid = 52107
STRUCTURE

Module 1 (May 22-24)

Mental health. Resilience.
Operational management. Automation of operational processes.
Quality management in a small clinic.
Personnel (HR) management and organizational development.

Module 2 (June 14-15)

Strategic marketing (company visit).
Marketing and sales in the medical business.
Digital marketing.

Module 3 (July 4-5)

Financial management.
Management reporting. Key performance indicators (KPIs).

Module 4 (July 17-19)

Leadership. Roles and values of a leader in a team. Manager vs. leader vs. owner.
Key aspects of company management and strategic planning.

Бали БПР

Український католицький університет є зареєстрованим провайдером безперервного професійного розвитку №1198.

Навчальна програма (фахова школа) «Бізнес-рецепти для медичних центрів» зареєстрована в системі заходів БПР. Після успішного проходження курсу (фахової школи) та тестування учасник(ця) отримує 20 балів БПР.

Бали БПР за навчання на цьому заході можуть отримати наступні спеціальності:

Акушерство і гінекологія

Алергологія

Анестезіологія

Бактеріологія

Вірусологія

Гастроентерологія

Гематологія

Генетика лабораторна

Генетика медична

Геріатрія Вірусологія

Дерматовенерологія

Дитячі інфекційні хвороби

Дитяча ортопедія і травматологія

Дитяча офтальмологія

Дитяча стоматологія

Дієтологія

Ендокринологія

Ендоскопія

Епідеміологія

Загальна гігієна

Загальна практика – сімейна медицина

Імунологія

Інвазивна електрофізіологія

Інфекційні хвороби

Кардіологія

Клінічна біохімія

Клінічна онкологія

Клінічна лабораторна діагностика

Лабораторна імунологія

Лабораторні дослідження факторів навколишнього середовища

Лабораторні дослідження фізичних факторів навколишнього середовища

Лабораторні дослідження хімічних факторів навколишнього середовища

Лікувальна фізкультура

Лікувальна фізкультура і спортивна медицина

Медицина невідкладних станів

Медична психологія Мікробіологія і вірусологія

Наркологія

Народна і нетрадиційна медицина

Неврологія

Нейрохірургія

Онкогінекологія

Онкоотоларингологія

Онкохірургія

Організація і управління охороною здоров’я

Ортодонтія

Ортопедична стоматологія

Ортопедія і травматологія

Отоларингологія

Офтальмологія

Пародонтологія

Патологічна анатомія

Педіатрія

Пластична хірургія

Проктологія

Променева терапія

Психотерапія

Психофізіологія

Пульмонологія

Радіонуклідна діагностика

Ревматологія

Рентгенологія

Рефлексотерапія

Сексопатологія

Спортивна медицина

Стоматологія

Судинна хірургія

Сурдологія

Терапевтична стоматологія

Терапія Торакальна хірургія

Трансфузіологія

Ультразвукова діагностика

Урологія

Фізична та реабілітаційна медицина

Фізіотерапія

Фтизіатрія

Функціональна діагностика

Хірургічна дерматологія

Хірургічна стоматологія

Хірургія Хірургія серця та магістральних судин

Щелепно-лицева хірургія

ADMISSION

Module 1 (April 17-19) Goals: 

  1. Systematize knowledge about the global healthcare system framework and understand one’s place within it.
  2. Acquire tools for assessing the market situation in the medical field.
  3. Create a strategic vision for your organization and identify areas for improvement and potential growth.
  4. Learn methods for forming a medical institution’s strategy.
  5. Discover tools to transition from healthcare manager to healthcare leader.
  6. Apply employee management methods that enhance job satisfaction, thereby improving customer service levels.
  7. Systematize the approach to establishing professional and corporate ethics within the organization.
  8. Learn to make ethical decisions regarding sales, marketing, confidentiality, and personnel.

Module 2 (May 22-24) Goals:

  1. Learn how to plan and implement business processes properly.
  2. Automate daily processes and maintain clear reporting.
  3. Understand how to effectively utilize management reporting.
  4. Learn to establish and evaluate key performance indicators (KPIs).
  5. Develop the ability to plan, create, and implement annual organization budgets.

Module 3 (June 14-15) Goals:

  1. Deepen understanding of the needs of patients, doctors, and other key stakeholders.
  2. Organize marketing functions within a small clinic.
  3. Acquire tools for building a clear marketing strategy and differentiation methods from competitors, fostering customer orientation in the clinic.
  4. Identify new service sales opportunities and methods.
  5. Obtain practical sales tools for a medical center from various sources: offline, online, and word-of-mouth.
  6. Evaluate factors undermining employee motivation and engagement in your organization.
  7. Implement healthy behavior and functions within the team.
  8. Develop a personal employee growth map and set KPIs for personnel.

Module 4 Goals:

  1. Examine the basics, roles, and functions of financial management.
  2. Explore and analyze key financial indicators in business and criteria for recognizing financial events.
  3. Learn to read and draw conclusions from financial statements.
  4. Understand components of management reporting.
  5. Financial planning and modeling.
  6. Investment analysis. Evaluate investments and project profitability.
VALUE

The educational program «Business Recipes for Medical Centers» includes:

  • applied training using cases of successful medical centers;
  • the opportunity to learn from experts who have experience in the medical field, not only in private, but also in public/communal clinics;
  • the opportunity to meet with colleagues: managers and owners of private medical centers;
  • combined training, involving the experience of the private and communal/state spheres, which will help to find its role in the medical system of Ukraine;
  • involvement of managers of private and communal medical enterprises in the environment of graduates and participants of LvBS programs.
FOR WHOM

The program will be useful for:

  • Managers and owners of private dental clinics employing up to 50 people.
  • Managers and owners of primary care clinics employing up to 50 people.
  • Managers and owners of clinics that provide specialized medical care and employ up to 50 people.
LECTURERS
VIDEO

 

CONTACT PERSON
Iryna Paslas
Manager for the Executive education department