Денис Довгополий, однин з лідерів українського венчурного та підприємницького співтовариства, засновника бізнес-інкубатора GrowthUP 20 березня у рамках відкритих зустрічей Лабораторії ідей провів майстер-клас для стартаперів.
LvBS пропонує кілька цікавих тез для тих, хто хочуть реалізувати стартап:
– тільки 0,03 % стратапів у галузі ІТ стають успішними;
– інвестора найперше цікавлять стартапи, які мають найнижчий рівень ризику;
– інвестора, який для прикладу, працює із важкою промисловістю не зацікавить стартап у сфері e-commerce, яким би класним він б не був;
– 1/4 – така пропорція витрат та прибутків, які за 10 років має виручити інвестор;
– український стартап не може досягти вартості у мільярд доларів, оскільки для цього немає внутрішнього ринку;
– єдиний варіант, коли український стартап може досягти успіху – це робота за ізраїльською моделлю: створюється всередині країни, однак працює на глобальному ринку;
– медицина зараз у тренді, багато інвесторів інвестують у цю галузь і ця тенденція буде продовжуватися;
– серед інших стартапів, які мають шанси залучити інвестиції є ті, які економлять час за гроші. Тобто програми, які вираховують на що і скільки часу людина витрачає впродовж дня і можуть давати поради як оптимізувати свою продуктивність;
– ділити на 0 не можна – це неправильне твердження для підприємця. Правильне – як поділити на 0 і заробити на цьому;
– при створенні стартапу важливо чітко усвідомлювати: хто ваш клієнт і яку його проблему ви вирішуєте. Елон Маск, вирішив проблему, яку до нього не вирішував ніхто – застосував літій-іонні акумулятори замість свинцевих і створив автомобіль Tesla – найбезпечніший із автомобілів та найпродуктивніший серед еко-мобілів;
-не варто не зупинятися в роботі над помилками, треба постійно вдосконалювати свій продукт.
Чи можна продати компанію і кому?
Треба розуміти, що компанія, у яку інвестують, рано чи пізно має бути продана. Фонд для фінансування створюють на 10 років, за цей час всі його компанії мають бути проінвестовані, вирощені і продані.
Якщо комусь продаємось, то сума продажу – це тільки частина тих коштів, які будуть витрачені на інтеграцію вашої компанії компанією-покупцем. На цьому можна виграти, якщо ви покажете, що вас інтегрувати дешевше, ніж ваших конкурентів.
При купівлі компанії найперше звертають увагу на її потенціал до масштабування і росту.
Про команду:
1. Лідер компанії має бути візіонером і будувати сильну стратегію.
2. Команда має постійно демонструвати інвесторові «правильні симптоми» (висувати гіпотези, перевіряти їх, вносити коректування).
3. Якщо команда домовилась про інвестиції, чекає грошей і раптом зупиняє свою діяльність – вона ніколи не отримає цих коштів.
У мене досвід 250 стартапів і жоден не вийшов на ринок у початковому варіанті.
Додамо, що 14 квітня стартує програма розвитку «Pre-development program IdeasLab» Львівської бізнес-школи УКУ. Ми допоможемо вам втілити вашу ідею!
Більше фото тут