«Емоційний інтелект є серед тих топ-5 компетенцій у світі, які є найбільш актуальні і глобально визнані для професій і теперішнього, і майбутнього. Відповідно, ми у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS) не могли цю тему оминути і 4 роки тому, спільно з Валерією Козловою, створили курс по емоційному інтелекту», – такими словами розпочала презентацію книги «Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті» Ярина Бойчук, СЕО LvBS. Книга авторства Валерії Козлової є першим виданням українського автора на тему емоційного інтелекту в бізнесі і є спільним проектом LvBS та «Видавництва Старого Лева».
Презентація відбулася у форматі дискусії, яку блискуче змодерував Ігор Блистів, зазначивши, що ця книга – для тих, хто хоче більшого, хто хоче розуміти власні емоції та емоції інших, хто хоче навчитися використовувати емоційний інтелект у бізнесі і робити це щодня. Ми публікуємо найважливіші висновки учасників обговорення книги.
Ярина Бойчук, CEO LvBS:
«Дуже часто в людях, які приходять вчитися у LvBS, ми бачимо більший потенціал, аніж просто задоволення тих запитів, з якими вони приходять. І, власне, емоційний інтелект дає силу збільшити вплив наших учасників на середовище, реалізувати цей потенціал, творити зміни. Поширена думка, що бізнес – це раціональне і прагматичне явище: цифри, гроші, таблиці та ін. Мабуть тому багато людей від емоцій у бізнесі захищаються, хоча насправді їх потрібно усвідомити і керувати ними».
Валерія Козлова, авторка книги, власниця компанії Corporate EQ, експерт з EQ в бізнесі:
«Між уявленням про те, що ми можемо і в якому місці ми справді знаходимося в даний момент – є суттєва різниця, і полягає вона саме в емоції. У нових починаннях нас часто зупиняє страх, а емоційний інтелект – це якраз про те, як вловити цю різницю, як «заменеджити» свій страх, аби бути там, де ми хочемо бути. Нам усім важливо пам’ятати: наше раціо – це про «що», емоціо – це про як цього «що» досягти. І між ними має бути баланс: 50%на 50%, тоді ми демонструємо найкращі результати».
Мар’яна Савка, співвласниця і головна редакторка «Видавництва Старого Лева»:
«Емоції відіграють велику роль у видавничому бізнесі, та і ми самі створюємо емоції, адже книги – це саме про це. Під час роботи «Видавництва Старого Лева» відбувається комунікація людей по всьому світу і що тепліші й емоційніші ці стосунки, то міцніше люди об’єднуються і створюються нові можливості для розвитку. Звичайно, з певними емоціями складно давати собі раду: до прикладу, коли це розчулення, щось спонтанне і зворушливе. Проте, згодом я особисто навчилася керувати емоціями і це рятує мене від моїх страхів, а надалі – це допомагає й у бізнес-комунікації».
Павло Гайдай, CEO та власник Avtologistika & Supply Net Company:
«Людина – істота, в першу чергу, емоційна, а вже потім – раціональна. Емоція – це різновид мислення, який дає нам ресурс і довіру. Зазначу: довіра, насправді, економічна категорія і вона визначає наші успіхи як суспільства, держави чи бізнесу. Довіру потрібно заслужити своїми вчинками, адже довіряти ми можемо тоді:
– коли є впевненість у компетенції людини,
– якщо є позитивні результати у моменті, коли ви довірилися.
У бізнесі довіра – це наслідок корпоративної культури. У нас є цікавий приклад: ми у Avtologistika & Supply Net Company створили щорічне свято – конкурс помилок «Epic fail contest». Ми відмінили покарання за помилки, натомість – створили премію. І от коли людина публічно, театрально і весело розповідає про свій фейл 3-4 місяці (згідно умов конкурсу), вона кожен раз по-новому переживає цю помилку, і навряд чи вона в майбутньому її повторить. Після введення такого підходу до помилок ми зафіксували чіткий і швидкий розвиток компанії, це – працює.
Також важлива річ – менеджмент емоцій, управління ними, адже вони впливають на прийняття рішень. Ми постійно відчуваємо емоції, втім формула реальної свободи людини – прийняти вірне рішення не під дією емоції, для цього, в першу чергу, треба цю емоцію чітко виявити і визнати. Я думаю, що усвідомлюю приблизно 30-40 % своїх емоцій і це добрий результат».
Найцікавіші запитання з аудиторії були відзначені спеціальними призами від LvBS, одне з них звучало так: «Яку емоцію найважче зрозуміти і прожити?»
Валерія Козлова: «Є емоції, що заважають бізнесу (образа, страх), але найбільше гальмує розвиток – сором. Це взагалі складна емоція, яку важко віднайти у собі, також її непросто побачити в іншій людині, бо часом, відчуття сорому еквівалентно бажанню померти, тому людина приховує цю емоцію «захистом» (злість, або заперечення «це не я!»). Ще важче буває у цій ситуації керівнику, адже розпізнати у людині емоцію сорому, яка прикривається злістю – важко. Але і у цього керівника теж, уже рефлекторно, може спрацювати злість чи роздратування, яке також треба розпізнати і усвідомити, тобто викликів дуже багато. Добре, коли у компаніях працює підхід, описаний Павлом Гайдаєм, бо тоді замість емоції сорому моделюється емоція радості, а це позитивно впливає довіру у колективі».
25 червня 2019 року відбудеться презентація книги «Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті» у Києві.
*Валерія Козлова – український експерт з емоційного інтелекту. Викладачка Львівської бізнес-школи Українського Католицького Університету (LvBS), авторка менторського курсу LvBS для власників та керівників бізнесу. Першою в Україні розпочала вивчати тему емоційного інтелекту в бізнесі. Консультує та навчає, як командам, компаніям та стартапам досягти високих результатів. Тренер навиків SoftSkills для експертів бізнесу та ІТ.