Мисліть глобально: 5 кроків від Жоао Перре Віани для розвитку бізнесу в час змін

Найбільший виклик для бізнесу зараз – зрозуміти, що все постійно змінюється і невизначеність стає нашою новою реальністю, каже Жоао Перре Віана, ментор та бізнес-консультант в дев’ятьох країнах Європи і Азії, викладач EADA в Барселоні та Львівської бізнес школи УКУ. Вміння працювати і розвиватися за таких умов – нове життєво важливе вміння сучасного бізнесу, не важливо, глобальний чи локальний у нього масштаб. Як зберегти і розвивати бізнес за цих умов та яких правил дотримуватися?

Joao Perre Viana

Жоао Перре Віана дає 5 порад для власників та керівників для ефективного управління бізнесом у час змін:

1. Мисліть глобально! Вам треба зберігати та розвивати відкрите глобальне мислення. Це найбільший виклик зараз для власників бізнесу. Ми все більше і більше виходимо на глобальні ринки, все сильніше занурюємося у глобальний контекст. Це дуже важливо розуміти, навіть якщо ви працюєте на локальному рівні, у локальному масштабі, вам потрібно постійно змінювати межі вашого бізнесу. Навіть на цьому рівні завдяки глобальному мисленню ви зможете прийняти багато якісно нових рішень.

2. Дотримуйтесь глобальних правил гри. Власники та керівники бізнесу, будь ласка, дотримуйтеся встановлених на глобальному рівні правил гри. Не треба вигадувати колесо. Найкращі практики уже існують, і ними варто користуватися:

Бізнес-освіта. Дуже часто ми не знаходимо в житті часу навчатися – почати і завершити цей процес. Але, попри це, залишайтеся в академічному середовищі, середовищі бізнес-шкіл, тренінгів та лекцій. Це допоможе вам розвинути найкращі практики у вашій справі.

Реагуйте вчасно!Вчіться приймати чіткі та вчасні рішення. Як показує практика, дуже часто не буває другого шансу. Одразу складайте гарне враження, що приведе вас до нових можливостей у бізнесі.

Don’t play yourself down! Я бачив у своїй практиці кілька бізнесів, які мали гарні продукти чи послуги, але вони не відчували себе на рівні з іншими європейськими продуктами. Це ментальні ігри. Ви справді повинні вірити у те, що робите. Але, водночас, треба бути реалістами. Адже впевненість в тому, що кращого за вас вже не існує, може дуже нашкодити вашому бізнесу.

Неперевершена комунікація. Це річ, яка є дуже актуальною для бізнесу в Україні. Цього потрібно вчитися. І пам’ятайте, комунікація починається з уміння слухати. Загалом, комунікація – це ваше вміння слухати, чути, говорити та давати фідбек. Це неймовірно, але багато людей не продовжують спілкування, не розвивають його, що для мене виглядає неймовірно. З точки зору культури це може бути прийнятним, але з глобальної очки зору, звичайно, це неприйнятно. Коли хтось перестає слухати вас, ви втрачаєте інтерес. Таким чином можна втратити важливі для вашого бізнесу зв’язки.

Joao Perre Viana

3. Прийміть те, що уміння давати собі раду з невизначеністю стає вашим core business. Основою вашого бізнесу є не ваш продукт чи послуга, а ваше вміння виживати в умовах невизначеності, ваші реакції та дії на виклики невизначеності.

4. Інвестуйте в людей! Готуйте команду до розвитку, масштабування і росту.Ви можете мати найкращий продукт у світі, але без команди, міцної команди, що підтримує ваш бізнес, це не принесе вам результатів. Я бачив бізнеси з чудовими продуктами, але без належного рівня команди, їм було дуже непросто.

5. Зміна старих управлінських парадигм. За останні 30-40 років ми побачили в управлінні багато речей, які насправді не працюють. Ми не маємо повторювати ці помилки. Вчіться на помилках, наприклад, бізнесів Західної Європи, проектуйте себе і свій бізнес на їхнє місце, робіть «домашнє завдання», рухайтеся швидко і ви зможете зрушити себе з точки, на якій ви є зараз, до точки, якої прагнете досягнути!

Нагадаємо, 23-24 червня у Львівській бізнес-школі УКУ триває відкритий семінар «Бізнес. План «Б» – як передбачити та знешкодити невизначеність» від Жоао Перре Віани, бізнес-консультанта, викладача EADA в Барселоні та Львівської бізнес школи УКУ. У межах семінару власники та керівники бізнесу, а також менеджери, які впливають на бізнес-процеси компаній, навчаються формувати дієвий запасний план для бізнесу, розглянуть теми стратегічного прогнозування, навігаційного лідерства, гнучкості та стійкості та відкритості, та вчаться на практичних прикладах, як розвивати бізнес у новій реальності змін та невизначеності.

Joao Perre Viana