Проєкт Дорадчих рад від випускників Бізнес-школи УКУ. Результати та висновки першої хвилі

24 Кві 2024

У листопаді 2023 стартувала оновлена версія проєкту Дорадчі ради від Спільноти випускників Бізнес-школи УКУ – проєкту, який має на меті допомогти малому та середньому бізнесу впоратись з викликами сьогодення та отримати цінні поради й зворотній зв’язок від експертів. Ініціаторами проєкту стали випускники Бізнес-школи Ірина Дмитерко, Олена Созанська-Іванків та керівниця спільноти випускників – Тетяна Новолодська. До команди також приєдналась в ролі координатора Анна Сарабун – студентка УКУ.

Ірина Дмитерко – одна з ініціаторів і організаторів проєкту, розповідає: «Завершуючи перший етап проєкту Дорадчі ради від випускників Бізнес-школи УКУ, хочу поділитись своїм враженням, адже маючи певні навички експертних оцінок, я готова була ділитись досвідом в цьому напрямку. Натомість отримала компетенцію модератора , що дозволило мені дивитись на кожного учасника проєкту під зовсім іншим кутом. Ти швидше спостерігач події, коли довіра між учасниками та експертами досягається з перших хвилин, конструктив та продуктивність використовується максимально ефективно, адже у нас всіх сьогодні немає розкоші витрачати час намарно.


Отримані позитивні емоції після кожної зустрічі переповнювали розумінням, що ділитись сьогодні з українським бізнесом досвідом та знаннями – є важливим для розвитку обох сторін. Якщо компанія отримує експертну пораду, то тобі це дозволяє перемикатися на новий виклик, переживати історію, «тримати» себе тут і зараз. Підтримка малого бізнесу в надскладні часи – це одна з небагатьох речей, що зберігає економічну міць країни, підсилює мотивацію кожного рухатись далі та бачити перспективу. І найважливіше, наближає нашу перемогу.»

До проєкту долучились понад 40 експертів – випускників різних магістерських програм Бізнес-школи УКУ: від магістерської програми з маркетингу до МВА, які на умовах pro bon розбирали кейси учасників та ділились своєю експертизою. Перша хвиля проєкту завершилась у березні 2024 року і протягом 5 місяців вдалось опрацювати 11 кейсів – компаній, які подались на проєкт з різних куточків України та абсолютно різних сфер: швейна майстерня, реабілітаційний центр для ветеранів, освітньо-просвітницька організація, ІТ-компанія, діджитал-агенція, стартап, туристична агенція, архітектурна компанія, заклад HoReCa та інші.

До кожного кейсу учасники готували бриф та опис виклику, з яким звертаються, а команда проєкту відбирала 3-4 експерти, які могли бути найбільш корисними в дорадництві. Дорадча рада проходила у форматі онлайн-зустрічі 1,5 години з чітким таймінгом та за модерації команди проєкту. А в результаті проєкту учасники отримували нотатки зустрічі та відеозапис для подальшої рефлексії та роботи.

Як розповідає ще одна ініціаторка проєкту Олена Созанська: «Проєкт Дорадчих рад є дуже цінним як для учасників, які за короткий час можуть отримати концентрований зворотний зв’язок, ідеї, поради, думки від експертів щодо свого кейсу, так і для експертів, які можуть поділитись своїми знаннями та досвідом, бути корисними та розвивати свої навики консультування.»

Учасники, які брали участь, відзначили проєкт високим балом – 9,2 і користь від можливості подивитись на свій бізнес збоку, а також високу кваліфікацію експертів, їхню відкритість і залученість.

Ось декілька їхніх висновків та рішень, які взяли для себе учасники з проєкту (далі – витяги з цитат учасників):

  • Варто більше уваги приділяти цифрам та аналізу.
  • Беремо в опрацювання кілька варіантів, куди нам далі рухатися.
  • Отримали рішучість закрити існуючий проєкт і врахувати помилки при старті нового.
  • Розуміння, що наша диференціація, яку ми написали для себе, не є такою, яка реально нас
  • відрізняє. Тому перше завдання – знайти УТП і ціннісну пропозицію для нас.
  • Розрізнення між поняттям «масштабування» та «розвиток»; згадали про актуальність інтерв’ювання та конкретизації цільової аудиторії.
  • Зрозуміли, як розібратися у труднощах.
  • Слід працювати над посиленням унікальності, сталості і цінності проєкту.

Експерти також відзначали, що окрім можливості бути корисним бізнес-кейсу та поділитись своєю експертизою, зустрічі були дуже цінними: знайомство з іншими експертами, можливість почути і проаналізувати інші думки та погляди, можливість обмінятись досвідом та ідеями в атмосфері довіри. Часто відзначали, що і для себе робили цінні нотатки з зустрічі.

“Для Бізнес-школи УКУ, – ділиться Тетяна Новолодська, керівниця спільноти випускників – проєкт Дорадчих рад від випускників показує плоди того, що дає навчання на магістерських програмах. Гаслом Бізнес-школи УКУ є growing country by growing companies and people, випускники беруть на себе відповідальність не лише за свій бізнес, а й за країну, і роблять це у різний спосіб, в тому числі через ділення своїм досвідом, цінностями, підтримкою через дорадництво у цей кризовий час війни.


Цей проєкт цілком відображає місію Школи і місію Спільноти випускників. Відзначу, що це добра нагода самореалізації для самих випускників всередині LvBS Alumni Association, і знайомство між собою, адже часто це люди з різних магістерських програм та різного періоду навчання – дуже спільнототворчий проєкт. Нова візія Стратегії УКУ 2030 зберігає назву «Університет, який служить» (ще більше!). Вона окреслює стратегічну рамку напрямків, у яких університет покликаний проявити лідерство у наступні 8 років: творення християнської пропозиції для людей XXI ст., зцілення ран війни, модернізація України, просування українського порядку денного у світі. За словами ректора УКУ Тараса Добка, головне завдання нової стратегії – відповісти на питання, як збільшити внесок і наростити вплив університету. Думаю, що Дорадча рада від випускників Бізнес-школи УКУ цілком відповідає цій стратегії”.

Окрім того, завдяки проєкту, який команда та експерти реалізовували на волонтерських засадах, вдалось зібрати 17 850 грн донатів (кожен з учасників робив благодійний внесок за участь у Дорадчій раді від 1000 грн) на проєкт ДоНація, який має на меті виховати нове покоління змінотворців у нашій країні шляхом надання стипендій для талановитих студентів УКУ.

Координаторка Анна- студентка УКУ ділиться своїми враженнями від проєкту: “Як стипендіатці Українського католицького університету, мені дуже цінно, що Дорадчі ради підтримують одночасно український бізнес та студентів. Адже цей проєкт є корисним не лише для експертів та учасників, а й дає можливість студентам здобувати якісну освіту та реалізовувати місію університету. Також мене вразила ініціативність експертів, які справді переймаються результатом учасників. Компанії ж, яким ми допомагали вирішувати запити, були відкриті до змін та роботи над собою. Відгуки після кожної зустрічі допомогли нам удосконалити проєкт та вийти на новий рівень”.

Проєкт Дорадчих рад від випускників Бізнес-школи УКУ має на меті і далі допомагати малому та середньому бізнесу справлятись з викликами у цей непростий час, тож запрошуємо до участі в другій хвилі проєкту компанії, ГО та інші організації на різних стадіях розвитку, які готові поділитись та обговорити свій кейс з експертами та отримати свіжий погляд, нові ідеї та поштовх вперед. Нова форма зголошення буде доступна незабаром, слідкуйте за оновленнями на нашому сайті!