Чи може вплинути культура на збільшення вартості бізнесу? Хто такі інноватори і як вони створюють нові смисли? Що таке система смислів?
Спільнота випускників Львівської бізнес-школи УКУ мала нагоду зустрітися з Павлом Гайдаєм на тему «Взаємозв’язок бізнесу та культури». Павло є СЕО та власником групи компаній «AVTOLOGISTIKA», засновником культурної інституції «Міжвухами», випускником програми Key Executive MBA LvBS та програми «Ефективне менторство крізь призму емоційного інтелекту» за авторською методикою EQ-Boost Валерії Козлової, стратегічної партнерки інституції «Міжвухами».
Учасники зустріч розмірковували над тим, що українцям потрібно зробити, аби принципово змінити економічну ситуацію. Кількома інсайтами з цієї зустрічі поділимося з вами:
- Тільки інновації суттєво прискорюють економіку і тільки інновації потрібно підтримувати кредитним ресурсом.
- Чим більше ми знаємо, тим більше можливостей ми можемо побачити.
- Є люди, які можуть побачити більше, ніж знають. Це творці
За словами Павла Гайдая, наше розуміння будь-якого нового поняття будується вже на тому, що ми знаємо. Чим більше ми знаємо, тим глибше наше розуміння. І це неперервний процес перезаписування всієї бази знань. Усі концепти знань (візуальні, слухові, смакові, тілесні, ментальні та інші) є рівноважливі в побудові розуміння, в інтерпретації того, що відбувається в світі та в творенні чогось нового.
- Чим більше ми знаємо, тим більше ми потенційно можемо помислити. Для того, щоб створити нове, спочатку треба його помислити. Як ми мислимо – ми синтезуємо нові смисли з того, що вже знаємо.
- Для бізнесу важливо бачити можливості, розуміти що відбувається і творити щось нове.
- Культура – це система смислів. Будь-який смисл у цій системі пояснюється іншими смислами з цієї самої системи. Недостатньо придумати щось нове, необхідно, щоб це нове стало стало надбанням якнайбільшої кількості носіїв культури.
- Смисли – продукти розуму, що мають цінність для людини. Смисли приймають участь у сприйнятті світу, розумінні та мисленні. Саме культура як cистема смислів визначає те, що ми спроможні придумати.
- Носії різних культур сприймають світ і мислять по-різному.
- В конкуренції виграє інакшість, а не схожість. Відмінності від того, що вже є.
- Якщо хочемо конкурувати, маємо створювати відмінні від інших продукти. На щастя, наша культура нам дарує можливість мислити інакше. Мислення саме в українській системі смислів дозволяє нам створювати відмінні від інших конкурентноздатні продукти.
- Чим більше нових смислів буде народжуватися в українській культурі, тим більше нових конкурентноздатних продуктів буде створювати український бізнес.
- Інноватор – це людина культури, що створює нові смисли і втілює їх у життя за допомогою бізнес-засобів. Для того, щоб бути інноватором, необхідно постійно поповнювати власну базу смислів, бути дотичним до найновіших і сучасних смислів. Отже, необхідно постійно бути в контакті з мистецтвом, наукою, філософією.
Для того, щоб збагатитися, спочатку маємо збагатити нашу культуру. Відповіді на всі ключові проблеми людства, такі як бідність чи голод, лежать не в економічній, а в культурній площині.
Відтак Павло Гайдай закликав учасників зустрічі ставати інноваторами, творити і допомогати творенню нових смислів, сприяти розвитку української культури.
Читайте також: «Разом спіймати більшу рибу». Павло Гайдай про успішний бізнес, майбутні виклики та ефективні рішення