Про досвід роботи у великих та малих організаціях, запуск проектів «з нуля», долучення до команд з довгою історією та уроки, які з цього може зробити кожен лідер, поділилась Софія Опацька, декан-засновник Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS), проректор Українського католицького університету на зустрічі «Жіноче лідерство: глобальні виклики, локальний контекст». Організаторами події були LvBS та Центру лідерства УКУ.
Детальніше про уроки лідерства від Софії Опацької читайте далі:
Урок 1. Нас ніхто не готує бути СЕО. Дуже часто ти маєш якісь ідеї, а їх не розуміють. А чому їх не розуміють? Бо ти не маєш часу їх пояснювати. Тому дуже важливо мати команду, якій ти можеш довіряти. Це завжди на межі: ризикнути чи не ризикнути? Що цей ризик дасть? Якщо ти хочеш бути першою особою чи стартувати якийсь проект, то тобі не обійтись без сильного характеру, бо тобі доведеться приймати непрості і непопулярні рішення.
Урок 2. Failure is ok. Треба приймати те, що ти можеш помилитись, що неможливо все прорахувати. Часто мої рішення були на межі з інтуїцією. Я якби все прорахувати, то вони не мали б бути правильними. Часом рішення, які виглядають нелогічними, є дуже важливими. Помилятись – це не смертельно. Нас в школі вчать, що є правильні і неправильні відповіді, за одні ми отримуємо хорошу оцінку, за іншу – не дуже. Насправді ж, немає правильної і неправильної відповіді. Від нас очікують, що ми будемо гарні, що ми будемо прикладом, а в бізнесі ти маєш бути готовим зробити помилку. У США люди звикли до того, що ти впав – встав – пішов і так вісім разів, а на дев’ятий раз ти стаєш успішним, бо це те суспільство, яке дозволяє людині впасти і не бути засудженою. Я хочу, аби все більше людей намагались щось робити і не думали, що помилка – це на усе життя.
Урок 3. Лідерство належать тим, хто готовий його взяти на себе. І помилки, і рішення належать тим, хто бере і робить.
Урок 4. Справжня цілісність – це робити правильні речі, навіть тоді, коли ніхто не знає, робимо ми це чи ні. Чи робимо ми ті речі, які маємо зробити, навіть якщо вони нам не подобаються, але ми розуміємо, що це – правильно, що це відповідає нашим цінностям і цінностям організації? Чи ми зробимо те саме, якщо на нас не дивитимуться? Дослідники Ivey Business School дійшли висновку, що є три складові, які впливають на формування лідера: компетенції, відданість своїй справі і характер. Характер – це чесноти, що його формують. Як наприклад, драйв, що нами рухає, вміння співпрацювати, виваженість, підзвітність та інші чесноти, які впливають на наше критичне судження.
Урок 5. Чесноти лідера, вони як вітаміни: добре приймати вітаміни, але якщо їх забагато, то це – згубно. Тому, коли ми говоримо про чесноти, не треба забувати, що наші сильні сторони можуть ставати нашими поганими сторонами. Часом треба не лише щось розвинути, але й применшити вплив якихось рис, якщо його забагато.
Укрок 6. Let it go. Це стосується іноді проектів, а іноді – людей. Може часом варто сісти в різні потяги і поїхати, можливо, навіть в одному напрямку, але паралельними шляхами. Так само із проблемами, треба навчитись їх відпускати. Бо наші сильні чесноти можуть почати на нас тиснути і не давати дихати іншим.
Нагадаємо, Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) та Центр лідерства УКУ започаткували спільну програму «Жіноче лідерство та управління змінами», впродовж двох модулів якої учасниці працюють над розвитком характеру та компетенцій лідера.
Про враження від програми читайте у блозі випускниці курсу Ольги Тимченко, керівник департаменту комунікації Transparency International Україна.