Закінчився другий семестр навчального курсу здодаткових компетенцій, який організувала Львівська бізнес-школа для студентів УКУ. Цього семестру учасники вивчали маркетинг та PR.
Курс складався із 12 лекцій з маркетингу, серед яких «Стратегії ціноутворення», «Маркетингові дослідження», «Сегментація», «ATL і медіапланування», «PR-інструменти», «Інтернет-маркетинг» тощо.
Викладала курс Ольга Камінська – маркетолог з 20-літнім стажем. Ще на першій лекції вона зазначила, що курс буде базуватися на практичних, а не на теоретичних основах. Свою думку вона аргументувала тим, що на сучасному етапі більш важливо вміти використовувати інструменти маркетингу для досягнення поставлених цілей, а не просто знати теоретичну основу діяльності ринку. Відтак, кожна з лекцій містила в собі розгляди кейсів реальних компаній і їхні рішення, відповідно до теми заняття.
«Я хотіла, щоб студенти мали можливість проявити активність, інноваційність, щоб вони побачили, що треба рухатися вперед. Не можна сидіти і чогось очікувати, – розповіла Ольга Камінська. – Незалежно від того, чи є в компанії маркетолог, чи його нема, якщо компанія хоче вижити на конкурентному ринку, то має бути маркетингоорієнтована».
На закінчення курсу кожен з учасників підготував власний маркетинговий план. Зважаючи на те, що деякі студенти уже мали бізнес-ідеї, для них це була можливість не лише використати отриманні знання та навички на практиці, а й отримати певні рекомендації (а в деяких випадках і конкретні рішення) щодо їх реалізації.
«У бізнесі прийнято вважати, що тільки маркетинг та інновації приносять прибуток, все інше – витрати, – коментує декан Львівської бізнес-школи Софія Опацька. – Ми розуміємо, що українському бізнесу потрібно ставати цікавішим на глобальному ринку, відповідно, інтерес до інновацій зросте. Тому і працівники, і підприємці повинні володіти новими сучасними знаннями та інструментами. Розуміння як працює маркетинг, як правильно застосовувати PR-інструменти – дуже важливі навички, які потрібні як при працевлаштуванні, так і при запуску власного проекту».
Закінчився курс зустріччю із практикуючими маркетологами, які працюють у різних галузях. Разом зі студентами вони обговорили особливості та специфіку маркетингової діяльності у залежності від поставлених цілей, обставин та інших чинників, на конкретних прикладах.
Студенти ж навчання на курсі з додаткових компетенцій розглядають і як розширення свого робочого потенціалу, так і можливість для ширшого вибору подальшої професії.
«Я рада використовувати будь-які можливості, які надає УКУ для того, щоб розширити свій кругозір, вміння, компетенції. Цей курс був корисний для мене, тому що я обрала для себе ще два напрямки, якими б могла займатися», – розповіла студентка IV курсу спеціальності соціальна педагогіка Христина Рудь.
Разом зі студентами, можливість покращити свої знання з маркетингу використали і працівники УКУ. Один з них Ростислав Пужаковський, працівник відділу інформації, розповідає, що для нього важливим було більш структуровано та глибше зрозуміти інструменти маркетингу, як працює «ціла картина» цього процесу, і які нові ідеї можна реалізувати в своєму робочому процесі.
Зазначимо, що курс «Маркетинг і PR» був уже другий у проектів з додаткових компетенцій, розроблений Львівською бізнес-школою (LvBS) для студентів УКУ. Минулого семестру студенти вивчали «Психологію для маркетингу та управління».
Навчання стартувало 14 березня і тривало до кінця травня. Заняття відбувалися у п’ятницю та в суботу двічі на місяць. Такий графік було зручно поєднувати з основним навчанням.