Учасник магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Бізнес-школи УКУ Роман Козак здобув грант на розвиток власного стартапу від запрошеного викладача зі США Раяна Коулса. Проєкт Романа «Альфред» – це нове слово у розвитку цифрового маркетингу і має серйозні перспективи для завоювання міжнародних ринків. Молодий підприємець під час навчання на Програмі з інновацій та підприємництва отримав не лише нові знання у сфері бізнесу, а й потужну дозу мотивації і навіть реальну фінансову підтримку у реалізації своєї ідеї. Розповідаємо більше про це в нашому матеріалі.
Раян Коулс і грант для стартаперів
Раян Коулс – PhD Корнелського університету, асистент професора управління та підприємництва і головний науковець у лабораторії Дейгла (Daigle Labs) в Університеті Коннектикуту (США). Дослідницька програма Раяна вивчає питання, пов’язані з підприємництвом, комерціалізацією технологій та стійким екологічно збалансованим зростанням підприємств.
У травні минулого року Раян вперше приїздив в Україну і викладав для учасників магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Бізнес-школи УКУ. І щоб додати ще більше ентузіазму учасникам програми, поставив перед ними цікавий виклик: вони презентували власні проєкти, змагаючись за грант від його лабораторії Daigle Labs у розмірі 2 тис. дол.
«Раян підходив до кожного, з кожним мав невелику розмову близько 15-20 хвилин. І були ще два його асистенти, які теж виступали в ролі суддів. На той час мій проєкт був ще дуже сирим, ми лише місяць як почали над ним працювали. Але, мабуть, Раян побачив у ньому перспективу. Таке визнання з боку викладача було дуже важливим. Те, що він вважає це класною ідею і бачить в неї майбутнє, додало нам віри і мотивації далі працювати над цим проєктом, розвивати його і експериментувати», – розповідає учасники програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Роман Козак, чий проєкт і виборов грант.
Проєкт «Альфред» і майбутнє цифрового маркетингу
Маючи близько 10 років досвіду у сфері цифрового маркетингу, Роман зі своєю партнеркою думав над тим, як зараз можна застосувати можливості генеративного штучного інтелекту. І вони зупинилися на ідеї принципового покращення популярної на різних сайтах секції FAQ (Frequently Asked Questions). Їхня ж розробка, «під капотом» у якої стоїть GPT-4, дозволяє у режимі реального часу генерувати відповіді на питання, які не були передбачені заздалегідь.
Читайте також: Українська бізнес-освіта на часі. Підсумки від Бізнес-школи УКУ за 2023 рік
«У Бетмена був друг Альфред, який йому у всьому допомагав. Власне, звідси пішла ідея такого друга-асистента, – розповідає Роман. – Тобто це такий віджет, який можна встановити на будь-який сайт. Він дає можливість ставити різноманітні питання про сайт, про бізнес, про власників, а також інформувати адміністраторів, що хтось щось таке запитував. Це може незначно підвищити конверсію, зробити сайт трохи ефективнішим. Завжди є сегменти відвідувачів, які не знаходять потрібної їм інформації, і коли вони можуть її запитати і одразу ж отримати відповідь, то залишаються трохи щасливішими, а власники бізнесу показують вищий рівень свого професіоналізму. І якщо у клієнта були якісь сумніви, це допомагає їх розвіяти».
Але, як наголошує Роман, найбільша цінність в тому, що маючи ці відкриті запитання, маркетологи можуть розуміти, який сегмент споживачів не покритий в їхній контент-стратегії. «Коли ми вирішуємо, що писати на сайт, то зазвичай виходимо з якихось своїх уявлень і тої інформації, яку змогли здобути в результаті інтерв’ю чи ще чогось. І завжди є сегмент, який ми не покриваємо. Натомість «Альфред» в режимі реального часу дозволяє це побачити і скоригувати. І це дуже важливо для стратегії інбаунд маркетингу, для якого потрібно завжди писати новий контент, щоб бути вище у пошуковій видачі і залучати більше клієнтів. І «Альфред» – це чи не єдина платформа, яка дає якісну інформацію про відвідувачів сайту, на відміну від більшості аналітичних платформ, які пропонують просто кількісну інформацію», – пояснює він.
Проєкт був запущений близько місяця тому і вже має перших клієнтів, які оформили платну підписку. Гроші з гранту розробники планують витратити на маркетинг, адже зараз основна їхня ціль – рости і залучати якнайбільше користувачів.
Навчання у Бізнес-школі УКУ й підтримка спільноти
Роман також зізнається, що в процесі навчання переосмислив і змінив свою першопочаткову ідею, зрозумівши, чому вона не працюватиме, і після того з’явився, власне, «Альфред». За словами Романа, Програма з інновацій та підприємництва Бізнес-школи УКУ особливо корисна людям, які якраз на етапі ідеї, думають, з чого почати і як втілювати її в життя, чи які планують розвивати власні стартапи. І впродовж двох років навчання вони мають можливість як працювати над своїм проєктом, так і на кожному етапі консультуватися з різними викладачами, експертами-практиками як з України. тк і з-за кордону, та отримувати допомогу й менторську підтримку. А перші, з ким можна валідувати власну ідею, – це одногрупники, тобто такі ж підприємці і стартапери, як і ти.
«І це все відбувається в більш розміреному темпі, ніж у типових акселераторах, де за три місяці треба все зробити. А це непросто, якщо в нас ще є власна студія і клієнти як основне джерело доходів. Тому навчання у Бізнес-школі УКУ в цих умовах для мене виглядало ідеальним. Я почав брати максимум з цієї програми. Кожні лекції, які в нас були, я приміряв на свою ідею, думав як ці знання застосовувати, спілкувався з викладачами. В нас насправді було дуже багато класних модулів, на яких можна почерпнути якісь інсайти, як розвивати свій бізнес. Раян – це вже, мабуть, був четвертий чи п’ятий етап, коли вже знаєш, яку проблему треба вирішувати, знаєш, як будеш виходити на ринок. Його лекції – це про те, як вийти на міжнародний ринок, як масштабуватися, які є особливості роботи в різних країнах, що варто робити в першу чергу. Можна сказати, що Раян – це як вишенька на торті», – розповідає Роман.
Роман завершує другий рік навчання на магістерській програмі MSc in Innovations and Entrepreneurship та працює зараз над своїм дипломним проєктом. Ми бажаємо йому успіхів в подальшому розвитку проєкту «Альфред» і не тільки!
Весною цього року ми також очікуємо на повторний візит Раяна Коулза до України та Бізнес-школи УКУ. Підписуйтеся на наші мережі та слідкуйте за новими анонсами подій та можливостями навчання.
Більше інформації про магістерську програму MSc in Innovations and Entrepreneurship дивіться в нас на сайті, реєструйтесь на сторінці програми та менеджери розкажуть вам всі деталі про навчання.