Якими є сильні та слабкі сторони України для того, аби створювати глобальний продукт? Що нам заважає, а що допомагає рухатися на світові ринки? Про це говорили 17 грудня у Львівській бізнес-школі УКУ учасники зустрічі з СЕО та співзасновником компанії «Petcube» Ярославом Ажнюком.
«Коли ми починали свій бізнес, то думали, що попереду ще багато часу вчитися, і саме час йти на ризик, адже тоді ми не мали багато зобов’язань. Правду казав мій дядько: роби зараз, бо у тебе ніколи не буде більше часу, аніж є у цей момент!», – зауважив Ярослав. На його думку, ідеї треба втілювати, а не чекати, що колись прийде слушний момент. Інакше можна втратити свій шанс.
Разом з тим, він назвав сильні сторони, які має Україна для виходу зі своїми продуктами на глобальний ринок:
- «У нас багато висококваліфікованої, освіченої і недорогої робочої сили.
- За суму, за яку в Україні можна збудувати і запустити завод, в США можна зробити тільки частину роботи.
- В Україні є велика енергія, якої не мають інші країни. Періодично вона виливається у революції або ж неймовірні світові проекти. Ця енергія накопичувала у нас за роки, поки у нас не було своєї державності, і її треба використовувати.
Одночасно у нас є слабкі сторони:
- Нам бракує амбіцій. Американцям, росіянам, іранцям їх не бракує, а нам – так. Можливо тому, що ми ніколи не думали про себе як про імперію.
- Знання англійської. На жаль, ми знаємо її гірше, аніж більшість європейців.
На жаль, серед українців є відраза до грошей: гроші та достаток чомусь сприймаються як речі,за які має бути соромно. Це спадщина комунізму. В головах людей досі присутня така радянська модель успіху «Не украдешь, не проживешь!». Натомість я прихильник зовсім іншої моделі: ставати успішним завдяки тому, що ти добре вчишся та багато працюєш», -а зазначив Ярослав Ажнюк. Тому, на його думку, єдиний шлях для виходу українців на глобальний рівень – це навчитися мислити глобально та не боятися братися за мегапроекти.