10 висновків краудфандингової кампанії, або Немає нічого неможливого

Як правильно спланувати та провести краудфандингову кампанію, аби знайти кошти на омріяний проект чи реалізацію ідей? Своїми 10 порадами ділиться керівник Центру підприємництва УКУ Михайло Думанський, який якраз пройшов цей непростий шлях.

Mychailo

1. Перше, що потрібно – короткі, але чіткі меседжі з поясненням, про що ваш проект, для кого він, які його основні переваги, зрештою, на що будуть витрачені кошти. Це, як стартап, тож можна використовувати pitch deck, щоб було все структуровано та зрозуміло. Кожен, хто робить пожертву, практично є інвестором вашого проекту, а до роботи з інвесторами потрібно підходити з усією відповідальністю.
2. Фандрейзинг – це щоденна робота, яка стосується всього, у тому числі й краудфандингових кампаній. Якщо ним не займатися щоденно, то й результат буде не суперуспішним. Тож, подбайте, щоб у вас вистачило запасу силу долетіти до цілі.
3. Продовжуючи попереднє: усім партнерам, інфопартнерам і т.д. потрібно час від часу нагадувати про себе і свою кампанію. Це природньо, у кожного є якісь свої бізнес-процеси, в які ви намагаєтеся «вклинитися» зі своїм проектом. Тому наберіться терпіння, вони не злі, оскільки вже погодилися вас підтримувати, просто трохи зайняті, час від часу просто стукайтеся до них.
4. Потрібен пул людей/організацій для створення хвилі. Будь-який вірус – це емоційна та раціональна частина. Коли емоційна хвиля спадає, раціональна має підказувати, що проект справді варто підтримати.
5. Візуальний контент. Можу посперечатися, що 80% сюди вже не дочитали. Текст може бути прекрасним, але без візуалу це те саме, що читати дошку оголошень.
6. Подумайте про план Б, В і Г. Це про диверсифікацію ризиків. Якщо сума велика, постарайтеся її залучити в декілька етапів або способів. Як? – дивіться п.3.
7. Час теж має значення, існують певні цикли, наприклад, свята, відпустки, коли не зовсім є час/гроші/увага, щоб підтримати проект.
8. Канали комунікації. З кожною визначеною цільовою групою працюють різні канали комунікації або декілька таких каналів.
9. Інструменти – усі ті, що ви використовуєте: мейл-трекери, таргетування, нативна реклама, офлайн зустрічі.
10. Немає нічого неможливого, просто треба взяти і зробити!

Нагадаємо, у вересні у Львові відкрився Центр Митрополита Андрея Шептицького, на базі якого запрацює Центр підприємництва УКУ. Зусиллями 88 доброчинців під час внутрішньої фандрейзингової кампанії було зібрано більше ста тисяч гривень, а Львівська бізнес-школа УКУ подвоїла цю суму!