Андрій Федорів: Не треба мати ілюзій, що творення бренду – це безкоштовно

Чим більше ви вкладаєте у власний бренд, тим кращим він буде. Не треба мати ілюзій, що творення бренду – це безкоштовно. Коли ви вкладаєте у власний бренд менше, ніж 4% від свого річного обороту, ви просто мовчите. Що таке бренд? Чому саме власник компанії має зайняти ключову роль у маркетинговій стратегії? Про це Андрій Федорів, власник незалежної креативної компанії Fedoriv, розповів на зустрічі з учасниками програми Key Executive MBA Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS).

AF5

Учасники програми Key Executive MBA, власники та керівники бізнесу, зустрілися з Андрієм Федорівим під час свого навчального модуля у Києві. Деякими цінними порадами від провідного маркетолога країни ми вирішили поділитися з вами:

Про ідеї та бренд

• Вартість самої ідеї = нуль. Потрібно одразу думати, як її втілити.

• Людьми керує ефект мавпочки, вони дивляться навкруги і мавпують. Тим не менше, вони роблять ірраціональні вчинки.

• Бренд – це емоція. А також маржа, яку споживач готовий заплатити за цю емоцію. Бренд – це система: обмін емоцій на маржу, коли відбувається транзакція. Якщо ж є емоція, але нема транзакції – це чисте мистецтво. Якщо є лише транзакція, а немає емоцій – це чистий холодний розрахунок.

• Коли ми створюємо бренди – ми говоримо, що створюємо певну систему взаємовідносин між власником бізнесу і кінцевим споживачем. Все, що відбувається між власником і кінцевим споживачем – це бренд.

• Бренд – це не те, чим можна виправдати неякісне виконання домашньої роботи. Це –  додаткова гіфка в прийнятті рішень.

AF1


Про роль «папи» у створенні бренду

• Перший і найголовніший у нашій системі це «папа» – креативний лідер, який є власником свого бренду, який керує і надихає процес створення.

• Найбільша помилка, яку роблять власники бізнесу, наймаючи директора з маркетингу, це думати, що вони делегують йому завдання з покращення бренду і він її виконає. Але у маркетинг-директора насправді немає достатньо повноважень, щоб займатися цим сповна. Маркетинг – це можливість передбачити завтрашні потреби споживача і встигнути змінити свою компанію і продукти швидше, аніж це зроблять ваші конкуренти. Папа-власник має взяти процес у свої руки. Маркетологом у компанії, в першу чергу, має бути акціонер і СЕО. Він має стати на бік споживача, вийте в поле і вислухати запити людей.

• Маркетинг-директор = власник бізнесу. Він має бути адвокатом споживача. Його основна місія – відстоювати інтереси споживача перед компанією. Коли ви знатимете свого споживача, лише тоді можете розпочинати роботу над стратегією.

Key Executive MBA – це програма для власників та керівників, завдяки якій ви сформуєте бачення, яким ваш бізнес може бути завтра

AF2

Про маркетингову стратегію

• Стратегія – це те, чим ми відрізняємося. Наскільки ваша компанія є доказом того, що маркетингова стратегія правдива?

• Цінність – це те, заради чого ви готові втратити гроші. Якщо ви нічого не втратили через свої принципи і цінності, то все це – пустослів’я.

• Якщо ви любите своїх працівників, тоді платіть їм більше, ніж на ринку. Інакше це все –  також пустослів’я.

• Для багатьох людей поняття бренду – це всього лиш реклама і дизайн. Але бренд – це система.

• Вам потрібні два горизонти планування: 1. Що я маю зробити зі своїм брендом цього місяця. 2. Що я  маю зробити зі своїм брендом через рік-три, щоб залишатися конкурентоспроможним.

• Соціальні мережі дали можливість споживачу зрозуміти, хто стоїть за брендом.

• Зараз мало щось пообіцяти – потрібно продемонструвати докази цього.

• Дизайн – це завжди про порядок. Це дуже системна річ.

• Рецепт успіху простий: мисліть, як маркетолог, дійте, як IT-стартап, поводьтеся, як шоумен.

AF6

Реєстрація на програму Key Executive MBA триває! Деталі тут

• Чим більше ви вкладаєте в бренд, тим кращим він буде. Не треба мати ілюзій, що творення бренду буде безкоштовним. Коли ви вкладаєте у власний бренд менше, ніж 4% від свого обороту, ви просто мовчите. Якщо у вас luxury-сегмент, або дуже конкурентний ринок, висока роль споживача, чи запуск нового продукту, або ж велика конкуренція – у власний бренд потрібно вкладати від 5-10% від валового продажу.

Андрій Федорів: Розвиває бренди з 1998 року, експерт з маркетингу, підприємець, спікер. П'ять років на керівних посадах в міжнародних агентствах Adell Saatchi & Saatchi, Bates Ukraine, Video International Україна та United Communications Group. Наймолодший лауреат премії «Слід у рекламі» за особистий внесок у розвиток рекламного ринку. Викладач маркетингу та інновацій з 10-ти річним досвідом, творець трьох маркетингових курсів. Голова Правління Всеукраїнської рекламної коаліції (2012-2016). Засновник Fedoriv Hub — унікального майданчика, що об'єднує публічний мультимедійний простір та офіс компанії Fedoriv (2014 рік). Автор освітнього проекту BrandFather та YouTube влогу-пропаганди підприємництва FEDORIV VLOG. Відкрив представництво Fedoriv в Берліні (2018 рік).

AF4