Андрій Логвін: У Стенфорді ми офіційно поклялися залишатися частиною community

«Найпотужніше, що дає Стенфорд, це команда і колектив. Саме diversity думок та перспектив є найбільшою цінністю», – вважає Андрій Логвін, засновник найбільшого українського інтернет-магазину одягу Kasta. Він – другий українець, який нещодавно завершив навчання на Stanford Executive Program у Стенфордському університеті та поділився своїм досвідом під час відкритої події від Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) у Київському центрі УКУ.

lg

Кілька слів про Стенфорд

Стенфорд починається зі спорту. Усі можливі спортивні напрями є представленні в кампусі, спортом займаються всі. День в нас розпочинався о 6:15. Ти обираєш сам, чим будеш займатися. Працівники програми стукають у двері твого номеру і заходять нагадати, що вранці 45 хвилин спорту, які ти обов’язково повинен попрактикувати. Стенфорд – це місто, до речі. Велика частина міста – сам університет, який є відкритим, кожен може потрапити на його територію. GSB (Graduate School of Business) є, як і Львівська бізнес-школа УКУ, частиною університету, але розташована дещо збоку. Сам Стенфорд спеціалізується на бізнесі та медицині.

Перше, що вражає, коли туди приїздиш, це ідеальна чистота, дуже крутий дизайн та бездоганно організовані процеси. Там відбувається ретельна підготовка до всіх заходів, і ця вся історія надає тобі ритму відповідальності. Ти дивишся на екосистему, на гуртожиток рівня класного готелю, на те, як неймовірно смачно готують, і усвідомлюєш масштаби проробленої роботи.

Про Stanford Executive Program
Ця програма орієнтована на людей віком 40-50 років, які вже здобули ступінь MBA, багато попрацювали і «вперлися в якесь плато». Тому на програмі порушують дуже глибокі питання. Фундаментальними тут є три речі:
- Пошук сенсів.
- What is the winning culture.
- What shapes the culture.

На Stanford Executive Programбули представлені 221 учасник з 85 країн світу: представники урядового сектору, бізнесу та просто багаті люди.

Отож, після 45-хвилинного бігу ми мали 15 хвилин на душ і час, щоб поснідати, а о 8:00 вже розпочиналися study groups з 7 людей, які щодня змінювалися. Ми пропрацьовували питання з 3-4 кейсів, які у цей день мали розбирати під час навчальних сесій з професорами.

Diversity

Різноманіття є дуже цінним фактором у навчанні, бо дає велику перспективу людей-практиків з різних індустрій та культур, аргументи яких є дуже потужні, відповідно, рішення дуже відшліфовуються. Ти виходиш з навчання з іншим контекстом і усвідомлюєш, що певних речей не бачив досі.

Після study group розпочинається саме навчання. Як я вже казав, ми працювали над 3-4 кейсами щодня, до кожного з них потрібно було прочитати велику кількість літератури. Найпотужніше, що дає Стенфорд, це команда і колектив, ця різноманітність думок, контекстів та поглядів і є найбільшою цінністю. До прикладу, в одній команді при розборі кейсу могли бути французи, які працюють 35 годин в тиждень і вважають, що це забагато, та корейці, які відпочивають один день на рік. Роль професора зводиться виключно до модерування. Він інколи задає контекст, створює батли для пошуку думок в групі, додаючи контраргументи тій чи іншій стороні.

О 16:00 офіційна частина завершувалася. У цей час до нас приїздили запрошені спікери-практики з Кремнієвої долини, дуже потужні люди, з якими ми мали змогу безпосередньо спілкуватися. Також самі учасники розповідали про компанії, в яких вони працюють, чим саме вони займаються. Коли працівник розповідає про свою компанію, можна дізнатися про її культуру, цінності, куди вона прямує. Я почав дивитися зовсім інакше, до прикладу, на Microsoft, коли ближче познайомився з людьми, які творять зараз цю компанію.

Про знання

Стенфорд дає дуже багато різних думок. Під кінець програми стає ще складніше, бо ти
переповнений інформацією, яка часто суперечить сама собі. Якось я підійшов до одного з професорів із запитанням: як бути, коли те, що почув щойно в нього на лекції, категорично суперечить тому, про що ми говорили з іншим професором кілька днів тому. Професор відповів дуже просто: «Я – теоретик, шукаю цікаві кейси, придумую рішення і ділюся ними. Якщо виходить справжньо і цінно – значить спрацювало, якщо ні, то далі шукаю. Ти – практик. Ти дієш. Наша задача тут, у Стенфорді, – дати тобі інструменти. А ти сам будеш приймати рішення, якими з них користуватися відповідно до твого контексту та обставин».

Це стало одним з найпотужніших Take aways, що я взяв для себе. В багатьох речах я був дуже операційною людиною: бачив проблематику і сам намагався все вирішити. Але в масштабі компанії, яка росте та розвивається, підхід має бути іншим. Я побачив силу різноманітності думок, побачив силу, коли в кімнаті ти далеко не найрозумніший і у вас відкрита та чесна дискусія на ту чи іншу тему. Я усвідомив, наскільки потужнішими виходять рішення під час таких батлів.

Про спільноту

Стенфордська community – назавжди. Програма офіційно закінчується клятвою кожного її учасника, що до кінця свого життя ти відповідатимеш на всі мейли та смс-повідомлення людей з Стенфордського ком’юніті. Відповідати – не висилати гроші чи вирішувати питання. Але відписувати ти повинен.

Стенфорд позицінує цю програму як Life-changing experience, і це правда. Впродовж наступних 2 років 70% людей змінюють роботу, 50% розлучаються, адже там ти об’єктивно змінюєш свій світлогляд. Стенфорд – це той досвід, де реальність та дуже великі очікування співпадають. І найбільш цінними є самі учасники програми. Вони всі дуже глибокі та потужні – кожен у своїй галузі. Стенфорд пропускає тебе через фільтр справді розумних людей, фільтрує твою стратегію, і коли вона витримує такий виклик, це дуже додає тобі снаги у подальшій роботі.