Управлінці вивчали практику постійного вдосконалення у міжнародному Kaizen-турі Японією

Учасниками шестиденного навчального Kaizen-туру LvBSу Японію стали 17 власників та керівників компаній з Києва, Львова і Рівного. Управлінці вивчали та практикували філософію Kaizen, яка полягає у постійному удосконаленні процесів у компаніях.

Під час туру (6-11 квітня) керівники побували у компаніях Toyota,  Avex, Kyowa, Subaru, Saden Corporation.

Першого дня у навчальному центрі HIRAYAMA TPS Dojo учасники прослухали курс про філософію кайдзен, принципи якого полягають у постійному удосконаленні від маленьких прикладних покращень до стратегічних змін.  Одна із найсильніших сторін такої практики – можливість забезпечити значний ріст виробництва через мінімальні фінансові і матеріальні затрати. 

Учасники туру познайомилися із виробничою системою компанії Toyota, отримати досвід з оволодіння технікою кайдзен, виконавши аналіз руху з використанням моделі виробничої лінії. «Ми проводили практичне заняття на «умовній лінії зборки» радіаторів, навчились правильно організовувати робоче місце, а також вести таблицю затрат часу на виробничі процеси, − коментує фінансовий директор LvBS, учасник туру Михайло Сало. – Під час навчання виробничу лінію потрібно було налаштувати таким чином, щоб на кожен наступний етап переходила продукція вже без браку. Кожен етап включав перевірку якості, отож вдалось оптимізувати процес і уникнути останнього етапу «контролю за якістю».

Наступного дня управлінці відвідали лінію зборки заводу Toyota, де на власні очі побачили як працює система KANBAN. Цього ж дня відвідали технологічний музей компанії Toyota, а в музеї авто мали можливість побачити кожну «деталь» автомобіля Toyota, ознайомитися як працює «зварювальна» лінія, лінія зборки та фарбування. А у «шоврумі» Toyota побачили найновіші моделі авто, які компанія зараз випускає.

Під час навчального туру керівники також відвідали компанію Avex, яка навчає інженерів, які складають і обробляють мікродеталі. Їх висока кваліфікація дозволяє Avex керувати інтегрованою системою для виробництва як прототипів, так і продуктів масового виробництва. Тут управлінці зустрілись з головою правління компанії Като Акіхіко.

У компанії Kyowa українські керівники зустрілись із президентом компанії Кіто Юдзі, яка є спеціалістом з універсальних шарнірів. Усі продукти компанії є оригінальними. Kyowa відрізняється тим, що сама розробила власну технологію холодної штамповки і виготовляє шарніри та шарові на замовлення різних компаній. Вони модернізували старе обладнання  і налагодили систему таким чином, що можуть виготовляти навіть одну індивідуальну деталь без якоїсь складної переналадки. Компанія також розробила та запатентувала своє оригінальне з’єднання для рульової тяги для автомобілів Lexus.

Михайло Сало: «Українське виробництво може конкурувати на глобальному ринку. Ми часто кажемо, що у нас застаріле обладнання. Однак приклад компанії Kyowa свідчить про те, що і без нового обладнання можна створювати інноваційні продукти. Треба лише шукати шляхи правильного використання і удосконалення того, що ми маємо».  

Після шестиденного навчального туру, учасники також мали культурну програму: вони відвідали історичні міста Нара і Кіото.

Управлінські висновки: чого українцям слід навчитись від японців:
-  любов до праці
-  чітке дотримання правил і  процедур 
В Японії дуже чітко відчувається як працюють правила і у суспільстві і у бізнесу. Правила є одні для всіх, і усі ними керуються. Як наслідок, це дає порядок, зрозумілість, стабільність
-  не метушитися, завжди закінчувати процеси
- Принципи Kaizen працюватимуть лише тоді, коли у компанії їх розуміють усі: від простого працівника до керівника
Кожен має думати як покращити певний процес, а пропозиції мають вислуховувати і приймати до уваги, дуже важливий зворотній зв'язок.  Постійне покращення – завжди на часі, особливо під час кризи, це безперервний процес.