Далеке прогнозування та прозорі правила гри: чого нам варто повчитись у німецьких підприємців?

Виїзний навчальний модуль для KEMBA Alumni LvBS 
Hanover, Germany 2014

Триденний виїзний навчальний модуль для випускників програми Key Executive MBA LvBS відбувся у Німеччині. Управлінці відвідали низку німецьких компаній, зустрілись з власниками і топ-менеджерами, побачили як функціонує виробництво у країні, чия економіка є найбільшою у Європі, і займає четверте місце у світі за рівнем ВВП.  

Субота, 6 грудня
Випускники KEMBA відвідали водоочисний завод Wasserwerk Wehnsen, який працює на ринку уже 60 років і займається переробкою та постачанням води. Кілька цікавих фактів: одна людина за день у Німеччині витрачає 120 л води, щороку за підключення води треба сплачувати 60 євро так званої абонплати, 3,4 євро німці платять за 1 тисячу літрів стічної води. На заводі також дізналися про вимоги до води, яку постачають населенню, і скільки це коштує у Німеччині.

Неділя, 7 грудня
Вранці побували на Літургії в українській Церкві. Наступною точкою модуля стало м. Вольфсбург, де спільнота Alumni відвідала величезний музей машин «THE AUTOSTADT: People, cars and what moves them». Саме там серед експонатів є перша у світі машина. Музей має дуже багато павільйонів і склад з машин на 20 поверхів. Ти обираєш, машину, яку хочеш побачити, її на твоїх очах опускають, авто можна оглянути, спробувати себе у ролі водія.

Понеділок, 8 грудня
Випускники KEMBA відвідали завод Volkswagen, де мали змогу побачити увесь цикл виробництва автомобіля. Завод почали будувати у 1955 році, а 1956 вже запустили виробництво. Щодня на заводі випускають близько 750 машин. Також тут виробляють кузови для машин Porsche panamera і відправляють їх у Лейпциг.

Цього дня управлінці також відвідали академію DMAN (Deutsche Management Akademie Niedersachsen), де зустрілись із директором з міжнародних відноси Harald Becke. Академія функціонує вже 25 років і має представництва у Москві та Шанхаї. Мета закладу –  допомагати компаніям у Німеччині і за кордоном налагодити ефективні ділові відносини.

 

Леся Корилкевич, директор ТОВ «Монстера-інвест»
У компанії Wasserwerk Wehnsen вразила довгостроковість їхнього прогнозування. Практика прогнозування на 30 років змушує призадуматися над якістю власних бізнесових і життєвих прогнозів. Наприклад, компанія передбачає загрози для якості питної води.

Volkswagen –  власне, завод, попри фантастичний рівень автоматизації, залишив, здебільшого, без емоцій, але з відкритим запитанням: коли в Україні з’являться такі виробництва? Дуже вразив музей. Рівень залучення відвідувачів, від дітей до дорослих – все працює на виховання свого споживача, на плекання думки: «Volkswagen – твій автомобіль, твій найкращий автомобіль».

Цей модуль був важливим для спільноти Alumni, бо дав нам розуміння, що ми спільно можемо впливати на своє життя, а, отже, на свідомість – все для змін на краще. Адже наше завдання, як випускників LvBS, – формування свідомої, активної спільноти, яка змінює себе і світ навколо себе, яка прагне не лише лишити світ кращим, а й, що важливо, самому користуватись благами змін. Для цього важливо відчувати плечі однодумців. Такі спільні речі, як ця поїздка, зміцнюють взаємини і гуртують. В результаті Alumni, як фундамент, для звершень у нашій країні, має діяти, впливати, але не миритись.

 

Юрій Самець, заступник керуючого міського відділення АТ «Ощадбанк», (м. Львів)
Дорогою до Німеччини, як і в будь-якій довгій подорожі, нас супроводжувала музика. Цього разу з нами була класика, драйвовий ОЕ, спокійна та меланхолійна Адель… Можливо, за збігом обставин, але такою я побачив країну, і такими виявились її жителі – строгі в дотриманні законів та у ставленні до роботи, драйвові у вмінні голосно і весело відпочивати на загальноміських різдвяних ярмарках та меланхолійні у побуті.

Завжди вражав у Німеччині порядок у всьому.  Для власного виправдання у нас, українців, сформувалась думка про дві сторони медалі – з одного боку, у них чисто, гарно, чітко, з іншого –  люди живуть затиснуті в рамки жорстких правил. Як виявилось, це лише стереотип. Німці надзвичайно відкриті до світу.

Так, у них сильна бюрократія, на наш погляд, вона навіть критична. Для прийняття рішення про капітальні витрати коштів громади, необхідно пройти чотири етапи слухань на різних рівнях, а потім затвердження у декількох федеральних інстанціях, зокрема і у антимонопольному органі. Але є один нюанс. Уся процедура триває  2 місяці! Як?  Є правила, яких дотримуються усі.

Дороги у Німеччині дозволяють не зважати на відстані. Автобани без обмежень і дисципліна на дорозі дають відчуття свободи і не приковують до одного місця. 500 км – не відстань, 200 км/год – не швидкість, 100 євро –  не гроші. Життя в оточенні тризначних цифр, напевне, змінює масштаби мислення. 

Міграція населення всередині країни діє як засіб від рутини в облаштованому побуті. Орендована квартира це – норма, робота за 100 км від дому – також норма, так само як перші діти у 40 років. Немає цінності створення запасів, а тому немає нічого зайвого  житті. Проживши 4 дні по-німецьки, для себе зробив висновок, що має бути золота середина між «хочу» і «можна».