Нові горизонти для інноваторів

Травневий модуль Програми з інновацій та підприємництва LvBS відбувався у Києві. Протягом чотирьох днів, 22-25 травня, студенти відвідали провідні українські та міжнародні компанії та бізнес-інкубатори, а також отримали неоціненну нагоду зустрітися з керівниками і власниками цих компаній та стартапів. 

День перший (22 травня)  -  "Цікава ідея"
Київський модуль розпочався у Київській школі економіки із зустрічі з Миколою Михайловим
, керівником порталу rabota.ua, найбільшого сервісу з рекрутування персоналу в Україні.  Він розповів свою історію успіху, як його проект з цікавої ідеї перетворився на лідера професійних порталів. Микола поділився досвідом стратегічного планування: «Немає такого поняття як strategic planning, є strategic thinking and executive planning, - вважає підприємець. - Ставтеся до ідей, які Ви зараз розробляєте, як до чогось, що Ви будете робити у майбутньому, тоді побачите, що рано чи пізно вони матеріалізуються. Прагніть втілити свої ідеї!».
Наступним пунктом київського модуля стала зустріч з Евелін Бучацькі, партнером бізнес-акселератора "Eastlabs". Вона розповіла про ідею заснування бізнес-інкубатора, а також про проекти, які реалізовують в рамках їхньої програми. «В Україні є багато талановитих людей, ми хочемо допомогти їм створити успішні компанії. Шукаємо найталановитіших, створюємо команду, обмежуємо їх у часі, допомагаємо закінчити проект», - каже Евелін.
Групі також випала нагода познайомитись з молодими підприємцями Олегом та Лідою, які переїхали зі Львова до Києва і вже півтори місяці працюють над своєю ідеєю у цьому бізнес-інкубаторі.
Перший день закінчився захистом проектів ідей у компанії «Майкрсофт Україна» за участі експертів:

- Дмитра Шимківа, генерального директора компанії «Майкрософт Україна»;
- Богдана Купича, директора "Founder Institute" в Україні, президент  "KMCore USA";
- Ярини Ключковської, керівника департаменту корпоративних комунікацій "Group DF";
- Дениса Довгополого, засновника українського бізнес-інкубатора "GrowthUp".
- Евелін Бучацькі, партнера бізнес-акселератора "Eastlabs".
Тепер, після порад експертів, перед учасниками Програми постає наступний виклик -
грунтовно пропрацювати власні проекти та підготуватись до захисту у вересні!

День другий (23 травня) - "День можливостей"
23 травня
для учасників Програми з інновацій та підприємництва можна охарактеризувати як «День можливостей». Він розпочався із зустрічі з генеральним директором та співвласником компанії «МоднаКаста» Андрієм Логвіним, який розповів про ключовий підхід у інтернет-продажах, так званий «E-commerce Big Mac», який складається із трьох елементів – Traffic, Product, Payment Logistics.
Другий день  у креативному просторі «Часопис» зустріччю з керівником українського бізнес-інкубатора «Grows Up» Денисом Довгополим. На його думку, успіх підприємця залежить від вміння фокусуватися на головному і відсікати неважливе: «Усі ваші гіпотези мають перевірятися ринком. Багато бізнесів згоряють, через те що проблема, яку вони намагаються «вирішити», є лише у голові підприємця».
Ключова порада Дениса для учасників Програми : "Work hard! Bring value! Work in a long strategy!".
«День можливостей» закінчили візитом у PR-агенцію «Newsfront», де зустрілись з генеральним директором Володимиром Дегтярьовим та поговорили про  критерії  інвестування в українські проекти з Наталею Березовською, керівником венчурної компанії «Detonate Ventures».

 День третій(24 травня)- "Великі компанії".
Цього дня учасники Програми з інновацій та підприємництва LvBSвідвідали великі компанії, які є лідерами на ринку інновацій.
Ранок розпочався із зустріч з Софією Оліфант. Генеральний  директор «3М Україна» розповіла про те, як у компанії апробують та впроваджують інновативні ідеї.
Приклад компанії «3М» показує, що інновації – це життєздатна, дієва та успішна  модель для роботи компанії.
- Climate of innovation created in «3M» by:
-Supporting individual initiative
- Providing time for creativity (15% - rule)
Цікавою стала розповідь про корпоративну культуру «3М»: «У нас людям дозволено робити помилки. Якщо ми їх будемо карати за це, вони просто боятимуться і не зможуть творити», – вважає Софія Оліфант.
Процес творення та впровадження інновацій, за словами гендиректора, доволі складний і довгий: «Важливо чути голос споживача – якщо інновація не відповідає його потребам, то у вас немає можливості її комерціалізувати. Ми не питаємо споживача, чого він хоче, – а які проблеми у нього виникають при використанні нашого продукту».
Процес від ідеї до впровадження у «3М» виглядає так: Ideas – Concept – Feasibility – Dev’t – Scale up – Launch – Post-launch
Щоб забезпечити надійні процеси у такій великій компанії дуже важливо зберігати чіткий алгоритм, який у «3М» працює за схемою: Process – Deadline – Measure – Analysis – Improve – Control.
По обіді учасники відвідали компанію «Крафт ФудЗ Україна», українське підприємство, що входить до групи компаній Mondelēz International, найбільшого у світі виробника шоколадної продукції, печива та цукерок, а також другого найбільшого у світі виробника жувальної гумки.
Учасники мали унікальну нагоду поспілкуватись з Оксаною Семенюк, директором відділу людських ресурсів «Крафт ФудЗ Україна» Україна та нові ринки Східної Європи та Центральної Азії та її колегою Ольгою Панівник.
«Як компанія ми придумали мрію, що хочемо нести смачні моменти радості для усіх аудиторій. Ми дуже емоційна компанія. І наше завдання – створити середовище, де люди хочуть працювати і можуть заряджати та надихати інших», – зазначила Оксана Семенюк. 
Додамо, що студенткою Програми з інновацій та підприємництва є спеціаліст відділу людських ресурсів «Крафт ФудС в Білорусії» Анастасія Бондаровська.

День четвертий(25 травня) - "Світ навколо Вас"
Останній день виїзного модуля учасники Програми з інновацій і підприємництва провели на натхненній ноті – у Київській школі економіки вони зустрілись із відомим економістом та політиком, народним депутатом України Віктором Пинзеником, а по обіді відвідали технічну студію «Винахідник».
Віктор Пинзеник
під час свого майстер-класу розповів про реалії та перспективи фінансової ситуації в Україні, які потрібно враховувати, коли починаєш власний бізнес.
Він також подав короткий аналіз економічної ситуації, у які зараз перебуває країна: «Інвесторові Україна не може дати фундаментальної цінності – метра з прогнозованою кількістю сантиметрів. У нас порушений фундаментальний баланс у платіжні та бюджетній системах: ми переживаємо проблеми економіки не тому, що у світі немає грошей, а тому що сюди бояться інвестувати».
На думку Віктора Пинзеника, ситуація не безнадійна: «Суспільство відповідальне за те, що відбувається. Однак проблеми здатні вирішити лише ми».
У технічній дитячій студії «Винахідник» учасники мали змогу ознайомитися із бізнес-моделлю, за якою працюють такі студії по всій Україні. Це також була чудова нагода зануритись у бізнес зсередини і побачити очі маленьких винахідників та їхній азарт, коли вони працюють над своїми проектами з конструкторами Lego.  

Керівник Львівської бізнес-школи УКУ Софія Опацька висловила вдячність усім партнерам та друзям LvBS, які погодились провести зустрічі з групою Програми з інновацій та підприємництва Львівської бізнес-школи у Києві під час виїздного модуля. «Нашу групу в темі стартапів надихали і давали цінні поради для подальшого розвитку Микола Михайлов, Евелін Бучацькі, Ярина Ключковська, Дмитро Шимків, Богдан Купич, Андрій Логвін, Денис Довгополий, Володимир Дегтярьов, Наталя Березовська, Анатолій Василюк. Про культуру компаній та корпоративні інновації ділились досвідом Софія Оліфант, Оксана Семенюк та Оля Панівник. Дякую за економічний погляд на справи Віктору Пинзенику, а також Kyiv School of Economics за інтелектуальний простір», – підсумувала керівник LvBS.

Учасники Програми про виїзний модуль у Києві:

Максим Лисак
Innovation is about implementation. Якими б чудовими не були Ваші ідеї, головне – їх реалізація. Успішність людини часто вимірюється не просто талантом, а тяжкою наполегливою працею. Висновок: менше мріяти – більше робити.
Ймовірність успішності проекту не залежить від його розмірів. Іншими словами, шанси успішної реалізації невеликого стартапу тотожна ймовірності реалізації глобального проекту. Тому не варто боятися масштабів,  варто думати глобально.

Ольга Доля
Виїзний модуль магістерської Програми з інновацій та підприємництва став найінтенсивнішим етапом навчанням за весь час мого освітнього процесу. Захисти ідей проектів перед фантастичним складом комісії, зустрічі з успішними людьми, дискусії на актуальні теми – це те, що перевертає твоє мислення з ніг на голову і, що заставляє тебе рухатись ще швидше.
Вразило тематичне наповнення модуля, коли одного дня власник успішної компанії ділиться власним досвідом створення стартапу та розповідає про проблеми швидкозростаючої компанії, а наступного дня – ти маєш унікальну нагоду слухати про переваги, які отримуєш, працюючи у системній великій компанії. Досвід успіхів та невдач, яким ділились з нами запрошені експерти, поради, які вони давали, – для кожного з нас складають величезну цінність і є джерелом для роздумів.

Більше про навчання на Програмі