Спілка українських підприємців (СУП) уже вдруге провела у Києві найбільший в Україні діловий форум SUP DAY FORUM. Окрім актуальних та проблемних тем для бізнесу, також на заході багато уваги приділили додатковій освіті.
Про важливість безперервного навчання для підприємців розповіла під час форуму Академічний директор Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) Ярина Бойчук: «Україні саме зараз необхідний зростаючий бізнес. Для цього підприємцям потрібно бачити нові можливості, приймати ефективні рішення, розуміти і брати на себе відповідальність за шляхи втілення цих рішень через процеси і людей задля зростання власного бізнесу. Все це дає бізнес-освіта у формі знань, навичок та бачення»
Учасники заходу також обговорили глобальні тренди в підприємництві, основні економічні та споживчі тенденції та особливості ведення бізнесу в різних країнах. «Українські підприємці мають грандіозний потенціал, аби здійснювати справжні прориви на вітчизняному ринку. Щоб стати конкурентоздатними їм треба вміти відстежувати світові тенденції та інтегрувати їх у локальні реалії. Так наш бізнес зможе самостійно створювати власні унікальні історії успіху, про які обов’язково дізнаються і в Україні, і за її межами», – відзначив В’ячеслав Клімов, президент СУП, співвласник компанії «Нова Пошта».
Ключовою темою форуму було питання виходу на нові ринки, а саме: пошук нових ринків, підготовка експортної стратегії, технічні вимоги та регламенти, створення глобального бренду. Було розглянуто кейси успішних експортерів, серед яких Ігор Гуменний (UBC Group), Наталія Єремєєва (Stekloplast), Тарас Вервега (SOFTSERVE) та інші.
Крім того, учасники форуму отримали практичні поради щодо того, як розвивати власний бізнес: що саме важливо знати і де взяти ресурси, які є міжнародні програми і банківські продукти для МСБ, які фінансові можливості пропонує ЄБРР та фонди прямих інвестицій.
Окрему увагу приділили питанню портфельних інвестицій. Адже інвестори – це не тільки гроші, але й інноваційні технології, кращі практики корпоративного управління та підтримка. «Досвід показує, що наявність фінансового інвестора дозволяє компаніям набагато краще проходити через кризові періоди. Наприклад, у 2008-2009 роках річний відсоток дефолтів портфельних компаній фондів прямих інвестицій був в 3 рази менше, ніж у публічних компаній,» – відзначив Костянтин Магалецький, партнер інвестиційної компанії Horizon Capital.
Читайте також: Key Executive MBA – це найінноваційніша, найдинамічніша та найбільш надихаюча MBA програма в Україні!
У межах дискусійної панелі про репутацію багато уваги приділялося прозорості ведення бізнесу, чесній конкуренції, сплаті податків тощо. «Коли інвестор аналізує компанію, яка сплачує податки на неринкових умовах, він враховує це для себе як ризик,» – зазначив Олександр Почкун, віце-президент СУП, керуючий партнер Baker Tilly Ukraine. Однак поняття репутації значно ширше та включає в себе не тільки фінансові показники. «Все більше українських компаній усвідомлюють важливість репутаційного менеджменту. Бізнесу сьогодні вже мало лише ефективно розвиватися, платити податки, інвестувати у КСВ тощо. Без налагодженої комунікації зі стейкхолдерами, репутація навіть дуже правильної компанії може постраждати через агресивну інформаційну атаку» – впевнена Катерина Засуха, виконавчий директор комунікаційної агенції GROU.
SUP DAY 2017 зібрав близька 400 учасників, серед яких представники малого та середнього бізнесу, власники та керівники українських підприємств, лідери українського ринку.