Продемонструвати приклад готовності до кризової комунікації, стати мемом та змусити увесь світ знову говорити про твій бізнес-проект – співзаcновник та лідер Facebook Марк Цукерберг 10 квітня прийшов до Сенату США, аби дати пояснення про те, якими даними користувачів оперує соцмережа, а також пояснити, як Cambridge Analytica отримала доступ до мільйонів профайлів юзерів Facebook.
Його виступ обговорюють усі. Повний відеозапис ви можете переглянути тут. Ми запитали у декана-засновника LvBS, проректорки Українського католицького університету Софії Опацької, які три висновки з поведінки Марка Цукерберга має зробити для себе бізнес у світі.
«Я б йому віддала належне за вміння вибачитись (хоча це вже не вперше). Також за конкретні кроки та інвестиції, які компанія робить зараз.
Ситуація була для нього незвичною (можливо кризовою), коли кожне слово чи фраза могли вплинути на вартість компанії, в порівнянні із сенаторами, які були, як риба у воді. Сенатори в США зазвичай мають добру освіту, роками будують кар’єру, мають професійні команди з добрим вишколом та мережею контактів і можуть на цей капітал опиратись. Проте варто оцінити сам факт, що СЕО вміє брати на себе відповідальність за компанію, знає, коли треба змінити футболку і джинси на костюм і як спілкуватись ввічливо з політиками, та витримати ту кількість журналістів перед початком засідання. До речі, багато телеканалів показували не лише трансляцію засідання, але й одразу показували, як змінюється вартість акцій Facebook на ринку.
Головне, щоб ця ситуація, де зачіпають важливі питання, пішла на користь суспільству загалом, у тому числі, кращій освіченості користувачів, а не нашому сусіду».
Довідка. У березні 2018-го розслідування The New York Times і The Observer of London оприлюднило інформацію про те, що фірма Cambridge Analytica зібрала для виборчого штабу Дональда Трампа дані про мільйони профілів користувачів Facebook у США, плануючи створити з їхньою допомогою програму для прогнозування і впливу на результат виборів.