Чому у конкурентному світі бізнесу одні компанії стають успішними, а інші провалюються? Що власник повинен знати про свій бізнес, щоб його компанія була успішною? І як вчасно через інновації та створення нової цінності для споживача змінити галузь і адаптуватись до змін?
Відповіді на ці питання ми з вами знайдемо на онлайн-курсі «Бізнес-дизайн» разом із Софією Опацькою та Роксоляною Вороновською.
Одна з тем курсу про міграцію капіталу. Поговорімо про це?
В останні десятиліття багато тривожних випадків почали підривати загальну віру в ринкову частку як остаточну мету й гарантію успіху в бізнесі. І саме через міграцію капіталу між галузями та через створення нових галузей компанії були змушені постійно перевинаходити свої бізнес-моделі.
Розуміння міграції капіталу означає для конкретного бізнесу вміння краще від конкурентів відповісти на 3 ключові запитання:
- Де ми як постачальники зможемо заробляти в майбутньому?
- Як змінюється клієнт, і як ми можемо визначити нову зону можливостей, щоб створити для нього цінність?
- Останнє і найважливіше питання, яку бізнес-модель нам потрібно розробити для майбутнього, щоб ми могли створювати цю цінність для клієнта і вловити нові можливості?
Класичний приклад — IBM у 90-х. Ключовий гравець ринку свого часу в комп’ютерній індустрії. Вони створили цінність і стали успішними, однак проґавили той момент, коли капітал почав мігрувати з їхньої галузі. Компанія згодом втратила сотні мільярдів доларів вартості тоді, коли маловідомі невеликі компанії зуміл спіймати цей втрачений капітал IBM і помножити. І це були не лише Microsoft чи Іntel, а також і CISCO та Dell, які працюючи з тими ж клієнтами, що й IBM та маючи доступ до приблизно таких самих технологій, розробили і використовували інший дизайн бізнес-моделі, що привело їх до успіху.
Є й інші приклади. Ми вже забули, якими невеликими були колись такі компанії як Toyota, Walmart чи Bloomberg, і якими гігантами вони стали зараз.
Одне із найскладніших завдань — це зрозуміти механізм, як саме відбувається міграція капіталу.
Задумайтесь на хвилинку про ті індустрії, які є зонами безприбутковості?
Сьогодні безприбуткові зони — усюди, і вони невпинно розростаються. Карта сучасної економіки вкрита дедалі численнішими й більшими плямами безприбутковості. Парадоксально, але завзяте прагнення до збільшення ринкової частки може бути головною причиною появи в економіці безприбуткових зон.
Саме на курсі ви дізнаєтесь про 2 питання, які є небезпечними і говорять про те, що прийшов час подивитись на бізнес під новим кутом.
Цікаво також подивитись на останні тенденції в галузі медіа в зв’язку із COVID-19 — це ви можете знайти у додаткових матеріалах в межах онлайн-курсу «Бізнес-дизайн», що розпочнеться вже 7 грудня 2020 року.
Нагадуємо, що у вас ще є можливість зареєструватись!