Успішне виконання завдання дуже часто залежить від того, наскільки правильно була поставлена задача. Що потрібно знати про бриф (опис задачі, технічне завдання) і як його заповнити так, щоб результат тримісячної співпраці не вжахнув вас? Читайте поради від засновника та CEO агентства Gram Branding Олександра Топольницького, викладача програми «Маркетинг для бізнесу».
«Пам’ятайте: якщо ваш бриф буде посереднім – таким же буде результат», – наголошує Олександр. За його словами, писати бриф повинна людина, яка приймає рішення, а не делегувати цю задачу кому-небудь іншому.
Що повинен робити документ?
- Сформувати образ результату
- Дати розуміння, яке агентство потрібне
- Надихати агентство
- Давати критерії оцінювання результатів агентства
Реєструйтесь на навчальну програму «Маркетинг для бізнесу»
У самому брифі слід поставити задачу і одночасно надати всю необхідну інформацію. Максимально багатослівно розказати про свій продукт чи послугу, в якій категорії на ринку представлені, описати своє позиціонування та цільову аудиторію.
Якомога детальніше опишіть вашу цільову аудиторію та buyer персону: середовище, в якому вона живе, потреби, цінності, мотивацію, поведінку. Для кращого розуміння варто написати, які є страхи, бар’єри, стереотипи та упереджене ставлення цільової аудиторії щодо продукту.
Про свій бізнес ви повинні сказати: навіщо він клієнту, і чесно про переваги та недоліки свого продукту. Агентству також важливо розуміти ціновий сегмент продукту чи послуги.
Опишіть власне позиціонування на ринку: у чому суть бренду, що ви обіцяєте клієнтам, емоційні та раціональні переваги, бренд-персону (характер та цінності бренду), атрибути бренду, інсайти.
У гайдлайнах вказуйте бажані та небажані кольори, точне формулювання назви, технічні вимоги, тощо, щоб агенство не пропонувало ті рішення, які вам точно не підходять.
У задачі ви повинні описати причини, чому вам це потрібно, яких цілей в результаті ви плануєте досягти, ключове повідомлення, яке плануєте донести до своєї цільової аудиторії, а також описати, які ваші основні побоювання. Одне з ключових, що ви повинні сказати – основні вимоги, яким повинен відповідати проект.
Чого не варто робити при заповненні брифу:
- залишати порожні рядки,
- давати заповнювати асистенту, маркетологу-початківцю,
- робити поверхневий опис цільової аудиторії,
- писати «на розсуд агентства», «запропонуйте свої варіанти»,
- використовувати слова-кліше: сучасний, модерний, модний, технологічний.
Чим відповідальніше та скурпульозніше ви заповните бриф, надісланий агентством, і більше інформації ви надасте – тим якіснішим буде результат вашої співпраці.
Реєструйтесь на навчальну програму «Маркетинг для бізнесу»