Під час щорічної зустрічі LvBS Alumni Leadership Day, що відбудеться уже завтра, 19 листопада, будуть оголошені переможці премії LvBS Alumni Awards. Це нагороди у номінаціях, що засвідчують соціальну відповідальність лідера в часі війни в дії, вплив на суспільство, прорив у бізнесі в період війни, приклад лідерства і відновлення після важких перепон.
У категорії Service and Impact 2022 (соціальна відповідальність лідера в часі війни в дії, вплив на суспільство, розвиток громади та соціальної відповідальності, рішення, впроваджені системно) маємо наступних номінантів:
Олеся Єдинак-Хома, випускниця MSc in Technology Management, компанія Yedynka Digital
З перших днів війни Олеся організувала разом з командою та за підтримки Бізнес-школи УКУ проєкт Do Business with Ukrainians, який допомагає розповісти про український бізнес за кордоном, підтримати українських підприємців з різних галузей і створити нові можливості для експорту у такий непростий час. Проєкт створює містки взаємодії, його учасники – українські бізнеси мають змогу брати участь у тематичних виставках, взаємодіяти з різними інституціями, в тому числі державними, та посольствами. Він допомагає їм заходити нових партнерів, його учасники, а саме 10 українських виробників цьогоріч були представлені на виставці Warsaw food Expo 2022, а також організували Germsn Pitch Day 2022.
Андрій Сабанський, випускник MSc in Technology Management, проєкт TacticMedAid
З лютого місяця Андрій з командою працював над запуском та розвитком проєкту TacticMedAid – навчання домедичній допомозі при пораненнях для військових, системний розвиток навчального напрямку. З серпня 2022 вже як ГО «Тактична медицина України» – із налагодженою роботою з першим фондом для проведення тренувань військових (ТССС) та вчителів (UniTactic).
1. Станом на 4 листопада 2022 понад 2000+ військових пройшли навчання наочно.
2. Застосунок TacticMedAid (Andoid/IOS) 80K+ користувачів із визнанням виконавця методологічної частини МОЗ
3. Навчальний бот (~500 користувачів на день).
4. Відео-курси для військових (17 тис. годин перегляду матеріалів).
5. Створені навчальні канали для військових медиків у Телеграмі (10К+), для цивільних у Viber. Все у вільному доступі виконано за світовими протоколами домедичної допомоги з рекомендацією від Дії.
Вікторія Бутеленко, випускниця MSc in Innovations and Entrepreneurship, майстерня Impro.
Колеги називають Вікторію захисницею культурного фронту. Вже на 3 день війни команда Майстерні Impro на чолі з Вікторією облаштувала у своєму театральному просторі прихисток для вимушених переселенців. За декілька тижнів роботи через прихисток на базі Майстерні Impro театру пройшло понад 100 людей, частина з яких була з домашніми улюбленцями. Коли потік переселенців трохи вщух, було прийнято рішення, що бізнес має працювати далі.
Вікторія розуміла, що людям буде ніяково ходити на вистави та навчальні курси з імпровізації, бо в країні повномасштабна війна і взагалі не до розважальних подій. І тоді команда проробила велику комунікаційну роботу зі своїми клієнтами: імпровізація може допомогти відволіктися від стресу та постійного читання новин. І це спрацювало, 80% клієнтів повернулися на імпровізаційне навчання.
Майстерня Impro театру віддавала і віддає половину прибутку від усіх проданих квитків на імпровізаційні вистави на потреби ЗСУ. Вікторія каже, що це їхній культурний фронт, це їхня соціальна відповідальність бізнесу. Станом на зараз вони задонатили понад 100 000 грн, що для мікробізнесу помітна сума. Зараз майже через 9 місяців війни Майстерня Імпро театру змогла відновити довоєнні прибутки і потрохи зростає.
Андрій Дзюбан, випускник Key Executive MBA, співвласник мережі «Майстерня карамелі», ресторану Tante Sophie, переможець LvBS Alumni Awards 2018 у номінації The Business Breakthrough.
У перші тижні війни організував логістичний хаб в Європі для ефективного постачання гуманітарної допомоги, та засобів такмеду.
Частина персоналу «Майстерні карамелі» та ресторану Tante Sophie пішла на фронт, частина долучилася до тероборони та волонтерського руху на арені «Львів». «Коли все почалося не було часу думати про те, як втримати бізнес. Думали про критичні завдання, які потрібно покрити вже і негайно. У цю хвилю ніхто не думає про прибутки. Головне питання, щоб люди мали зарплату, могли прогодувати сім’ї, плюс ті гроші, які надходять, витрачаються на нагальні потреби», – зазначив Андрій Дзюбан.
Марта Шушереба, випускниця MA in Human Resources and Organization Development, HRD у Івано-ФранківськГаз
У кризовій ситуації реорганізувала роботу АТ «Івано-Франківськгаз» так, щоб оперативно реагувати на потреби військових та вимушених переселенців. З ініціативи HR на базі підприємства у березні 2022 року був створений гуманітарний хаб для прийому вимушених переселенців. В одному з виробничих приміщень переобладнали декілька офісних кімнат під житлові, зробили кухню та зручності. За перших кілька місяців війни тут прийняли понад три десятки колег, які переїхали із зони активних бойових дій.
Підпорядкований їй «Освітній простір» перетворився на волонтерський штаб. У перші тижні повномасштабної війни тут плели маскувальні сітки, а згодом переформатувались у швейну майстерню, в яку залучені працівниці підприємства, де зараз відшивають спальники та футболки для ЗСУ.
Завдяки зусиллям Марти підприємство знайшло можливості працевлаштовувати колег, що приїздять з інших регіонів та інших ВПО, при цьому зберігаючи високу ефективність бізнесу.
Оля Герус, випускниця MA in Human Resources and Organization Development, HR у Booking.com
На початку повномасштабної війни Оля консолідувала зусилля кількох організацій для забезпечення рідкісними ліками пацієнтів та пацієнток по всій країні, які через перебої з постачанням, залишились без життєво необхідних препаратів. У зонах бойових дій кількість людей, які потребують критичних ліків, велика, та наявні ініціативи не встигають задовольняти ці запити. Серед цих людей і особи з обмеженнями руху, що не можуть евакуюватись, і діти з епілепсією, і поранені мирні жителі, і захисники та захисниці України, і багато інших.
Тому метою об’єднання стало забезпечити необхідною медичною допомогою і ліками людей, які знаходяться у зоні бойових дій чи близько до неї, зокрема маломобільних осіб.
До об’єднання увійшли Пласт – український скаутинг (Медична служба НСОУ Пласт), Пацієнти України, Твій сімейний лікар (проєкт Superwise та благодійної організації «100% життя» Мережа ЛЖВ), Український католицький університет та Liki24.com
Об’єднання успішно функціонує і наразі, відстежуючи ті рідкісні потреби різних груп пацієнтів, які не покривають відновлені офіційні канали і, задіюючи пластові зв’язки по всьому світу, забезпечують людей у скруті життєво необхідними ліками.
Ірина Тимощенко-Петрова, випускниця MA in Human Resources and Organization Development, яка стала в цьому році директором цієї програми.
Ірина є співзасновницею бюро стратегічного супроводу Superwise та проєкту «Твій сімейний лікар» – довготривалої соціальної комунікаційної кампанії. Мета проєкту – зміна ставлення до турботи про своє здоров’я за рахунок підтримки реформи системи охорони здоров’я та поліпшення іміджу первинної ланки медицини. Після повномасштабного вторгнення команда «Твій сімейний лікар» реалізувала:
– Проєкт «Лікарі на зв’язку» (спільно з МОЗ). Фактично інформаційно-роз’яснювальний проєкт як отримати консультацію лікарів дистанційно.
– Проєкт для підтримки людей у стресових ситуаціях. Серія коротких анімаційних роликів від провідних психологинь і психологів України.
– Навчальний курс для лікарів ПМД про ускладнення в сфері психічного здоров’я за рахунок надзвичайних станів. Курс розміщено на платформу ЦГЗ.
– Участь в гуманітарному об’єднанні для доставки рідкісних ліків у регіони, де були порушені логістичні ланцюжки. А також постійні комунікації на сторінці бренду з порадами щодо підтримки свого здоров’я. Дискусійні клуби з аналізом взаємодії первинної і вторинної ланки медицини, лобіювання змін в НСЗУ та ЦГЗ.
– Організація регіональних осередків сімейних лікарів, які в більш тісному колі можуть обговорити проблеми і задачі регіону, організація зустрічей-обміну досвідом з лікарями Стенфорду, Гарварду та інших провідних університетів. Наразі йде підготовка кампаній щодо протидії соціально значущим хворобам. Зокрема, боротьба зі стигмою щодо ВІЛ та популяризація профілактичного тестування (останній тиждень листопада).
Зоряна Богдан та Наталя Векслер, програма Key Executive MBA, співзасновниці Клубу Мальви.
У часі війни збереження фізичного і ментального здоров‘я стає надважливим завданням для кожного. Клуб Мальви допомагає жінкам не втратити мотивацію до регулярних занять спортом та зберегти системність у ці надскладні части. Саме спорт, особливо спільні тренування, які заряджають колективною енергією, дають можливість підтримувати форму та боротися з негативними емоціями. Війна негативно вплинула на психічне здоров’я жінок: стрес, апатія, тривожність – саме групові заняття спортом допомагають знизити рівень кортизолу, поновити запас життєвих ресурсів. Клуб також підтримує армію, було організовано дві благодійні події на підтримку ЗСУ.
Інга Кординовська, власниця юридичної компанії в Одесі, під час війни заснувала і очолила гуманітарний волонтерський центр Одеси (ГО «Адвокація міста»), випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship.
«Фактично за два місяці з волонтерського центру, який не існував, ми перетворились на один з найбільших центрів на півдні, який допомагає, як мінімум, всій східній Україні. Це дуже непросто. Тому що обсяги потреб зростають, зараз дуже сильно впала кількість гуманітарної допомоги, яка надається. Іноді бачиш такі заявки, коли просто хочеться плакати. Люди просять 100 буханок хліба, і це в ХХI сторіччі, це просто жах. – Розповідає Inga Kordynovska (Дробінова), випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship. – Люди, кожен з нас може зараз більше, ми повинні про це пам’ятати і виходити за межі всіх можливих ресурсів, всього того досвіду, який ви мали – кожен з вас може більше». Більше про діяльність Інги тут.
Мартин Ковалко, випускник MSc in Innovations and Entrepreneurship Бізнес-школи УКУ, ініціатор проєкту https://saveukraine.city/
Це волонтерська ініціатива спрямована на надання гуманітарної допомоги людям, які знаходяться в гарячих та критичних точках.З перших днів війни вони ініціювали проєкти під умовними назвами «Гості». Відкрили разом з командою кілька притулків для переселених осіб. Окрім того займаються збором гуманітарної допомоги, складською логістикою та перевезеннями. Щодня доставляють 7 вантажних автомобілів у різні міста України, де люди потребують допомоги найбільше.
Станом на зараз уже вдалося їм зібрати $ 178 767, доставити 123 345 тон вантажу та допомогти 124 456 особам.
Сергій Прокопенко, випускник MSc in Innovations and Entrepreneurship з Харкова, CEO та координуючий редактор Gwara Media,Project Coordinator у Global Shapers
З початку війни Сергій не покидав Харків і на сторінках своїх медіа висвітлював актуальні події регіону. Зокрема,вийшов на міжнародний рівень, платформу читає весь світ. Доєдналися до Eurozine – мережі з 90+ журналів про культуру в 35+ країн ЄС+. Видання має досвід співпраці з міжнародними редакціями: у квітні вийшов документальний фільм «Ukraine: A City Under Siege» спільно з Al Jazeera. Наразі Gwara Media працює над документальним фільмом про воєнні злочини за підтримки «Deutsche Welle Україна».
Gwara Media пише про соціальні зміни в Харкові та Україні. Англомовну версію вирішили створити, щоб більш оперативно доносити до міжнародної авдиторії, в тому числі журналістів, актуальну інформацію про життя Харкова. «Спочатку ми запустили новини англійською мовою у нашому твіттері, а потім вирішили зробити повноцінну версію розділу новин на сайті. Місто зараз є одним з епіцентрів воєнних дій, тому важливо зробити інформацію з перших рук доступною», – зазначив редактор-координатор Gwara Media Сергій Прокопенко.
«З початку повномасштабної війни ми зрозуміли також, що маємо знайти спосіб, як системно боротися із пропагандою. Так ми створили бот «Перевірка», який допомагає нам боротися з фейками інформаційній війні», – розповів Сергій.
Анастасія Слюсаренко, випускниця MSc in Innovations and Entrepreneurship, Co-Founder у Tarilka.org
Анастасія з початку війни координувала роботу продовольчого банку їжі «Тарілка», який рятує з магазинів та закладів харчування їжу на межі терміну придатності та передає її людям у скрутному становищі, зокрема відправляли її в гарячі точки. У 2021 році ініціатива врятувала від сміттєзвалища близько 14 000 кг продуктів харчування та видала приблизно 3200 наборів. Цього року активісти/ки також підтримують військових і людей з прифронтових регіонів. Місія продовольчого банку «ТАРІЛКА»: подолання голоду українців, що живуть на межі бідності або ж опинились у скрутному становищі через військове вторгнення росії.
«Ось уже 9-ий місяць триває наша співпраця з World Food Programme, в межах якої ми, десятки наших партнерських організацій та пекарень, а також сотні волонтерів щодня роздають хліб і консерви потребуючим на Сході та Півдні України. Коли ми починали цей проєкт, ми навіть не думали, що зможемо вийти на такі показники. 12 МЛН ХЛІБИН, починаючи з березня, роздали волонтери потребуючим у Дніпрі, Харкові, Миколаєві та областях».
Також Анастасія була співорганізаторка ініціативи з виготовлення патріотичних футболок. Виручені кошти за всі футболки були передані до фонду Пласт Львів, який ефективно забезпечує найнеобхідніші речі для захисників України по конкретних запитах з передової.
The Business Breakthrough 2022 (прорив у бізнесі в період війни, або розвиток індустрії в цілому, вихід на експорт, впровадження інновативних рішень). У цій категорії номінуються:
Арсен Шлапак, випускник Key Executive MBA, директор та співвласник мережі кав’ярень KREDENS CAFE.
Арсен активно розвивав мережу під час війни, відкрив два нові заклади у Львові: KREDENS на Стрийській та на Зеленій 151, оновлену кав‘ярню на Валовій.
Одна з кав’ярень на початку війни почала працювати не з продажу кави, а готувала обіди для наших захисників. Тут готували близько 60 обідів щодня, плюс випічку. Арсен також займався волонтерською допомогою, зокрема самостійно організовував і відправляв авто для ЗСУ. Більше про історію Арсена можна прочитати тут.
Максим Лисак, випускник MSc in Innovations and Entrepreneurship, компанія Startup Depot Co-founder, Chief Growth Officer at Mate Academy (інтерв’ю).
Максим разом з партнерами створив успішну компанію на українському ринку. В період війни вони вийшли на глобальний ринок, відкрили офіс в інших країнах і почали ставати глобальною компанією. Їхня компанія входить в переліки топ-українських стартапів. Значну частину своїх прибутків вони передають на допомогу армії.
Андрій Бандрівський, випускник Key Executive MBA, співзасновник компанії Gorgany.
У цьому році вийшли на ринок Румунії та та розширили виробництво під брендом Turbat. Зокрема, їхня продукції – спальники Turbat відшивалися для українських захисників. Більше про це можете переглянути тут: «Реалії нового часу. 10 днів на розробку і виготовлення нового спальника. Зроблено в сильній Україні».
Весною в Turbat у прискореному режимі пошили майже 14 тисяч нових виробів на потреби військогово часу (термобілизна, фліс, спальники), що склало приблизно третину від планів компанії на сезон. У травні Gorgany активізували дії на експорт. Стали учасниками виставки ISPO (поза дедлайном), ініціювали стенд у якому була соціальна частина про «туристичне спорядження на війні» і вивезли з собою ще три українських брендів-виробників. На виставці знайшли нових дистриб’юторів: Швейцарія, Естонія, Молдова.
Окремо компанія підсилила свої позиції в Румунії і Чехії: зібрали перше передзамовлення серед дилерів свого дистриб’ютора.
Цього місяця знову представлені на міжнародній виставці та отримали нагороду ISPO за пуховий спальник Ultar. «Це як Оскар в туристичному спорядженні. За цю нагороду змагаються всі найкрутіші світові бренди, очікуємо через це посилену увагу до Turbat, до українського бренду і до виробництва в Україні загалом. Це перша нагорода такого рівня для українського бренду туристичного спорядження»,– наголосили в компанії.
Також після початку війни один з випускників Бізнес-школи УКУ Роман Петриляк запустив технологічне швейне виробництво в Стрию під вироби Turbat. Це чудовий приклад партнерства серед випускників LvBS.
У номінації The Leadership through Resilience 2022 (приклад лідерства і відновлення після важких перепон, адаптивність і швидкість, запуск послуги, яка критично необхідна у військовий час чи яка не існувала раніше, заповнення прогалин) наступні кандидати:
Мар’ян Савка та Ростислав Оленчин, випускники MSc in Technology Management
У перші тижні війни налагодили роботу логістичних хабів в Європі для ефективного постачання гуманітарки, такмеду тощо. Збудували інформаційну систему для забезпечення логістики.
Олена Скляренко – засновниця та партнер агенції організаційного розвитку, випускниця MA in Human Resources and Organization Development, викладач дисциплін «Управління персоналом» та «Організаційний розвиток».
Консалтинг, чи не перший вид послуг, від якого відмовляються в кризові часи більшість компаній. І зовсім молода агенція організаційного розвитку svoe.agency – один з перших бізнесів, який мав би залишитися без клієнтів під час війни за всіма законами жанру. Проте сама ідея організаційного розвитку полягає в тому, аби визначити стан компанії з урахуванням усіх внутрішніх і зовнішніх обставин та знайти оптимальне рішення для поточного моменту. Для когось – зменшитися, для когось навпаки – скористатися моментом. Що зробили svoe.agency?
За півроку війни всі клієнти svoe.agency відновили співпрацю, проте самі проэкти змінилися:
— хтось був стартапом, що планував швидкий розвиток в Україні, а тепер працює на європейський ринок;
— хтось був системним та сталим бізнесом, і в один день перетворився на стартап;
— хтось створював новий продукт, і зараз користається конкурентною паузою, щоб випустити його вчасно;
— хтось створював нові структури, і наразі продовжують, але вже з урахуванням нових викликів.
Фактично, не лише забезпечила роботу своїй компанії, але і допомогла іншим компаніям знайти вихід в скрутних обставинах.
«Здатність бути не тільки експертами, але й підтримкою для клієнтів, щиро перейматися їхніми потребами та робити більше, ніж в контракті – запорука стійкості будь-якого бізнесу. Якщо ви вмієте якісно працювати зі своїми клієнтами, ви не будете змушені змінювати профіль діяльності навіть під час найбільшої кризи», – каже Олена Скляренко.
Ірина Фіщук, випускниця MA in Human Resources and Organization Development, запустила лінію харчування для військових у польових умовах.
Ірина впроваджує іновативні рішення, запускає послуги, критично необхідні у часи війни, розвиває громаду. Наразі Ірина має два нових важливих проєкти: перший – це готова домашня їжа (Їжа перемоги) для екстремальних умов. Зараз відлагоджують, готують різдвяні пакунки для воїнів (це страви різдвяного столу). Цей проєкт зараз більше працює як волонтерський, з часом Ірина з чоловіком планують переводити його у бізнес. Проте вже зараз мають виробничі потужності на 40к порцій.
Другий проєкт – це допомога в релокації, проєкт Ridni. Тут цільова – це крафтові виробники та малі та середні бізнеси. Спочатку допомагали з першими питаннями при переїзді в Івано-Франківськ, далі зробила відеопроєкт про підприємства, які релокувалися. Зараз готують схожий проєкт на Львівську область. Це для того, щоб розповісти про різницю між регіонами і щоб МСБ обирали регіон відносно потреб власного бізнесу.
Юрій Самець, випускник Key Executive MBA, ТзОВ «Самбай» сімейна одягова компанія, співвласник. ГС Західноукраїнський кластер індустрії моди, Голова наглядової ради.
З початком війни спільно з іншими учасниками кластеру та міською радою налагодили виробництво літньої польової форми та три місяці над цим працювали. Забезпечили формою територіальну оборону та підрозділи на передовій. З початком евакуаційних заходів забезпечили волонтерів сигнальними жилетами для роботи на Залізничному вокзалі.
В червні 2022 повернулись до експортного контракту, разом з тим періодично виготовляючи дощовики для військових.Окрім сприяння у проектах з пошиття військового одягу, Кластер за підтримки міжнародних партнерів активно працює над підтримкою бізнесу та допомогою ВПО.
Спільно з UNDP створюються швейні коворкінги у Львові та Івано- Франківську, в тому числі для ВПО з метою перепрофілювання та підтримки започаткування власної справи.
Спільно з GIZ створюється виставковий майданчик Fashion Park Lviv у Варшаві для підтримки виробників та брендів у виході на міжнародні ринки.
Подано заявку у складі міжнародного консорціуму з 14 країн на створення інноваційного центру України у Бельгії. Метою проєкту є створення умов для розвитку українських брендів на міжнародному рівні та залучення інвестицій.