Рон Бойр: Антикризове управління для трансформації бізнесу

3 Тра 2022

«Більшість інструментів і рамок оцінки ризиків є не менш важливими, аніж люди, які їх реалізують. Одні з найкращих просто створені розумними людьми, які знають свій бізнес і культуру своєї компанії» – Рон Бойр, MBA випускник Бізнес-школи Колумбійського університету, партнер у Valize та директор Upland Group. Під час вебінару Рон поділився власним досвідом на тему антикризового управління та надав деякі приклади для створення плану дій у часи невизначеності.

 

Чи є лідерство найважливішим аспектом антикризового управління?

У мене є фундаментальна філософія про те, що кожна людина певним чином є лідером. Немає людей, які були б чисто лідерами чи виконавцями. Лідери роблять, а виконавці керують. Тому необхідно, щоб усі розуміли важливість своєї ролі у подоланні кризи, виконанні дій, прийнятті рішень та втіленні задуманого в життя.

Під час кризи лідерство має вирішальне значення, і ось деякі його основи:

  • Чітка та зосереджена комунікація. Ваші дії є ключем до успіху у кризовому управлінні. Те, як ви збираєтеся виконувати ці дії та комунікувати про них на всіх рівнях вашої організації, є критично важливим.
  • Підтримуйте ваші внутрішні та зовнішні складові команди. Очевидно, якщо ваша орагнізація перебуває у кризі, серед вашого оточення точно є люди, яким потрібно, щоб ви діяли та керували. Є ваша команда в середині компанії, яка хоче знати, що вони повинні робити і хто має право приймати рішення. Є також ваші партнери та підрядники, і ви їм теж потрібні.
  • Управління на передовій означає бути відкритим, впевненим та доступним. Важливо говорити своїй команді правду, навіть коли це дуже боляче. Ви повинні бути впевнені у своєму процесі та бути більш помітними. Люди мають знати, що хтось керує і є план дій. Також важливо забезпечити доступ до менеджменту та ресурсів компанії.

Як впоратися з недовірою?

Довіра до людей, які приймають правильні рішення, рідко спричинить катастрофічну проблему, особливо у великих організаціях. Довіра дуже динамічна, і одна з речей, яка її прискорює це криза. Ви можете побачити, як люди справді поводяться, коли переживають біду. З мого досвіду, коли ти говориш: «роби правильно», переважна більшість людей буде робити правильно. Та коли я роблю неправильні речі, вся компанія зрозуміє це. Вкрай рідко хтось показує, що не заслуговує вашої довіри в цей час. Тож не переймайтесь цим, хвилюйтеся про те, що вони зроблять, щоб покращити ситуацію.

Процес антикризового управління.

В ідеалі ви повинні почати планування ще задовго до того, як криза справді трапиться. Наступні запитання допоможуть вам структурувати інформацію та розставити пріоритети завдань під час формування плану.

  • Що може піти не так? Існують контрольовані кризи, які можна запобігти. У цьому випадку, ви залучаєте технології, та організовуєте роботу таким, чином, щоб цього не відбулося. Також у вас є команда, яка розуміє, що може піти не так в режимі реального часу. Але, на жаль, більшість криз є неконтрольовані.
  • Що ми можемо зробити? Це продумування сценаріїв виникнення проблеми, перш ніж це дійсно трапиться та прийняття рішень щодо подальших дій.
  • Хто буде діяти? Ви повинні думати про команди на передовій і планувати їхні дії відповідно.

Шість кроків плану антикризового управління.

  • Створіть команду лідерів. Лідерів необхідно визначити та розподілити до початку кризи. На відміну від інших типів менеджменту, кризове управління справді вимагає сильної залученості керівництва. Не можна залишати лідерів осторонь, щоб вони лише надсилали електронні листи. Їх потрібно виводити назовні і бачити в процесі.
  • Сесії оцінки ризиків. Це не означає, що ви зможете визначити всі ризики. Наприклад, є проблема, яка сталася на виробництві, і ви не планували цього, не знали, що це трапиться. Проте у вас був перелік ситуацій, які можуть статися і ви працювали по ньому.
  • Оцініть потенційні наслідки. Подумайте, якщо це станеться, як це може вплинути на бізнес і як ви можете з цим впоратися.
  • Складіть план дій. Перегляньте детально з ким та як ви будете спілкуватися та як буде виглядати ваш покроковий процес. Разом з тим, коли щось трапляється, це завжди інакше. Як кажуть, жоден план не витримує зіткнення з ворогом. Тому гнучкість вже сформованого плану є абсолютно критичною.
  • Перевірте свій план. Шукайте помилки, спровокуйте ситуацію, де ваш план не спрацює, перші ніж вам доведеться його виконувати.
  • Будьте в курсі. Це означає, що розуміння самої ситуації та  підтримка актуального мислення важливіші, ніж сам план.

Як компанії пережити кризу?

Загалом компанії та люди, які постраждали від кризи, не були готові до неї. І для більшості компаній, які зазнали краху, це, як правило, було фінансове питання. Вони взяли занадто багато кредитів і не спланували належним чином свої ресурси, наприклад працівників чи обладнання. Були допущені помилки, що вели до кризи, тому, коли вона дійсно настала, такі компанії зазнали невдачі.

У випадку з сім’єю, якщо ви зазирнете в холодильник, а там одна банка арахісової пасти, а в машині немає пального, – ви не готові до життя. І підприємства повинні також бути готові до життя.

Проходячи практично через будь-яку кризу, в бізнесі чи особисту, ви завжди стаєте сильніші. Ви робите речі, які не підозрювали, що можете робити. Підприємства теж роблять речі, які вони ніколи не уявляли, що можуть. Ми ніколи не думали, що об’єднаємося з нашим найбільшим конкурентом для доставки води в Луїзіану. Так само і з людьми. Ви переживаєте кризу і кажете, що ніколи не знали, що можете бути такими сильними. І тоді ви і ваші діти ще більш підготовлені, тому що тепер ви краща, сильніша людина.

Занотувала Олена Мордачева