Адріан Сливоцький: як навчитись перемагати у кризу?

2 Тра 2020

Чому асиметричне мислення у час кризи вкрай актуальне? Як стати активним менеджером свого навчання? Коли найвдаліший час для запуску стартапу? Які перспективи України у час кризи та змін? – Найцікавіші нотатки із заключної лекції онлайн-курсу «Давид перемагає» від бізнес-футуролога Адріана Сливоцького. 

Перший авторський онлайн-курс бізнес-мислителя, партнера компанії Oliver Wyman Адріана Сливоцького та LvBS «Давид перемагає» закінчився підсумковою лекцією-дискусією. Подаємо коротке резюме вебінару. А також нагадуємо, що незабаром стартує новий набір на онлайн-курс. Якщо ви хочете приєднатися, заповніть коротку форму і ми надішлемо всі деталі. 

Зареєструватись

Чому асиметрична модель?  

Ніхто з нас не знає, скільки триватиме пандемія: рік, два чи десять. Уже з’являються статті про нову добу строгих обмежень. Тому асиметричне мислення зараз набагато потрібніше, ніж 6 місяців тому. 

Модель асиметричної конкуренції складається із восьми важелів впливу. Вона відстежується у таких відомих лідерів як Стів Джобс, Джефф Безос, Ілон Маск. І водночас історія асиметричної боротьби сягає в далеке минуле.

Для України, яка немає ресурсів, ця модель не просто питання вибору, а обов’язкове знання! Вона вчить мистецтву перетворення мікроресурсів на масштабні результати для користі людей. Спробуймо опанувати цю дисципліну! 

Автором книжки «Давид перемагає» є не я, її авторами є  Джек Ма, Ілон Маск, Стів Джобс, Кіра Рудик, Дмитро Запорожець, Олексій Шевченко, Максим Литвин. Це означає, що ця книга, онлайн-курс – кристалізація найкращого мислення, тактики і засобів від найкращих команд у світі стартапів, найконкурентнішої галузі у глобальній економіці. 

Асиметричний підхід до освіти: як стати активним менеджером свого навчання?

Є два типи студентів: пасивні, котрі з’являються у класі як порожня склянка і кажуть: «Наливайте у мене знання». І другий тип протилежний – активні менеджери, які приходять у аудиторію з готовою програмою змін, знають, шукають прикладних знань і діють. Вони не чекають на вказівки, а самі беру ініціативу і відповідальність за результат. Активні менеджери вірять у самонавчання, люблять його. Вони вчаться не заради оцінки від професора чи похвали, а щоб впроваджувати позитивні зміни у світі.  Для молоді такий тип навчання – найкраща підготовка до підприємництва. 

Якось я запитав у свого приятель викладача з Cornell University: яке співвідношення пасивних і активних студентів у аудиторії? Він відповів 95% і 5%. Інші мої колеги-викладачі давали різні відповіді, однак відсоток пасивних студентів завжди досить великий. Криза відкриває перед нами колосальну можливість масштабної революції у ефективності навчання для того, щоб скоротити інтервал між ідеєю та навчанням до дії і результату.  

Скільки часу ви інстестували у навчання безрезультатно? Щоб такого більше не ставалося, почніть з програми: що я хочу здобути в результаті освіти? Який внесок зроблю у свою спільноту, компанію, країну? Як здобуті знання застосую на практиці? Якщо ви почнете дивитися на навчання очима результату, то побачите, що краще прочитати 2-3 книжки ґрунтовно, аніж пасивно прочитати 10. Краще бути підготовленим до курсу  і знати, що я хочу отримати, ніж приходити в аудиторію «порожньою склянкою». Ці питання змінять ваше ставлення до курсів, онлайн-освіти, прочитання книжок, конференцій і навчання загалом. 

І ще одна деталь – повторюйте. Вправа на повторювання золота нагода поліпшуватися. Придивіться до того як вправляються спортсмени, музиканти. Їхніх успіх – результат регулярної титанічної праці. І не забувайте час від час зупинятися, щоб оглянутися назад і зрозуміти, а що ж у мене вийшло? 

Ніколи не зарано вчити дітей таким поняттям як підприємництво, стратегія, ощадність, спритність. Для дітей 8, 10, 11 років важливо мати можливість працювати, купувати, продавати (звісно для їхнього рівня). Це золоті нагоди для них, аби зрозуміти людей, що таке гроші, дохід, витрати. Таке навчання матиме позитивний вплив на все їхнє життя. Білл Гейтс згадує, що за вечерею вдома він слухав дорослих, коли вони обговорювали свої справи і бізнесові рішення. Думаю, це допомогло йому стати тим, ким він є. Дайте дітям нагоду мати доступ до таких можливостей, навіть для 10-літніх це не є зашвидко. 

Коли найкраще починати свій стартап? 

Моя відповідь – зараз! Чому? До кризи у нас було Х проблем, зараз їх є вдвічі більше. Це наче, коли на морі відступає вода і підводні камені вперше стають видимі. Багато проблем оголилися. 

Стартап – це жива лабораторія. Стартап – це гіпердійсність. Стартап вчить нас швидше думати, мислити більш вимогливо, вчить страху, швидкості, впертості, невпевненості, золотої вартості добрих друзів. Стартап – це додатковий університет. 

Хто повинен робити стартап? – Кожен. Виберіть високовартісну проблему, їх є тисячі. Виберіть 2-3 добрих друзів, їх також маєте багато. Попрацюйте разом з максимальною інтенсивністю. Провалитесь? Ну і що! Не забувайте Джека Ма: компанія Alibaba не була першою успішною спробою, й не третьою або й четвертою. 

Якщо вам здається, що епідемія це поганий час, щоб починати/розвивати бізнес, загляньте трохи в історію. 1907 рік – страшний фінансовий крах, 1914 – війна, 1918 – пандемія, іспанський грип, 1929 – депресія, 1939 – ІІ Світова війна, 1951 – Корея, 1964 – В’єтнам. Після ІІ Світової війни: 6 рецесій, 5 епідемій. Додайте всі ці роки. Очевидно, що в Україні було навіть гірше. То коли найкращий час, щоб почати? – Тепер! Особливо для України, бо ми маємо відбудувати набагато більше, ніж інші народи. 

Не бійтеся. Перший етап – це мікроскопічні команди. Gmail починався з двох осіб, Java, Windows – з  однієї. Добрі початки не потребують масивних ресурсів. І цей підхід також можуть використовувати традиційні бізнеси, якщо хочуть створити щось нове.  

Друге – ми маємо власну традицію. В українській історії є не тільки князі, козаки, повстанці, в нас також традиція стартапів. Приблизно 10-12 років тому, без підтримки уряду чи будь-кого, виникли мікрокоманди, які не маючи ресурсів працювали за малі кошти. Вони знали, що мусять мислити глобально, бо місцевий ринок вузький. Вони творили центр у Сан Франциско, Маямі, Берліні, щоб бути ближчими до покупців і майбутніх власників. Хто вони? Grammarly, Gitlab, Readdle, Preply, Petcube та десятки інших. І деякі починали в глибині рецесії 2009/10 років.

Країна асиметрії 

Уявіть, якою може бути Україна, якщо кожен володітиме асиметричною методикою?             

  • Країна, де команди постійно шукають великі виклики і завдання, де панує культура експериментів. 
  • Країна, що рухається швидше: наш лозунг – не за місяць, а за тиждень.
  • Країна, де всі мають навик ощадності, не тільки щодо грошей, а й щодо часу, уваги, пристрасті.
  • Країна, де існує співпраця, взаємодопомога, що дозволяє перетворити малі частки, якими ми всі є, на потужну силу. 
  • Країна, де розробляють найкращі алгоритми: як оптимізувати процеси, керувати потоками інформації тощо. Ми обдаровані технологічним талантом, його лише треба правильно задіяти. 
  • Країна, яка замість того, аби інвестувати у дорогу рекламу, створила власну, потужну, автентичну розповідь. Так її важко створити, але якщо вам це вдасться, ви зможете швидше, дешевше і влучніше розповісти про ваші проекти. 
  • Країна, де тримають ритм. На початку завжди важко розкачатися. Але після певного часу, коли культура починає зав’язуватися, ритм закручується сам собою і ця дія лише самопідсилюється. Нехай про нас скажуть: це найкращі читачі, студенти, які мають найкращі онлайн-курси. І це країна стартапів!

Нагадаємо, що авторський онлайн-курс Адріана Сливоцького та LvBS «Давид перемагає» розпочався у лютому у Києві, де Адріан Сливоцький провів конференцію «Як малим командам перемагати». За планом заключна лекція мала зібрати усіх учасників онлайн-курсу у Львові, з ними бізнес-мислитель мав підбити підсумки тримісячного навчання. Однак через карантин план змінилися, тож зустріч та дискусія відбулися онлайн. 

Відгуки учасників онлайн-курсу «Давид перемагає»: 

Марина Телещук, COO у CharStudio:

Курс дозволив зрозуміти, що потрібно впроваджувати в компанії і куди рухатись. Дозволив у внутрішніх командах підняти дуже глибинні питання, які вже створюють маленькі зміни крок за кроком. 

Роман Шляхетко, SoftServe: 

Тема лідерства описана в багатьох книжках, підручниках і статтях. Існує багато мотиваційних гуру, а також розроблених тренінгів по розвитку лідерських навичок. На жаль, більшість із цих матеріалів мало співвідноситься з реальністю і практичним застосуванням. Для мене цей курс став справжнім відкриттям саме з точки зору розвитку практичних лідерських навичок. Усі вісім векторів мислення, які пропонує Адріан Сливоцький у книзі та курсі «Давид перемагає»  формують лідера, який веде команду до успіху.

Ольга Нестор, кандидат економічних наук:

Завдяки цьому курсу нарешті усвідомила позитивне значення невдачі і що її можна зрежисерувати так, аби на ній вчитися, а не розчаровуватися. 

Мар’яна Білевич, власниця студії декору «Твій день»: 

Для мене цей курс як генеральне прибирання перед Пасхою, тільки в голові. Нарешті все впорядкувала для себе і чітко знаю наступні дії.

Зареєструватись